części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Pomiar poboru prądu - ODIS

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 16 sty 2017, 03:28

Na początek kilka cytatów:
panton pisze:głębokie rozładowanie nie szkodzi akumulatorom żelowym i AGM (wykorzystywanych w autach z systemem Start-Stop)
w D3 ten typ akumulatorów nie był stosowany (nie ma możliwości zakodowania go...) tylko kwasowo-ołowiowe i tutaj głębokie rozładowanie prowadzi do trwałych, nieodwracalnych zmian (zasiarczenie) - uszkodzenia
panton pisze:w D3 nie było AGM-ów do końca produkcji (jeżeli jestem w błędzie to proszę o info) podobnie jak w A6C6 (tego tematu nie zgłębiałem ale patrząc po latach produkcji C6 pewnie jak D3)

sterownik zarządzania energią w D3 był z literką C (nowszego chyba nie było - jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić)
sterownik musi rozumieć kodowania a ta umiejętność jest w sofcie sterownika, który nie przewidywał akumulatorów typu AGM
michalwruszak pisze:Wyrywkowo takie aku niby z AGM występuje nawet dla 2003r - widać w programie . Osobiście uważam ze jest to błąd w programie i nie ma poprawnej możliwości zakodowania takiego aku bez zmiany sterownika akumulatora od innego auta
panton pisze:Nie zrozumiałeś tego co napisałem. Przeczytaj ponownie ze zrozumieniem. Temat akumulatora AGM w D3 przerabiałem na sobie bo miałem plan by coś takiego zakupić do swojego auta i z pomocą Michała nie popełniłem tego błędu.
michalwruszak pisze:Ja też tak uważam - że nie ma możliwości zakodowania AGM w D3

Więc...
panton pisze:FOSS potrafisz czytać ze zrozumieniem? <hmm>
Staram się ale czasem zrozumieć to co piszesz nie jest łatwo.
Raz piszesz że w D3 nie było takiego aku i nie da się go zakodować a zaraz później że zakodowałeś.
Co więcej... robisz burzę w szklance wody o poprawne kodowanie akumulatora a później można wywnioskować, że miałeś ochotę kupić AGM ale nie kupiłeś (bo nie dało się tego poprawnie zakodować) więc kupiłeś zwykłego kwasiaka którego, z kompletnie nieznanej mi przyczyny, zakodowałeś niewłaściwie jako AGM.
No na typ etapie to ciężko mi to zrozumieć :)
panton pisze:w momencie kodowania WARTA Silver Dynamic AGM 105Ah 950A w programie (VAS/ODIS) mamy do wyboru listę pojemności na której są trzy pozycje (110, XX, XX) i nie ma pojemności 105Ah więc ASO poprawnie tego nie zakoduje....
A może ASO nie zakoduje bo dla A8D3 jak i dla A6C6 nie było akumulatorów AGM o pojemności 105Ah... pomyślałeś o tym??
panton pisze:w programie VCDS nie ma określania pojemności tylko podajemy Part Number, Serial Number i producenta....sterownik przyjmuje kodowanie
Niestety, mylisz się.
Kodując w VCDS podajesz Part Number i to właśnie w tym numerze jest informacja o konkretnym typie akumulatora :)
panton pisze:pebo całe kodowanie aku ma za zadanie poinformować sterownik zarządzania energią co jest podpięte i jak taką bateryjką zarządzać...
Właśnie tą informację wprowadzasz kodując ów Part Number :)
panton pisze:Super, że zakodowałeś.... :) też to zrobiłem prawie rok temu i mam obecnie zakodowanego 105Ah AGM VARTA
Cóż, co do zasady to właściwie źle... bo jak już pisałem wcześniej w D3 nie było takiego akumulatora a poza tym...
panton pisze:... ale wybrałem sobie pojemność 110Ah a w następnym kroku podałem kodowanie aku (WARTA AGM 105Ah) i sterownik takie kodowanie przyjął (?) więc mam zakodowany aku o pojemności 100Ah, który jest zwykłym kwasiakiem i śmigam na tym 6 miesięcy - wszystko jest OK
Jak dla mnie pomieszanie z poplątaniem :)
panton pisze:Sterownik łyka wszystkie kodowania tylko co z tego jak nie wie co ma (akumulator jakiego typu) i nie wie jak tym poprawnie zarządzać?
Mylisz się - wbrew twojej opinii sterownik nie "łyka" wszystkiego co popadnie.
Nie osądzam jednak bo wydaje mi się, że robiłem to zdecydowanie częściej niż ty :)
panton pisze:Serwis (ASO) używa oprogramowania VAS/ODIS gdzie w funkcjach prowadzonych jest kodowanie akumulatora...klikając procedurę w pewnym momencie pyta się o pojemność akumulatora (jest do wyboru kilka pojemności) i nie ma tam pojemności 105Ah którą ma AGM VARTA. Ja też popchnąłem kodowanie akumulatora VARTA AGM 105Ah VCDSem tylko co z tego??? <boisie>
Już pisałem powyżej - dla D3 nie ma akumulatora AGM 105Ah ani większego.

A co z tego wynika?... ano to że zakodowałeś nieprawidłowo.
I o tyle to dziwne, że przecież cały twój wywód mówi o tym, że dla poprawnej pracy sterownika zarządzania energią akumulator musi być zakodowany poprawnie.
Tu znowuż ciężko to zrozumieć :)
panton pisze:Dziury w całym?? Błyszczysz poziom wiedzy (a raczej jego brakiem).
Człowiek całe życie się uczy :)
panton pisze:Czekam cierpliwie aż zmierzysz i podasz jakim napięciem alternator ładuje tego zakodowanego AGMa + dołączysz instrukcję użytkowania akumulatorów VARTA AGM. <prosze>
Przeceniasz swoje zdolności :)
Nawet jak będę miał kiedyś takie aku do założenia w D3 to jeżeli będzie to zgodne ze specyfikacją producenta i da się poprawnie zakodować to zamontuję i zakoduję. I jeżeli nie będzie z tym żadnych problemów to osobiście nie widzę potrzeby dokonywania jakichś dodatkowych pomiarów.
panton pisze:sterownik jak całe D3 jest z innej epoki kiedy nikt o AGM nie myślał i żadna D3 nie wyjechała z akumulatorem AGM z fabryki
Nie wiem, nie znam się... ale mi to się wydaje, że AGM było znane jeszcze przed produkcją modelu D2.... a co dopiero powiedzieć o D3 :)

Ale jeżeli już przyjąć wersję, że obecność AGM w informacjach technicznych jest błędem to skąd się wziął ten akumulator?...
000915105CE - https://www.google.pl/search?q=00091510 ... AAEQsAQIIw

A na tym aku na bolcu minusowym jest chyba nabita data produkcji.... 1104... czy to nie przypadkiem 11 tydzień 2004 roku?
Ale może się mylę i znaczy to coś zupełnie innego <bezradny>
http://s979.photobucket.com/user/Paneur ... 1.jpg.html

To ja wreszcie nie wiem...
Numer aku pochodzi wprost ze specyfikacji Audi A6C6 oraz A8D3 - to wreszcie istnieje naprawdę czy jednak nie? <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 16 sty 2017, 07:46

FOSS pisze:Na początek kilka cytatów:

panton napisał/a:
głębokie rozładowanie nie szkodzi akumulatorom żelowym i AGM (wykorzystywanych w autach z systemem Start-Stop)
w D3 ten typ akumulatorów nie był stosowany (nie ma możliwości zakodowania go...) tylko kwasowo-ołowiowe i tutaj głębokie rozładowanie prowadzi do trwałych, nieodwracalnych zmian (zasiarczenie) - uszkodzenia

panton napisał/a:
w D3 nie było AGM-ów do końca produkcji (jeżeli jestem w błędzie to proszę o info) podobnie jak w A6C6 (tego tematu nie zgłębiałem ale patrząc po latach produkcji C6 pewnie jak D3)

sterownik zarządzania energią w D3 był z literką C (nowszego chyba nie było - jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić)
sterownik musi rozumieć kodowania a ta umiejętność jest w sofcie sterownika, który nie przewidywał akumulatorów typu AGM

michalwruszak napisał/a:
Wyrywkowo takie aku niby z AGM występuje nawet dla 2003r - widać w programie . Osobiście uważam ze jest to błąd w programie i nie ma poprawnej możliwości zakodowania takiego aku bez zmiany sterownika akumulatora od innego auta

panton napisał/a:
Nie zrozumiałeś tego co napisałem. Przeczytaj ponownie ze zrozumieniem. Temat akumulatora AGM w D3 przerabiałem na sobie bo miałem plan by coś takiego zakupić do swojego auta i z pomocą Michała nie popełniłem tego błędu.

michalwruszak napisał/a:
Ja też tak uważam - że nie ma możliwości zakodowania AGM w D3



Więc...
panton napisał/a:
FOSS potrafisz czytać ze zrozumieniem? <hmm>
Staram się ale czasem zrozumieć to co piszesz nie jest łatwo.
Raz piszesz że w D3 nie było takiego aku i nie da się go zakodować a zaraz później że zakodowałeś.
Co więcej... robisz burzę w szklance wody o poprawne kodowanie akumulatora a później można wywnioskować, że miałeś ochotę kupić AGM ale nie kupiłeś (bo nie dało się tego poprawnie zakodować) więc kupiłeś zwykłego kwasiaka którego, z kompletnie nieznanej mi przyczyny, zakodowałeś niewłaściwie jako AGM.
No na typ etapie to ciężko mi to zrozumieć :)
widzisz cały czas wraca problem czytania ze zrozumieniem
powycinasz zdania z całej wypowiedzi a później się na nie powołujesz...są one w innym kontekście i mają zupełnie inny sens.
Pisząc nie da się zakodować - "nie ma możliwości zakodowania by był on prawidłowo obsługiwany" co pokazałem w dalszej części wypowiedzi podając przykład zakodowania zwykłego aku jako AGM o innej pojemności i sterownik takie kodowanie przyjął ale traktuje go jak zwykły aku.

Podsumowując:
1. Dalej twierdzę, że w D3 nie było akumulatorów AGM i nawet jedna sztuka z ostatnich lat produkcji nie wyjechała fabrycznie z AGM na pokładzie
FOSS proszę o podanie chociaż jednego numeru VIN z D3 w którym fabrycznie był AGM. (masz bazę ponad 400 VIN więc na pewno coś znajdziesz)

2. Twierdzisz, że zakodowałeś poprawnie AGMa w swojej D3 to podaj jakie masz napięcie ładowania i dodaj instrukcję obsługi tego zakodowanego AGMa.
Nie musisz mieć akumulatora AGM by zmierzyć napięcie ładowania - wystarczy, że "poprawnie" zakodowałeś akumulator AGM co udowodniłeś screen'ami z VCDSa.

Odnosząc się do pozostałej części wypowiedzi i podsumowując Twoje dywagacje napiszę krótko - nie rozbijaj gówna na atomy tylko odpowiedź na te dwa pytania.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 17 sty 2017, 10:29

nie do przeczytania :)

czy jakis mod może wydzielić wątek o AGM do osobnego?

[ Dodano: 2017-01-17, 10:29 ]
ok, mam podmienić akumulator na na pewno sprawny i dalej pomierzyć
napięcia ładowania, 14V z tyłu altka nic (prawie) nie znaczy...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

kurol86
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:05
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: kurol86 » 26 lis 2018, 17:33

Witam wszystkich mam pytanko mi pokazuje pobór prądu w granicach 5 amper po zamknieciu samochodu kurcze juz 2 aku i 2 raz kodowanie aku i nic nie pomaga co poradzic ??

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 26 lis 2018, 20:17

Black Cars Matters

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 26 lis 2018, 20:17

Moduł zarządzania energia sam mierzy pobór prądu w spoczynku.

Jest do tego odpowiedni rejestr w blokach pomiarowych.

D3 przez dobrych kilka minut pokazuje kilka A poboru zanim pójdzie "spać".

Bloki pomiarowe

Interesuje nas rejestr: Mean total current of last standing time (Średni całkowity prąd z ostatniego czasu postoju)

kurol86
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:05
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: kurol86 » 26 lis 2018, 22:26

Wszystko Sie zgadza ale u mnie nawet po godzinie system sie nie usypia jedynie wyjecie bezpiecznika 5 pozycja pomaga w innym przypadku vcds pokazuje od 5 do 9 amper po zamknieciu samochodu

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 27 lis 2018, 09:55

no to jak juz znalazles co ci zre to polowa sukcesu...

bezpiecznik pozycja piata to jeszcze nic nie mówi
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 07 sty 2019, 01:26

Zatem kupić nowy aku kwas-olow 110/920 czy AGM 105/950 ?

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 07 sty 2019, 21:49

psg, zwykłego kwasiaka 110ah

mateusz30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 26 maja 2019, 20:48
Lokalizacja: Biała

Post autor: mateusz30 » 20 paź 2020, 08:38

Szukam i znaleźć nie mogę..
Kupiłem kwasiaka varty i potrzebuje numeru do zakodowania vcds.
Na aku są 2 numery. Jeden za krótki a drugi za długi.
Czy ktoś ma jakąś tabelkę?
Prosze o pomoc
A8 D2 4,2 automat SPRZEDANE
S6 C4 2,2t automat SPRZEDANE
S6 C4 4,2 manual JEST
S6 C4 2,2t manual JEST
A6 C4 2,8 automat JEST
A8 D3 4,2tdi JEST
wszystko w QUATTRO

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 20 paź 2020, 09:23

Tabelka była podawana na forum wiele razy. Właściwy numer będziesz miał na aku który zakupisz w ASO.
Jakie parametry ma ta Twoja Varta ?
Black Cars Matters

mateusz30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 26 maja 2019, 20:48
Lokalizacja: Biała

Post autor: mateusz30 » 21 paź 2020, 00:59

Obrazek
A8 D2 4,2 automat SPRZEDANE
S6 C4 2,2t automat SPRZEDANE
S6 C4 4,2 manual JEST
S6 C4 2,2t manual JEST
A6 C4 2,8 automat JEST
A8 D3 4,2tdi JEST
wszystko w QUATTRO

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 21 paź 2020, 06:27

110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 paź 2020, 16:04

dice111 pisze:110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL
Co do zasady to to co powyżej to tylko numer części... odpowiednio dla różnych modeli Audi.
Do pełni szczęścia, aby poprawnie go zakodować, brakuje jeszcze kodu VAO - dla takiego akumulatora np. 2702021232.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl