moze chodzi o "płozy/łapy" na ktorych montowany jest slizg?krisker pisze:Ślizgi są wymienione oddzielnie, więc raczej chodzi o odbudowę "cylindra" i/lub "tłoka".
![]() |
![]() |
[S8 D2 FL] Stan napinaczy według VAGa
-
- Forum Audi A8
- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
Przeprowadzając taki zabieg w domu nie jesteś za bardzo wstanie doprowadzić napinacza do stanu używalności, bo nie zregenerujesz właśnie tłoka i cylindra.bloku pisze:Te powierzchnie ślizgowe to zapewne pady. Problem przy regeneracji jest jeden - nie są w stanie zreanimować bieżni po której pracuje tłok a im bardziej wyciągnięty łańcuch tym on wyżej wychodzi powodując lekki przekos tłoczka w bieżni.krisker pisze:Ja do tej pory nawet nie wiedziałem, że ktoś się w to bawi, ale jednak tak. Pogooglaj. 700zł/szt.
Regeneracja ma obejmować:
- wymianę uszczelnień
- mycie ultradźwiękowe
- naprawę powierzchni ślizgowych (!)
- sprawdzenie elektrozaworu
- montaż wzmocnionych ślizgów
To z wykrzyknikiem to chyba najważniejsze, żeby nastawnik wrócił do życia (oprócz ślizgów oczywiście).
Na FB w grupie był ten temat poruszany. Firma wstrzymała na chwilę regenerację bo było bardzo dużo reklamacji. Ponoć podnieśli cenę i znów wznowili pracę. Osobiście nie zdecydowałbym się na taki zabieg, który po prawdzie można samemu zrobić mając minimum wiedzy mechanicznej.
Jeśli chodzi o regenerację tłoka i cylindra to moim zdaniem żaden problem wystarczy dobrze wszystko pomierzyć i nałożyć odpowiednią warstwę elektrochemiczne np. niklu i ewentualnie obrobić do żądanego wymiaru ale to już trzeba mieć odpowiednią wiedzę i precyzyjne maszyny.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
Mi akurat było dane rozbierać oba w ANK gdzie jeden rozleciał się po wymianie łańcuchów i rozrządu. Drugi był cały,sprawny. Także znam jego budowę dość dobrze bo kosztowało mnie to 12k 

Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
-
- Forum Audi A8
- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
Odgrzeje troszkę temat bo przyszedł dzisiaj napinacz z regeneracji no i tak na pewno został ładnie umyty bo wygląda jak nowy ślizgi ładnie się prezentują.
Na pewno regenerowali powierzchnię tłoczków zewnętrzne i wewnętrzne bo zniknęły wcześniejsze ślady i luzy widoczne na filmie. Sam napinacz chodzi znacznie ciężej przed regeneracją bez problemu mogłem go ściskać palcami teraz muszę użyć do tego sporej siły. Może dzisiaj uda mi się go założyć to będę pisał jak się sprawuje bo dłuższym czasie.
Poniżej linki do filmu przed i po regeneracji i do zdjęć przed i po
https://m.fotosik.pl/zdjecie/06020736c1657c50
Zdjęć jest tam jakoś ponad 20 tylko jak by się coś nie otwierało proszę o wiadomość bo wstawiam to z telefonu.
Na pewno regenerowali powierzchnię tłoczków zewnętrzne i wewnętrzne bo zniknęły wcześniejsze ślady i luzy widoczne na filmie. Sam napinacz chodzi znacznie ciężej przed regeneracją bez problemu mogłem go ściskać palcami teraz muszę użyć do tego sporej siły. Może dzisiaj uda mi się go założyć to będę pisał jak się sprawuje bo dłuższym czasie.
Poniżej linki do filmu przed i po regeneracji i do zdjęć przed i po
https://m.fotosik.pl/zdjecie/06020736c1657c50
Zdjęć jest tam jakoś ponad 20 tylko jak by się coś nie otwierało proszę o wiadomość bo wstawiam to z telefonu.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
Czyli wzięli sobie uwagi klientów oraz sugestie do serca. Cieszy to niezmiernie. Ciekawe jak będzie po założeniu... Trzymam kciuki.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
-
- Forum Audi A8
- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
Napinacz na miejscu ale dekla jeszcze nie założyłem może jutro albo po jutrze dokończę, na razie mogę powiedzieć że napinacz od razu po montażu i kręceniu wałem zaczął pracować.
[ Dodano: 2019-03-20, 20:35 ]
Wszystko złożone zanim odpaliłem auto wykręciłem wszystkie świece i wyjąłem bezpiecznik od pompy paliwa po kręciłem kilka razy rozrusznikiem na wszelki wypadek a później złożyłem i odpaliłem film z pierwszego odpalenia:
Po odpaleniu choinka na desce zapalił się check, ABS i kontrola trakcji napinacz delikatnie było słychać, przejechałem się takim autem po kompa samochód był mułowaty ale jechał po sczytaniu błędów złapałem się za głowę
wywaliło tyle błędów że masakra ale pogrzebałem trochę i okazało się że jakoś przeoczyłem wtyczkę od przepływomierza po podłączeniu wszystko znikło i samochód odżył ale napinacz było słychać skasowałem wszystkie błędy i pojechałem zatankować.
Po zatankowaniu napinacz umilkł zrobiłem może z 20km obserwując bloki pomiarowe i jak na razie wszystko jest ok. Zrobiłem logi na szybko jak ktoś chce zobaczyć to proszę - http://vaglogi.pl/log-090_093_091_7ipk4.html
Teraz tylko zostało sprawdzać i słuchać czy będzie cisza czy nie.
[ Dodano: 2019-03-20, 20:35 ]
Wszystko złożone zanim odpaliłem auto wykręciłem wszystkie świece i wyjąłem bezpiecznik od pompy paliwa po kręciłem kilka razy rozrusznikiem na wszelki wypadek a później złożyłem i odpaliłem film z pierwszego odpalenia:
Po odpaleniu choinka na desce zapalił się check, ABS i kontrola trakcji napinacz delikatnie było słychać, przejechałem się takim autem po kompa samochód był mułowaty ale jechał po sczytaniu błędów złapałem się za głowę

Po zatankowaniu napinacz umilkł zrobiłem może z 20km obserwując bloki pomiarowe i jak na razie wszystko jest ok. Zrobiłem logi na szybko jak ktoś chce zobaczyć to proszę - http://vaglogi.pl/log-090_093_091_7ipk4.html
Teraz tylko zostało sprawdzać i słuchać czy będzie cisza czy nie.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
Zrób logi w pełnym zakresie bo z tych co podałeś tonie osiągają one pełnego wychylenia. Są akceptowalne ale wałki nie przestawiają się w pełni. Synchro przyzwoicie choć nie idealnie
Oby teraz wszystko grało jak powinno przez kolejne 250kkm :-)

Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
-
- Forum Audi A8
- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
Prezes-Artek jak pracują napinacze? jestem z Rzeszowa i zastanawiam się nad regeneracją. Dzwoniłem do nich i pani powiedział że po pół roku przerwy wznowili regenerację napinaczy i że dają 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów. Ponoć wyeliminowali wcześniejsze problemy. Obecnie regeneracja kosztuje 800 pln. Nowe mogę mieć po 2250 szt x2 więc tu by było taniej. Pani powiedział że zamienniki są tak kiepskiej jakości że nie przyjmują ich nawet do regeneracji.