części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Swap hamulców na Brembo S8

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Adam
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 239
Rejestracja: 31 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Adam » 15 paź 2019, 11:26

a do zacisku z q7 6 tłok brembo trzeba jakiś adapter ?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 15 paź 2019, 12:49

Adam pisze:Czyli trzeba zwrotnicę nową i zaciski z s8 żadnych adapterów . I czy 18 avus wejdzie ?
Zwrotnice od zwykłego A8D2 po-lifta i wtedy zaciski S8D3 siadają na nich p&p ;)
Adam pisze:I czy 18 avus wejdzie ?
Tak, na fabryczne zaciski S8D3 wchodzą felgi 18" i AVUS II z S8D2 również.
dice111 pisze:Ze standardowych D2 hebli to owszem, ale Brembo masz 4 tłoczkowe a nie 2, także większa tarcza jedynie tyle pomoże, że temperatura.
Noi ta temperatura ma właśnie kluczowe znaczenie. Nie przy pierwszym hamowaniu na zimno ale przy późniejszych na ciepło już na pewno.
Poza tym, finalnie przy hamowaniu, 4-tłoczkowy zacisk nie zawsze będzie lepszy od 2-tłoczkowego zacisku pływającego.
gtfan pisze:A moim zdaniem większa średnica tarczy da więcej niż czterotłok...
Też tak uważam.
gtfan pisze:... tutaj trochę teorii: https://brakestock.pl/news/view-rzeczyw ... owego.html
Inżynierem konstruktorem nie jestem więc mam pewne wątpliwości co do teorii tam przedstawionej.
Np. wielkość klocka czyli wielkość powierzchni tarcia - wydaje mi się, że ma znaczenie <hmm>
Adam pisze:da się większą tarcze założyć do brembo s8 ? a może jakieś brembo 6 tłok za swap ?
Tak, są zaciski 6-tłoczkowe które da się zamontować na tarczach 345mm
pepi pisze:bez odpowiedniej pompy hamulcowej to też takie mody są bez sensu :P
Sugerujesz że fabryczna pompa hamulcowa nie daje rady?
Czy też może zmienia się jej wydajność przy zmianie hamulców na mocniejsze?

Moim zdaniem wszystkie te mody można spokojnie zrobić na pompie fabrycznej i ma to sens ;)
dice111 pisze:Teoria teorią ale m.in Krzychu tu robił testy i tak nie jest, z tym 4, 2 i 6 tłokiem i można spokojnie wrzucić na 6 tłokach i 345 bodajże.
Co więcej w 8tłok chciałem iść bodaj z Phaetona/RS6, ale.. podobno często nawet po regeneracji któryś z tłoczków potrafi się zapiec.
Jeżeli chodzi o 8-tłoka to zależy o których zaciskach mówisz.
Akurat tych zacisków były 2 rodzaje - Brembo, praktycznie bezobsługowe oraz Alcon, to te z którymi są problemy.

Poza tym, wbrew pozorom, te 8-tłoczkowe z RS6C5 są słabsze niż 6-tłoczkowe z RS6C6 i właśnie dlatego jeżdżę na tych zaciskach z C6 <faktycznie>

Robiłem różne swapy zacisków hamulcowych i jeżeli porównać fabryczne 4-tłoczkowe Brembo S8D2 na fabrycznej tarczy 345mm do fabrycznych zacisków 2-tłoczkowych pływających S8D3 na tarczy 385mm to te drugie, moim zdaniem, wyraźnie wygrywają.
dice111 pisze:Ja także mam 2 tlok na 380 z D4 i jasne, że daje radę, wręcz na cywilną jazdę super budżetowa sprawa, poza tym ja chciałem mieć wciąż na zimie Avusy R18, ale być może jak trafi się jakiś 6 tłok, gdzie R18 wlezie z mniejsza tarcza na tą felgę to kto wie.
A na 6-tłok + tarcze 345mm nie wchodzi koło 18"??
Pytam bo akurat takiego zestawu nie montowałem i nie wiem.

Bo wydaje mi się, że na 8-tłok Brembo z RS6C5 + tarcze 345mm to 18" wchodzi.
Coś mi się wydaje, że takie zestawy koledzy mają w S4B5 <hmm>
Adam pisze:da się większą tarcze założyć do brembo s8 ? a może jakieś brembo 6 tłok za swap ?
Do Brembo S8D2 to raczej żadnej większej tarczy nie założysz.
Jeżeli już to raczej większa tarcza + inny zacisk.
Adam pisze:a do zacisku z q7 6 tłok brembo trzeba jakiś adapter ?
To chyba nie jest Brembo ale Akebono.
Pomijając producenta to adapter prawie na pewno.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Adam
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 239
Rejestracja: 31 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Adam » 15 paź 2019, 13:01

Dzięki , ale się rozpisałeś <brawo> . Chyba będę szukać 385 w dobrej cenie :D i zwrotnic do 3.3

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 15 paź 2019, 13:40

dice111 pisze:Teoria teorią ale m.in Krzychu tu robił testy i tak nie jest, z tym 4, 2 i 6 tłokiem i można spokojnie wrzucić na 6 tłokach i 345 bodajże.
Jasne, że przy tej samej średnicy tarczy zacisk wielotłoczkowy będzie lepszy. Mnie chodziło o to konkretne porównanie - 4-tłoczki + 345mm vs 2 tłoczki + 385mm i tutaj zwiększenie promienia tarczy da większy moment hamowania.
dice111 pisze: No i wzór wzorem, ale..należałoby również te zestawy porównywać po którymś z kolei hamowni a nie tylko pierwszym. Byc może zestawy z mniejsza ilością tłoczków, ale z większa powierzchnia tarczy po 3, 4 czy dalszym hamowaniu będą wysuwać sie na prowadzenie (a wlasciwie na tył, bo oto chodzi by szybciej sie zatrzymać, po mniejszej ilosci km) - mam pomysl na jedna z konkurencji na następny zlot ;p
No tu tak samo, tarcza 385x36mm będzie miała większą pojemność cieplną niż 345x30mm, więc i więcej następujących po sobie hamowań powinna wytrzymać zanim się przegrzeje.

A czy taka zmiana ma sens ekonomiczny, to już zupełnie inna kwestia.
Adam pisze:da się większą tarcze założyć do brembo s8 ?
Jakieś źródła znalezione w necie podają, że ten typ zacisków występował seryjnie max 355mm tarcza, więc 360x34mm z D3 też powinna wejść po poszerzeniu zacisków i dodaniu dystansu między zacisk a zwrotnicę. Ale to już taki ghetto mod.

[ Dodano: 2019-10-15, 13:40 ]
FOSS pisze:
gtfan pisze:... tutaj trochę teorii: https://brakestock.pl/news/view-rzeczyw ... owego.html
Inżynierem konstruktorem nie jestem więc mam pewne wątpliwości co do teorii tam przedstawionej.
Np. wielkość klocka czyli wielkość powierzchni tarcia - wydaje mi się, że ma znaczenie <hmm>
Przy zachowaniu tej same siły działającej na niego (ta sama pompa, dźwignia - długość pedału hamulca, podobna powierzchnia tłoczków), jednostkowy nacisk klocka na tarczę spada, bo siła rozkłada się na większej powierzchni. Sytuacja analogiczna do chodzenia po cienkim lodzie, jak się położysz, to rozkładasz swój ciężar na większej powierzchni i zmniejszasz ryzyko, że lód się zarwie.

Większy klocek za to, podobnie jak tarcza, daje większą odporność temperaturową.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 15 paź 2019, 15:54

FOSS pisze:A na 6-tłok + tarcze 345mm nie wchodzi koło 18"??
Pytam bo akurat takiego zestawu nie montowałem i nie wiem.

Bo wydaje mi się, że na 8-tłok Brembo z RS6C5 + tarcze 345mm to 18" wchodzi.
Coś mi się wydaje, że takie zestawy koledzy mają w S4B5 <hmm> k.
No i właśnie nad tym się zastanawiam, tylko tezx fajnie było by mieć wizualny aspekt potem przy R19.
Ma ktoś sprawdzone, jaka maks tarcza wlezie na 6 tłok by weszły Avusy I R18 ?
FOSS pisze:
Adam pisze:a do zacisku z q7 6 tłok brembo trzeba jakiś adapter ?
To chyba nie jest Brembo ale Akebono.
Pomijając producenta to adapter prawie na pewno.
W Q7 były i Brembo i Akebono, ale 6 tłok to Brembo.
Adam pisze:Dzięki , ale się rozpisałeś <brawo> . Chyba będę szukać 385 w dobrej cenie :D i zwrotnic do 3.3
Możesz też szukać jak chcesz tych 380 z D4, 385 mają chore ceny jeśli chodzi o W12 i S8, a D4 idzie wyrwać w dobrych $, poza tym młodszy zacisk, często lepszy stan.
Bez podkładek możesz kupić wtedy tarcze z S8 385 i stoczyć na 380 i wyjdzie jeszcze taniej.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 15 paź 2019, 17:35

Adam pisze:... i zwrotnic do 3.3
Ty nie musisz szukać zwrotnic żeliwnych od 3.3tdi. Te szukają tylko właściciele przed-lifta ;)

Tobie wystarczą aluminiowe od zwykłego po-lifta - A8D2 FL (1999-2002) 3.7/4.2 V8 - te pasują do twojego p&p.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Adam
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 239
Rejestracja: 31 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Adam » 15 paź 2019, 20:10

ktoś ma ceramike z s8 w d2 :D ? widziałem zestawy po 8 tyś

Jaki z a8 d4 pasuje z S8 ? brembo 6 tłok czy 2 tłok jakiś

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 15 paź 2019, 20:53

S8 D4 ma 6 tłok i 400mm tarcze, A8 D4 największa ma 2 tłok i 380mm tarcze.
Black Cars Matters

Adam
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 239
Rejestracja: 31 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Adam » 15 paź 2019, 21:06

i co ten 6 tłok podejdzie do s8 d2 ? nie ukrywam chce coś 6/8 tłoczkowego . Mam na s6 400mm i 6 tłok kozak to wygląda na feldze rotor 20

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 15 paź 2019, 22:30

No a dlaczego miałby nie podejść ? Podejdzie, tylko zmień zwrotnice i zapomnij o feldze mniejszej niż R19
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 16 paź 2019, 01:59

FOSS pisze:Tobie wystarczą aluminiowe od zwykłego po-lifta - A8D2 FL (1999-2002) 3.7/4.2 V8 - te pasują do twojego p&p.
cenowo koszmar prawie jak zeliwo i lubią pękać wiec szit ...
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 16 paź 2019, 07:30

W FL tez bym wolal isc w zeliwo. Trzeba jednak brac pod uwage to, ze parenascie kg bedzie wiecej nie tylko ze wzgledu na zwrotncie ale i sam swap big brake'a. U nas i tak juz ten przod jest fest dociazony ze wzgledu na umiejscowienie silnika, takze pewnie w jakims tam stopniu prowadzenie moze sie pogorszyc, ale z drugiej strony nie oszukujmy sie - ta krowa nie lata sie w winklach ;)
Black Cars Matters

Adam
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 239
Rejestracja: 31 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Adam » 16 paź 2019, 08:03

Raczej taniej wyjdzie s8 d3 swap . Więc jak ktoś ma w fajnej cenie to zabiorę

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 16 paź 2019, 10:06

Adam pisze:Raczej taniej wyjdzie s8 d3 swap . Więc jak ktoś ma w fajnej cenie to zabiorę
Ja coś mam. Info na PW.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 paź 2019, 19:51

a jak w przy ceramice zrobicie osuszanie tarcz ???

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl