![]() |
![]() |
[D2 99 3.7PB ] kalirbracja czujnikia skretu
[D2 99 3.7PB ] kalirbracja czujnikia skretu
ktoę może zna procedure kalibracji czujnika skrętu?
mam polski vag 4.9 i 2.5 i nie wiem co dalej i czy ten pseudo sprzet sie nada?
mam polski vag 4.9 i 2.5 i nie wiem co dalej i czy ten pseudo sprzet sie nada?
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników.
Najlepszy do tego byłby jednak VCDS.
Sprawdź najpierw czy kodowanie sterownika to nie same zera. Jeśli wymieniałeś sterownik będą same zera i trzeba najpierw sterownik zakodować. Wtedy pisz, napiszę login i ustalimy kodowanie. Jeśli nie masz zer to ustaw kierownicę do jazdy na wprost, później połącz się z [03] ABS potem measurments blocks, blok 5 miejsce 1 to pozycja kierownicy, powinno być od -5 do 5 stopni, jak lekko poruszysz ma się zmieniać.
Teraz procedura - wykasuj błędy (bez tego nie zrobisz adaptacji), później LOGIN, wpisz 40168, później basic settings, grupa pierwsza i GO!.
Sprawdź najpierw czy kodowanie sterownika to nie same zera. Jeśli wymieniałeś sterownik będą same zera i trzeba najpierw sterownik zakodować. Wtedy pisz, napiszę login i ustalimy kodowanie. Jeśli nie masz zer to ustaw kierownicę do jazdy na wprost, później połącz się z [03] ABS potem measurments blocks, blok 5 miejsce 1 to pozycja kierownicy, powinno być od -5 do 5 stopni, jak lekko poruszysz ma się zmieniać.
Teraz procedura - wykasuj błędy (bez tego nie zrobisz adaptacji), później LOGIN, wpisz 40168, później basic settings, grupa pierwsza i GO!.
Elektronika samochodowa.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
z tego co pamietam to nie trzeba kalibrowac czujnika skretu zadnym interfejsem. Wystarczy pokrecic kierownica i juz. Kilkukrotnie wymienialem tasmy pod kierownica i nigdy nie bylo problemu.
Moze zacznijmy od tego jakie sa bledy?
Moze zacznijmy od tego jakie sa bledy?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Ustawienie podstawowe
Czujnik kąta skrętu (G85) Calibration
[Wybierz]
[03 - Hamulce ABS]
[Fault Codes - 02]
[Done, Go Back]
Obrócić kierownicę co najmniej 30 ° w lewo i ponownie prosto.
[Pom. Blocks - 08]
Grupa 005 pole 1 (Steering Angle Sensor-G85-)
Specyfikacja: 0,0 °
Tolerancja (gdy prosto): ± 5,0 °
[Done, Go Back]
[Login - 11]
Lub [Coding - 11], jeśli się nie jest pokazany
Wpisz 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Grupa 001
[Idź!]
[Done, Go Back]
[Fault Codes - 02]
Wszystkie kody błędów powinny zniknęły.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Czujnik kąta skrętu (G85) Calibration
[Wybierz]
[03 - Hamulce ABS]
[Fault Codes - 02]
[Done, Go Back]
Obrócić kierownicę co najmniej 30 ° w lewo i ponownie prosto.
[Pom. Blocks - 08]
Grupa 005 pole 1 (Steering Angle Sensor-G85-)
Specyfikacja: 0,0 °
Tolerancja (gdy prosto): ± 5,0 °
[Done, Go Back]
[Login - 11]
Lub [Coding - 11], jeśli się nie jest pokazany
Wpisz 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Grupa 001
[Idź!]
[Done, Go Back]
[Fault Codes - 02]
Wszystkie kody błędów powinny zniknęły.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Hej. Odkopie trochę temat.
Maglownica po regeneracji. I zaczęły się problemy
Najpierw pękł przewód ze spiralą zasilający maglownice, wymieniony na nowy, tzn zwykły wąż z końcówkami. Ale do rzeczy...
Wywaliło błąd 1044 czyli kodowanie ABS
Po ustawieniu kierownicy w pozycji zero grupa 005 tolerancja 5% , i dalszej procedurze kodowania sterownika wszystko zgasło ładnie pięknie.
JAZDA TESTOWA
Coś zaczęło jakby trzeć w kierownicy przy maksymalnym skręcie w lewo i klops, wysypało błąd czujnika skrętu. Wchodząc ponownie w grupę 005 i kręcąc kierownicą wartości wychylenia się nie zmieniają, wartość ciągle 0.
Tu moje pytanie czy mogła spaść jakaś taśma w tym czujniku, czy mogła się ukręcić czy coś podobnego. Pytanie drugie jak dobrać się do owego czujnika...
Postępy w pracy. Kierownica rozebrana, taśma nawinięta jeszcze raz... i... czujnik skrętu się ożywił. Kalibracja wykonana, kierownica w pozycji 0 (+ - 5) i niby wszystko pięknie ale
Po przekroczeniu ok 35km/h błąd czujnika skrętu dalej wyskakuje
Nie miałem czasu jeszcze ustawić zbieżności (kierownica przekręcona ok 30 stopni ) czy to może mieć wpływ... Czy może mój program VAG COM 3.11 nie do końca ''legalny'' nie jest w stanie zapamiętać ustawień czy coś w tym stylu.
Po temacie. Ustawiona zbieżność i w końcu ZERO błędów
Maglownica po regeneracji. I zaczęły się problemy

Najpierw pękł przewód ze spiralą zasilający maglownice, wymieniony na nowy, tzn zwykły wąż z końcówkami. Ale do rzeczy...
Wywaliło błąd 1044 czyli kodowanie ABS
Po ustawieniu kierownicy w pozycji zero grupa 005 tolerancja 5% , i dalszej procedurze kodowania sterownika wszystko zgasło ładnie pięknie.
JAZDA TESTOWA
Coś zaczęło jakby trzeć w kierownicy przy maksymalnym skręcie w lewo i klops, wysypało błąd czujnika skrętu. Wchodząc ponownie w grupę 005 i kręcąc kierownicą wartości wychylenia się nie zmieniają, wartość ciągle 0.
Tu moje pytanie czy mogła spaść jakaś taśma w tym czujniku, czy mogła się ukręcić czy coś podobnego. Pytanie drugie jak dobrać się do owego czujnika...
Postępy w pracy. Kierownica rozebrana, taśma nawinięta jeszcze raz... i... czujnik skrętu się ożywił. Kalibracja wykonana, kierownica w pozycji 0 (+ - 5) i niby wszystko pięknie ale

Po przekroczeniu ok 35km/h błąd czujnika skrętu dalej wyskakuje

Po temacie. Ustawiona zbieżność i w końcu ZERO błędów
