![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Lepsze hamulce na tył
- dice111
- Moderator
- Posty: 6026
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Zestaw wystarczający i budżetowy to 360/330. Paska na 310 na klockach PSA mieć nie będzie. A na 330 można pokusić się o customowe klocki, które również pokryją całą (co wyjdzie i tak taniej niż zaciski z VW z jarzmami). Pomysł z Q5, czy D4 również przyszedł ze wschodu, nikt się z tym nie krył, więc nie rozumiem jakiś tajemnic i dorabiania ideologii.
Ceramikę podałem tylko jak przykład nawiązując uszczypliwie do Twego poprzedniego postu.
Przy moim stylu jazdy nie ma to najmniejszego sensu (kto jeździł to wie, że takie hamulce "zimne" ustępują klasycznym).
Ja nic większego nie wsadzam bo chce pozostać przy R18 na zimę, które i tak mi ledwo wchodzą przy zaciskach z D4.
Ceramikę podałem tylko jak przykład nawiązując uszczypliwie do Twego poprzedniego postu.
Przy moim stylu jazdy nie ma to najmniejszego sensu (kto jeździł to wie, że takie hamulce "zimne" ustępują klasycznym).
Ja nic większego nie wsadzam bo chce pozostać przy R18 na zimę, które i tak mi ledwo wchodzą przy zaciskach z D4.
Black Cars Matters
jest to prosty adapter bez żadnych frezów.PanMariusz pisze:... tak więc trzeba użyć adaptera, który nie jest tylko płaskim kawałkiem blachy, do którego przykręcamy jarzmo, ale jest dodatkowo sfrezowany o około 6mm, aby dać offset na zewnątrz??
Możesz go nabyć u kolegi danishow tutaj --> https://www.a8team.pl/s-adaptery-do-prz ... t26000.htm i nie trzeba żadnych przeróbek.
Ale faktycznie seryjne 323 z przodu i 330 z tyłu to średni pomysł. Jeśli już to zacznij najpierw od przodu
to nie jest zwykły napęd...to
- dice111
- Moderator
- Posty: 6026
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Jeździłem tak ze 2 miesiące, nie ma tragedii, wręcz przy codziennej, normalnej jeździe nic nie poczuje.CINEK pisze:Ale faktycznie seryjne 323 z przodu i 330 z tyłu to średni pomysł. Jeśli już to zacznij najpierw od przodu
Adaptery można zrobić samemu i bez urazy dla Daniela, ale 30x taniej
Black Cars Matters
Tylko kolega pyta o tarcze 310mm z Pytonga/D3, które mają wysokość 42mm a nie 36mm jak tarcze 330mm z Q5, więc adapter nie będzie płaskim kawałkiem blachy.CINEK pisze:jest to prosty adapter bez żadnych frezów.PanMariusz pisze:... tak więc trzeba użyć adaptera, który nie jest tylko płaskim kawałkiem blachy, do którego przykręcamy jarzmo, ale jest dodatkowo sfrezowany o około 6mm, aby dać offset na zewnątrz??
Ostatnio zmieniony 08 maja 2018, 23:01 przez gtfan, łącznie zmieniany 1 raz.
Four rings to rule them all
może i tak, ale ja pytając się po firmach specjalizujących sie w obróbce metalu, nie znalazłem taniej niż 300zł...dice111 pisze:Adaptery można zrobić samemu i bez urazy dla Daniela, ale 30x taniej
Szczerze...wole mieć dystanse z atestem, bo w DE taki jest wymagany aby przejść TÜV, niżeli dawać jakim "kowalom" i sie zastanawiać czy coś nie pęknie...bo to wie Pan..projekt trzeba zrobić, albo matryce, albo w detalu sie mało co opłaca na jeden komplet, bo niepotrzebne przezbrojenia itp...


Więc tym bardziej szedł bym w 330 z adapterem płaskim na ori zacisku... szybko, sprawnie i konkretniegtfan pisze:Tylko kolega pyta o tarcze 310mm z Pytonga, które mają wysokość 42mm a nie 36mm jak tarcze 330mm z Q5, więc adapter nie będzie płaskim kawałkiem blachy.

to nie jest zwykły napęd...to
Zgadza się, masz rację. Żebym auta używał tylko na prywatnym terenie nie jeżdżąc po drogach to też bym z łokcia se adapterki "czasnął". Niestety by zachować prawo do poruszania się po publicznych drogach trzeba było wybrać droższą opcję.dice111 pisze:Adaptery można zrobić samemu i bez urazy dla Daniela, ale 30x taniej
Jak już CINEK pisał, to najprostszy i najtańszy sposób na super hebel z tyłu i polecam ...lecz na pewno nikogo nie zmuszam

- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Jak się ma narzędziadice111 pisze:Adaptery można zrobić samemu i bez urazy dla Daniela, ale 30x taniej

Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
CINEK pisze:Więc tym bardziej szedł bym w 330 z adapterem płaskim na ori zacisku... szybko, sprawnie i konkretniegtfan pisze:Tylko kolega pyta o tarcze 310mm z Pytonga, które mają wysokość 42mm a nie 36mm jak tarcze 330mm z Q5, więc adapter nie będzie płaskim kawałkiem blachy.
Gdyby tylko nie wymóg felg min. 18" i linek ręcznego z longa, to faktycznie wybór superdanishow pisze:Jak już CINEK pisał, to najprostszy i najtańszy sposób na super hebel z tyłu i polecam ...lecz na pewno nikogo nie zmuszam

Sam też się zastanawiam na 310mm z tyłu, bo przód mam 347mm i większa tarcza mogłaby już balans zaburzyć zbyt mocno..
Four rings to rule them all
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
do przedlifta - wymagane jarzma z lifta do zacisku tył - bo tak były projektowane adaptery
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
a propos linek...to dziś na kanale patrzyłem i lewa nie koliduje z półosią, natomiast prawa na prostej powierzchni nie dotyka półosi, ale pancerz jest już lekko przytarty od kołysania budą ....gtfan pisze:Gdyby tylko nie wymóg felg min. 18" i linek ręcznego z longa, to faktycznie wybór super
no ale nowa prawa linka od longa jest już w drodze ... dzięki dice111

to nie jest zwykły napęd...to
Ale które adaptery?... Kto projektował?...michalwruszak pisze:do przedlifta - wymagane jarzma z lifta do zacisku tył - bo tak były projektowane adaptery

Bo ja do przed-lifta mam adaptery pod jarzma + zaciski Phaetona i tarcze 335mm

Ostatnio zmieniony 09 maja 2018, 10:26 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Adaptery te które oferuje Danishow
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Nie wiem jak jest wykonany ten adapter, ale przy płaskowniku odsuwającym grubym na 10mm na jarzmie jest minimalny zapas, który ewentualnie można zwiększyć zbierając po 1mm materiału z każdej strony gdzie tarcza ma styk z klockiem (sytuacja analogiczna gdy zmieniamy ciężko dostępne 269mm x 20mm na 269mm x 22mm).michalwruszak pisze:do przedlifta - wymagane jarzma z lifta do zacisku tył - bo tak były projektowane adaptery
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Ja mam jarzmo z prefl, zacisk z prefl i adapter Danielowy i mam to zmontowane u siebie w przedlifcie i działa.
Niestety nie jest to plug and play - trzeba nad jarzmem chwilkę z pilnikiem popracować (trzeba sciągnąć po 0,3 mm z płaszczyzny jarzma montowanej do adaptera zeby właściwy kąt montażu uzyskać bo będzie tarcza obcierać o jarzmo)
[ Dodano: 2018-05-09, 15:56 ]
Nie wiem jak w polifcie,
W przedlifcie na eskowym zawieszeniu 1BE linki po postawieniu auta na kołach są wręcz owinięte wokół półosi
czyli bez szans absolutnie na jakąkolwiek jazdę (jeżdżę teraz bez ręcznego ale linki juz mam - w weekend wymiana)
Niestety nie jest to plug and play - trzeba nad jarzmem chwilkę z pilnikiem popracować (trzeba sciągnąć po 0,3 mm z płaszczyzny jarzma montowanej do adaptera zeby właściwy kąt montażu uzyskać bo będzie tarcza obcierać o jarzmo)
michalwruszak pisze:do przedlifta - wymagane jarzma z lifta do zacisku tył - bo tak były projektowane adaptery
[ Dodano: 2018-05-09, 15:56 ]
Nie wiem jak w polifcie,
W przedlifcie na eskowym zawieszeniu 1BE linki po postawieniu auta na kołach są wręcz owinięte wokół półosi

CINEK pisze:a propos linek...to dziś na kanale patrzyłem i lewa nie koliduje z półosią, natomiast prawa na prostej powierzchni nie dotyka półosi, ale pancerz jest już lekko przytarty od kołysania budą ....gtfan pisze:Gdyby tylko nie wymóg felg min. 18" i linek ręcznego z longa, to faktycznie wybór super
no ale nowa prawa linka od longa jest już w drodze ... dzięki dice111
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"