Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 FL] Stan napinaczy według VAGa

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 20 sty 2019, 19:53

krisker pisze:Ślizgi są wymienione oddzielnie, więc raczej chodzi o odbudowę "cylindra" i/lub "tłoka".
moze chodzi o "płozy/łapy" na ktorych montowany jest slizg?
bądź sobą, wariatów też lubią

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 21 sty 2019, 17:02

bloku pisze:
krisker pisze:Ja do tej pory nawet nie wiedziałem, że ktoś się w to bawi, ale jednak tak. Pogooglaj. 700zł/szt.

Regeneracja ma obejmować:
- wymianę uszczelnień
- mycie ultradźwiękowe
- naprawę powierzchni ślizgowych (!)
- sprawdzenie elektrozaworu
- montaż wzmocnionych ślizgów

To z wykrzyknikiem to chyba najważniejsze, żeby nastawnik wrócił do życia (oprócz ślizgów oczywiście).
Te powierzchnie ślizgowe to zapewne pady. Problem przy regeneracji jest jeden - nie są w stanie zreanimować bieżni po której pracuje tłok a im bardziej wyciągnięty łańcuch tym on wyżej wychodzi powodując lekki przekos tłoczka w bieżni.

Na FB w grupie był ten temat poruszany. Firma wstrzymała na chwilę regenerację bo było bardzo dużo reklamacji. Ponoć podnieśli cenę i znów wznowili pracę. Osobiście nie zdecydowałbym się na taki zabieg, który po prawdzie można samemu zrobić mając minimum wiedzy mechanicznej.
Przeprowadzając taki zabieg w domu nie jesteś za bardzo wstanie doprowadzić napinacza do stanu używalności, bo nie zregenerujesz właśnie tłoka i cylindra.

Jeśli chodzi o regenerację tłoka i cylindra to moim zdaniem żaden problem wystarczy dobrze wszystko pomierzyć i nałożyć odpowiednią warstwę elektrochemiczne np. niklu i ewentualnie obrobić do żądanego wymiaru ale to już trzeba mieć odpowiednią wiedzę i precyzyjne maszyny.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 sty 2019, 20:58

Zapytam się was czy wy widzieliście napinacze i je rozbieraliście ???
Bo ja odnoszę wrażenie że rozmawiamy tylko teoretycznie <bezradny>

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 23 sty 2019, 19:03

Widziałem jak wymieniałem uszczelnienie napinaczy u siebie ale nie rozbierałem bo nie miałem takiej potrzeby.

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1994
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: XXXX
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 23 sty 2019, 19:17

Mi akurat było dane rozbierać oba w ANK gdzie jeden rozleciał się po wymianie łańcuchów i rozrządu. Drugi był cały,sprawny. Także znam jego budowę dość dobrze bo kosztowało mnie to 12k :/
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 23 sty 2019, 22:23

tam w 90 % kostnieją uszczelniacze i jest jak jest potem następuje mechaniczne terkotanie które niszczy ślizgi i urywa tu i tam .
Więc jedne się nadają do naprawy a inne już nie .

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 18 mar 2019, 12:49

Odgrzeje troszkę temat bo przyszedł dzisiaj napinacz z regeneracji no i tak na pewno został ładnie umyty bo wygląda jak nowy ślizgi ładnie się prezentują.
Na pewno regenerowali powierzchnię tłoczków zewnętrzne i wewnętrzne bo zniknęły wcześniejsze ślady i luzy widoczne na filmie. Sam napinacz chodzi znacznie ciężej przed regeneracją bez problemu mogłem go ściskać palcami teraz muszę użyć do tego sporej siły. Może dzisiaj uda mi się go założyć to będę pisał jak się sprawuje bo dłuższym czasie.
Poniżej linki do filmu przed i po regeneracji i do zdjęć przed i po





https://m.fotosik.pl/zdjecie/06020736c1657c50

Zdjęć jest tam jakoś ponad 20 tylko jak by się coś nie otwierało proszę o wiadomość bo wstawiam to z telefonu.

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1994
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: XXXX
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 18 mar 2019, 16:31

Czyli wzięli sobie uwagi klientów oraz sugestie do serca. Cieszy to niezmiernie. Ciekawe jak będzie po założeniu... Trzymam kciuki.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 18 mar 2019, 19:34

pożyjemy zobaczymy

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 20 mar 2019, 20:35

Napinacz na miejscu ale dekla jeszcze nie założyłem może jutro albo po jutrze dokończę, na razie mogę powiedzieć że napinacz od razu po montażu i kręceniu wałem zaczął pracować.

[ Dodano: 2019-03-20, 20:35 ]
Wszystko złożone zanim odpaliłem auto wykręciłem wszystkie świece i wyjąłem bezpiecznik od pompy paliwa po kręciłem kilka razy rozrusznikiem na wszelki wypadek a później złożyłem i odpaliłem film z pierwszego odpalenia:



Po odpaleniu choinka na desce zapalił się check, ABS i kontrola trakcji napinacz delikatnie było słychać, przejechałem się takim autem po kompa samochód był mułowaty ale jechał po sczytaniu błędów złapałem się za głowę <boisie> wywaliło tyle błędów że masakra ale pogrzebałem trochę i okazało się że jakoś przeoczyłem wtyczkę od przepływomierza po podłączeniu wszystko znikło i samochód odżył ale napinacz było słychać skasowałem wszystkie błędy i pojechałem zatankować.
Po zatankowaniu napinacz umilkł zrobiłem może z 20km obserwując bloki pomiarowe i jak na razie wszystko jest ok. Zrobiłem logi na szybko jak ktoś chce zobaczyć to proszę - http://vaglogi.pl/log-090_093_091_7ipk4.html

Teraz tylko zostało sprawdzać i słuchać czy będzie cisza czy nie.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 21 mar 2019, 12:24

No i gitara. W imieniu wszystkich zainteresowanych bardzo proszę (nalegam ;) ), żebyś się odezwał w tym wątku (lub stworzył oddzielny o regeneracji) przynajmniej za 20-40 tys. km.

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 21 mar 2019, 13:06

krisker, z moim skromnym rocznym przebiegiem tym autem to jakieś 3 lata i będzie z 20 <jezyk2> po 10 godzinach postoju cisza przy odpaleniu.

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1994
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: XXXX
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 21 mar 2019, 15:43

Zrób logi w pełnym zakresie bo z tych co podałeś tonie osiągają one pełnego wychylenia. Są akceptowalne ale wałki nie przestawiają się w pełni. Synchro przyzwoicie choć nie idealnie :D Oby teraz wszystko grało jak powinno przez kolejne 250kkm :-)
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 21 mar 2019, 17:00

Logi robione tak byle jak samemu i jeszcze nie było odpowiednich warunków za duży ruch może w weekend coś zrobię ale pracują podobnie jak przed regeneracją. Ale jak to mówią pożyjemy zobaczymy ;)

witia82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 01 paź 2019, 12:19
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: witia82 » 03 sty 2020, 12:53

Prezes-Artek jak pracują napinacze? jestem z Rzeszowa i zastanawiam się nad regeneracją. Dzwoniłem do nich i pani powiedział że po pół roku przerwy wznowili regenerację napinaczy i że dają 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów. Ponoć wyeliminowali wcześniejsze problemy. Obecnie regeneracja kosztuje 800 pln. Nowe mogę mieć po 2250 szt x2 więc tu by było taniej. Pani powiedział że zamienniki są tak kiepskiej jakości że nie przyjmują ich nawet do regeneracji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl