[D2 ALL ] Swap hamulców na Brembo S8
Zwrotnice od zwykłego A8D2 po-lifta i wtedy zaciski S8D3 siadają na nich p&pAdam pisze:Czyli trzeba zwrotnicę nową i zaciski z s8 żadnych adapterów . I czy 18 avus wejdzie ?
Tak, na fabryczne zaciski S8D3 wchodzą felgi 18" i AVUS II z S8D2 również.Adam pisze:I czy 18 avus wejdzie ?
Noi ta temperatura ma właśnie kluczowe znaczenie. Nie przy pierwszym hamowaniu na zimno ale przy późniejszych na ciepło już na pewno.dice111 pisze:Ze standardowych D2 hebli to owszem, ale Brembo masz 4 tłoczkowe a nie 2, także większa tarcza jedynie tyle pomoże, że temperatura.
Poza tym, finalnie przy hamowaniu, 4-tłoczkowy zacisk nie zawsze będzie lepszy od 2-tłoczkowego zacisku pływającego.
Też tak uważam.gtfan pisze:A moim zdaniem większa średnica tarczy da więcej niż czterotłok...
Inżynierem konstruktorem nie jestem więc mam pewne wątpliwości co do teorii tam przedstawionej.gtfan pisze:... tutaj trochę teorii: https://brakestock.pl/news/view-rzeczyw ... owego.html
Np. wielkość klocka czyli wielkość powierzchni tarcia - wydaje mi się, że ma znaczenie
Tak, są zaciski 6-tłoczkowe które da się zamontować na tarczach 345mmAdam pisze:da się większą tarcze założyć do brembo s8 ? a może jakieś brembo 6 tłok za swap ?
Sugerujesz że fabryczna pompa hamulcowa nie daje rady?pepi pisze:bez odpowiedniej pompy hamulcowej to też takie mody są bez sensu
Czy też może zmienia się jej wydajność przy zmianie hamulców na mocniejsze?
Moim zdaniem wszystkie te mody można spokojnie zrobić na pompie fabrycznej i ma to sens
Jeżeli chodzi o 8-tłoka to zależy o których zaciskach mówisz.dice111 pisze:Teoria teorią ale m.in Krzychu tu robił testy i tak nie jest, z tym 4, 2 i 6 tłokiem i można spokojnie wrzucić na 6 tłokach i 345 bodajże.
Co więcej w 8tłok chciałem iść bodaj z Phaetona/RS6, ale.. podobno często nawet po regeneracji któryś z tłoczków potrafi się zapiec.
Akurat tych zacisków były 2 rodzaje - Brembo, praktycznie bezobsługowe oraz Alcon, to te z którymi są problemy.
Poza tym, wbrew pozorom, te 8-tłoczkowe z RS6C5 są słabsze niż 6-tłoczkowe z RS6C6 i właśnie dlatego jeżdżę na tych zaciskach z C6
Robiłem różne swapy zacisków hamulcowych i jeżeli porównać fabryczne 4-tłoczkowe Brembo S8D2 na fabrycznej tarczy 345mm do fabrycznych zacisków 2-tłoczkowych pływających S8D3 na tarczy 385mm to te drugie, moim zdaniem, wyraźnie wygrywają.
A na 6-tłok + tarcze 345mm nie wchodzi koło 18"??dice111 pisze:Ja także mam 2 tlok na 380 z D4 i jasne, że daje radę, wręcz na cywilną jazdę super budżetowa sprawa, poza tym ja chciałem mieć wciąż na zimie Avusy R18, ale być może jak trafi się jakiś 6 tłok, gdzie R18 wlezie z mniejsza tarcza na tą felgę to kto wie.
Pytam bo akurat takiego zestawu nie montowałem i nie wiem.
Bo wydaje mi się, że na 8-tłok Brembo z RS6C5 + tarcze 345mm to 18" wchodzi.
Coś mi się wydaje, że takie zestawy koledzy mają w S4B5
Do Brembo S8D2 to raczej żadnej większej tarczy nie założysz.Adam pisze:da się większą tarcze założyć do brembo s8 ? a może jakieś brembo 6 tłok za swap ?
Jeżeli już to raczej większa tarcza + inny zacisk.
To chyba nie jest Brembo ale Akebono.Adam pisze:a do zacisku z q7 6 tłok brembo trzeba jakiś adapter ?
Pomijając producenta to adapter prawie na pewno.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Jasne, że przy tej samej średnicy tarczy zacisk wielotłoczkowy będzie lepszy. Mnie chodziło o to konkretne porównanie - 4-tłoczki + 345mm vs 2 tłoczki + 385mm i tutaj zwiększenie promienia tarczy da większy moment hamowania.dice111 pisze:Teoria teorią ale m.in Krzychu tu robił testy i tak nie jest, z tym 4, 2 i 6 tłokiem i można spokojnie wrzucić na 6 tłokach i 345 bodajże.
No tu tak samo, tarcza 385x36mm będzie miała większą pojemność cieplną niż 345x30mm, więc i więcej następujących po sobie hamowań powinna wytrzymać zanim się przegrzeje.dice111 pisze: No i wzór wzorem, ale..należałoby również te zestawy porównywać po którymś z kolei hamowni a nie tylko pierwszym. Byc może zestawy z mniejsza ilością tłoczków, ale z większa powierzchnia tarczy po 3, 4 czy dalszym hamowaniu będą wysuwać sie na prowadzenie (a wlasciwie na tył, bo oto chodzi by szybciej sie zatrzymać, po mniejszej ilosci km) - mam pomysl na jedna z konkurencji na następny zlot ;p
A czy taka zmiana ma sens ekonomiczny, to już zupełnie inna kwestia.
Jakieś źródła znalezione w necie podają, że ten typ zacisków występował seryjnie max 355mm tarcza, więc 360x34mm z D3 też powinna wejść po poszerzeniu zacisków i dodaniu dystansu między zacisk a zwrotnicę. Ale to już taki ghetto mod.Adam pisze:da się większą tarcze założyć do brembo s8 ?
[ Dodano: 2019-10-15, 13:40 ]
Przy zachowaniu tej same siły działającej na niego (ta sama pompa, dźwignia - długość pedału hamulca, podobna powierzchnia tłoczków), jednostkowy nacisk klocka na tarczę spada, bo siła rozkłada się na większej powierzchni. Sytuacja analogiczna do chodzenia po cienkim lodzie, jak się położysz, to rozkładasz swój ciężar na większej powierzchni i zmniejszasz ryzyko, że lód się zarwie.FOSS pisze:Inżynierem konstruktorem nie jestem więc mam pewne wątpliwości co do teorii tam przedstawionej.gtfan pisze:... tutaj trochę teorii: https://brakestock.pl/news/view-rzeczyw ... owego.html
Np. wielkość klocka czyli wielkość powierzchni tarcia - wydaje mi się, że ma znaczenie
Większy klocek za to, podobnie jak tarcza, daje większą odporność temperaturową.
Four rings to rule them all
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
No i właśnie nad tym się zastanawiam, tylko tezx fajnie było by mieć wizualny aspekt potem przy R19.FOSS pisze:A na 6-tłok + tarcze 345mm nie wchodzi koło 18"??
Pytam bo akurat takiego zestawu nie montowałem i nie wiem.
Bo wydaje mi się, że na 8-tłok Brembo z RS6C5 + tarcze 345mm to 18" wchodzi.
Coś mi się wydaje, że takie zestawy koledzy mają w S4B5 k.
Ma ktoś sprawdzone, jaka maks tarcza wlezie na 6 tłok by weszły Avusy I R18 ?
W Q7 były i Brembo i Akebono, ale 6 tłok to Brembo.FOSS pisze:To chyba nie jest Brembo ale Akebono.Adam pisze:a do zacisku z q7 6 tłok brembo trzeba jakiś adapter ?
Pomijając producenta to adapter prawie na pewno.
Możesz też szukać jak chcesz tych 380 z D4, 385 mają chore ceny jeśli chodzi o W12 i S8, a D4 idzie wyrwać w dobrych $, poza tym młodszy zacisk, często lepszy stan.Adam pisze:Dzięki , ale się rozpisałeś . Chyba będę szukać 385 w dobrej cenie i zwrotnic do 3.3
Bez podkładek możesz kupić wtedy tarcze z S8 385 i stoczyć na 380 i wyjdzie jeszcze taniej.
Black Cars Matters
Ty nie musisz szukać zwrotnic żeliwnych od 3.3tdi. Te szukają tylko właściciele przed-liftaAdam pisze:... i zwrotnic do 3.3
Tobie wystarczą aluminiowe od zwykłego po-lifta - A8D2 FL (1999-2002) 3.7/4.2 V8 - te pasują do twojego p&p.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
W FL tez bym wolal isc w zeliwo. Trzeba jednak brac pod uwage to, ze parenascie kg bedzie wiecej nie tylko ze wzgledu na zwrotncie ale i sam swap big brake'a. U nas i tak juz ten przod jest fest dociazony ze wzgledu na umiejscowienie silnika, takze pewnie w jakims tam stopniu prowadzenie moze sie pogorszyc, ale z drugiej strony nie oszukujmy sie - ta krowa nie lata sie w winklach
Black Cars Matters
Ja coś mam. Info na PW.Adam pisze:Raczej taniej wyjdzie s8 d3 swap . Więc jak ktoś ma w fajnej cenie to zabiorę
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-