panton pisze:głębokie rozładowanie nie szkodzi akumulatorom żelowym i AGM (wykorzystywanych w autach z systemem Start-Stop)
w D3 ten typ akumulatorów nie był stosowany (nie ma możliwości zakodowania go...) tylko kwasowo-ołowiowe i tutaj głębokie rozładowanie prowadzi do trwałych, nieodwracalnych zmian (zasiarczenie) - uszkodzenia
panton pisze:w D3 nie było AGM-ów do końca produkcji (jeżeli jestem w błędzie to proszę o info) podobnie jak w A6C6 (tego tematu nie zgłębiałem ale patrząc po latach produkcji C6 pewnie jak D3)
sterownik zarządzania energią w D3 był z literką C (nowszego chyba nie było - jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić)
sterownik musi rozumieć kodowania a ta umiejętność jest w sofcie sterownika, który nie przewidywał akumulatorów typu AGM
michalwruszak pisze:Wyrywkowo takie aku niby z AGM występuje nawet dla 2003r - widać w programie . Osobiście uważam ze jest to błąd w programie i nie ma poprawnej możliwości zakodowania takiego aku bez zmiany sterownika akumulatora od innego auta
panton pisze:Nie zrozumiałeś tego co napisałem. Przeczytaj ponownie ze zrozumieniem. Temat akumulatora AGM w D3 przerabiałem na sobie bo miałem plan by coś takiego zakupić do swojego auta i z pomocą Michała nie popełniłem tego błędu.
michalwruszak pisze:Ja też tak uważam - że nie ma możliwości zakodowania AGM w D3
Więc...
Staram się ale czasem zrozumieć to co piszesz nie jest łatwo.panton pisze:FOSS potrafisz czytać ze zrozumieniem?
Raz piszesz że w D3 nie było takiego aku i nie da się go zakodować a zaraz później że zakodowałeś.
Co więcej... robisz burzę w szklance wody o poprawne kodowanie akumulatora a później można wywnioskować, że miałeś ochotę kupić AGM ale nie kupiłeś (bo nie dało się tego poprawnie zakodować) więc kupiłeś zwykłego kwasiaka którego, z kompletnie nieznanej mi przyczyny, zakodowałeś niewłaściwie jako AGM.
No na typ etapie to ciężko mi to zrozumieć
A może ASO nie zakoduje bo dla A8D3 jak i dla A6C6 nie było akumulatorów AGM o pojemności 105Ah... pomyślałeś o tym??panton pisze:w momencie kodowania WARTA Silver Dynamic AGM 105Ah 950A w programie (VAS/ODIS) mamy do wyboru listę pojemności na której są trzy pozycje (110, XX, XX) i nie ma pojemności 105Ah więc ASO poprawnie tego nie zakoduje....
Niestety, mylisz się.panton pisze:w programie VCDS nie ma określania pojemności tylko podajemy Part Number, Serial Number i producenta....sterownik przyjmuje kodowanie
Kodując w VCDS podajesz Part Number i to właśnie w tym numerze jest informacja o konkretnym typie akumulatora
Właśnie tą informację wprowadzasz kodując ów Part Numberpanton pisze:pebo całe kodowanie aku ma za zadanie poinformować sterownik zarządzania energią co jest podpięte i jak taką bateryjką zarządzać...
Cóż, co do zasady to właściwie źle... bo jak już pisałem wcześniej w D3 nie było takiego akumulatora a poza tym...panton pisze:Super, że zakodowałeś.... też to zrobiłem prawie rok temu i mam obecnie zakodowanego 105Ah AGM VARTA
Jak dla mnie pomieszanie z poplątaniempanton pisze:... ale wybrałem sobie pojemność 110Ah a w następnym kroku podałem kodowanie aku (WARTA AGM 105Ah) i sterownik takie kodowanie przyjął (?) więc mam zakodowany aku o pojemności 100Ah, który jest zwykłym kwasiakiem i śmigam na tym 6 miesięcy - wszystko jest OK
Mylisz się - wbrew twojej opinii sterownik nie "łyka" wszystkiego co popadnie.panton pisze:Sterownik łyka wszystkie kodowania tylko co z tego jak nie wie co ma (akumulator jakiego typu) i nie wie jak tym poprawnie zarządzać?
Nie osądzam jednak bo wydaje mi się, że robiłem to zdecydowanie częściej niż ty
Już pisałem powyżej - dla D3 nie ma akumulatora AGM 105Ah ani większego.panton pisze:Serwis (ASO) używa oprogramowania VAS/ODIS gdzie w funkcjach prowadzonych jest kodowanie akumulatora...klikając procedurę w pewnym momencie pyta się o pojemność akumulatora (jest do wyboru kilka pojemności) i nie ma tam pojemności 105Ah którą ma AGM VARTA. Ja też popchnąłem kodowanie akumulatora VARTA AGM 105Ah VCDSem tylko co z tego???
A co z tego wynika?... ano to że zakodowałeś nieprawidłowo.
I o tyle to dziwne, że przecież cały twój wywód mówi o tym, że dla poprawnej pracy sterownika zarządzania energią akumulator musi być zakodowany poprawnie.
Tu znowuż ciężko to zrozumieć
Człowiek całe życie się uczypanton pisze:Dziury w całym?? Błyszczysz poziom wiedzy (a raczej jego brakiem).
Przeceniasz swoje zdolnościpanton pisze:Czekam cierpliwie aż zmierzysz i podasz jakim napięciem alternator ładuje tego zakodowanego AGMa + dołączysz instrukcję użytkowania akumulatorów VARTA AGM.
Nawet jak będę miał kiedyś takie aku do założenia w D3 to jeżeli będzie to zgodne ze specyfikacją producenta i da się poprawnie zakodować to zamontuję i zakoduję. I jeżeli nie będzie z tym żadnych problemów to osobiście nie widzę potrzeby dokonywania jakichś dodatkowych pomiarów.
Nie wiem, nie znam się... ale mi to się wydaje, że AGM było znane jeszcze przed produkcją modelu D2.... a co dopiero powiedzieć o D3panton pisze:sterownik jak całe D3 jest z innej epoki kiedy nikt o AGM nie myślał i żadna D3 nie wyjechała z akumulatorem AGM z fabryki
Ale jeżeli już przyjąć wersję, że obecność AGM w informacjach technicznych jest błędem to skąd się wziął ten akumulator?...
000915105CE - https://www.google.pl/search?q=00091510 ... AAEQsAQIIw
A na tym aku na bolcu minusowym jest chyba nabita data produkcji.... 1104... czy to nie przypadkiem 11 tydzień 2004 roku?
Ale może się mylę i znaczy to coś zupełnie innego
http://s979.photobucket.com/user/Paneur ... 1.jpg.html
To ja wreszcie nie wiem...
Numer aku pochodzi wprost ze specyfikacji Audi A6C6 oraz A8D3 - to wreszcie istnieje naprawdę czy jednak nie?