![]() |
![]() |
![]() |
[D2 99 3.7PB ] kalirbracja czujnikia skretu
- nynek16
- Forum Audi A8
- Posty: 182
- Rejestracja: 30 gru 2010, 23:40
- Lokalizacja: Wałcz
[D2 99 3.7PB ] kalirbracja czujnikia skretu
ktoę może zna procedure kalibracji czujnika skrętu?
mam polski vag 4.9 i 2.5 i nie wiem co dalej i czy ten pseudo sprzet sie nada?
mam polski vag 4.9 i 2.5 i nie wiem co dalej i czy ten pseudo sprzet sie nada?
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników.
- k44761
- Super Klubowicz
- Posty: 501
- Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
- Lokalizacja: Lubin
Najlepszy do tego byłby jednak VCDS.
Sprawdź najpierw czy kodowanie sterownika to nie same zera. Jeśli wymieniałeś sterownik będą same zera i trzeba najpierw sterownik zakodować. Wtedy pisz, napiszę login i ustalimy kodowanie. Jeśli nie masz zer to ustaw kierownicę do jazdy na wprost, później połącz się z [03] ABS potem measurments blocks, blok 5 miejsce 1 to pozycja kierownicy, powinno być od -5 do 5 stopni, jak lekko poruszysz ma się zmieniać.
Teraz procedura - wykasuj błędy (bez tego nie zrobisz adaptacji), później LOGIN, wpisz 40168, później basic settings, grupa pierwsza i GO!.
Sprawdź najpierw czy kodowanie sterownika to nie same zera. Jeśli wymieniałeś sterownik będą same zera i trzeba najpierw sterownik zakodować. Wtedy pisz, napiszę login i ustalimy kodowanie. Jeśli nie masz zer to ustaw kierownicę do jazdy na wprost, później połącz się z [03] ABS potem measurments blocks, blok 5 miejsce 1 to pozycja kierownicy, powinno być od -5 do 5 stopni, jak lekko poruszysz ma się zmieniać.
Teraz procedura - wykasuj błędy (bez tego nie zrobisz adaptacji), później LOGIN, wpisz 40168, później basic settings, grupa pierwsza i GO!.
Elektronika samochodowa.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
z tego co pamietam to nie trzeba kalibrowac czujnika skretu zadnym interfejsem. Wystarczy pokrecic kierownica i juz. Kilkukrotnie wymienialem tasmy pod kierownica i nigdy nie bylo problemu.
Moze zacznijmy od tego jakie sa bledy?
Moze zacznijmy od tego jakie sa bledy?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Super Klubowicz
- Posty: 4984
- Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
- Lokalizacja: krzczonów
Ustawienie podstawowe
Czujnik kąta skrętu (G85) Calibration
[Wybierz]
[03 - Hamulce ABS]
[Fault Codes - 02]
[Done, Go Back]
Obrócić kierownicę co najmniej 30 ° w lewo i ponownie prosto.
[Pom. Blocks - 08]
Grupa 005 pole 1 (Steering Angle Sensor-G85-)
Specyfikacja: 0,0 °
Tolerancja (gdy prosto): ± 5,0 °
[Done, Go Back]
[Login - 11]
Lub [Coding - 11], jeśli się nie jest pokazany
Wpisz 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Grupa 001
[Idź!]
[Done, Go Back]
[Fault Codes - 02]
Wszystkie kody błędów powinny zniknęły.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Czujnik kąta skrętu (G85) Calibration
[Wybierz]
[03 - Hamulce ABS]
[Fault Codes - 02]
[Done, Go Back]
Obrócić kierownicę co najmniej 30 ° w lewo i ponownie prosto.
[Pom. Blocks - 08]
Grupa 005 pole 1 (Steering Angle Sensor-G85-)
Specyfikacja: 0,0 °
Tolerancja (gdy prosto): ± 5,0 °
[Done, Go Back]
[Login - 11]
Lub [Coding - 11], jeśli się nie jest pokazany
Wpisz 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Grupa 001
[Idź!]
[Done, Go Back]
[Fault Codes - 02]
Wszystkie kody błędów powinny zniknęły.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
- Preston81
- Super Klubowicz
- Posty: 2737
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
- Lokalizacja: Poznań
- CINEK
- Super Klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
-
- Forum Audi A8
- Posty: 106
- Rejestracja: 26 cze 2010, 11:21
- Lokalizacja: Chojnice
Hej. Odkopie trochę temat.
Maglownica po regeneracji. I zaczęły się problemy
Najpierw pękł przewód ze spiralą zasilający maglownice, wymieniony na nowy, tzn zwykły wąż z końcówkami. Ale do rzeczy...
Wywaliło błąd 1044 czyli kodowanie ABS
Po ustawieniu kierownicy w pozycji zero grupa 005 tolerancja 5% , i dalszej procedurze kodowania sterownika wszystko zgasło ładnie pięknie.
JAZDA TESTOWA
Coś zaczęło jakby trzeć w kierownicy przy maksymalnym skręcie w lewo i klops, wysypało błąd czujnika skrętu. Wchodząc ponownie w grupę 005 i kręcąc kierownicą wartości wychylenia się nie zmieniają, wartość ciągle 0.
Tu moje pytanie czy mogła spaść jakaś taśma w tym czujniku, czy mogła się ukręcić czy coś podobnego. Pytanie drugie jak dobrać się do owego czujnika...
Postępy w pracy. Kierownica rozebrana, taśma nawinięta jeszcze raz... i... czujnik skrętu się ożywił. Kalibracja wykonana, kierownica w pozycji 0 (+ - 5) i niby wszystko pięknie ale
Po przekroczeniu ok 35km/h błąd czujnika skrętu dalej wyskakuje
Nie miałem czasu jeszcze ustawić zbieżności (kierownica przekręcona ok 30 stopni ) czy to może mieć wpływ... Czy może mój program VAG COM 3.11 nie do końca ''legalny'' nie jest w stanie zapamiętać ustawień czy coś w tym stylu.
Po temacie. Ustawiona zbieżność i w końcu ZERO błędów
Maglownica po regeneracji. I zaczęły się problemy

Najpierw pękł przewód ze spiralą zasilający maglownice, wymieniony na nowy, tzn zwykły wąż z końcówkami. Ale do rzeczy...
Wywaliło błąd 1044 czyli kodowanie ABS
Po ustawieniu kierownicy w pozycji zero grupa 005 tolerancja 5% , i dalszej procedurze kodowania sterownika wszystko zgasło ładnie pięknie.
JAZDA TESTOWA
Coś zaczęło jakby trzeć w kierownicy przy maksymalnym skręcie w lewo i klops, wysypało błąd czujnika skrętu. Wchodząc ponownie w grupę 005 i kręcąc kierownicą wartości wychylenia się nie zmieniają, wartość ciągle 0.
Tu moje pytanie czy mogła spaść jakaś taśma w tym czujniku, czy mogła się ukręcić czy coś podobnego. Pytanie drugie jak dobrać się do owego czujnika...
Postępy w pracy. Kierownica rozebrana, taśma nawinięta jeszcze raz... i... czujnik skrętu się ożywił. Kalibracja wykonana, kierownica w pozycji 0 (+ - 5) i niby wszystko pięknie ale

Po przekroczeniu ok 35km/h błąd czujnika skrętu dalej wyskakuje

Po temacie. Ustawiona zbieżność i w końcu ZERO błędów
