Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 ALL ] Różnice A8 vs. S8

Awatar użytkownika
lucek1142
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 08 paź 2010, 16:18
Lokalizacja: katowice

[D2 ALL ] Różnice A8 vs. S8

Post autor: lucek1142 » 13 paź 2010, 15:11

witam kolegowa
prosze wybaczyc laikowi ale mam pytanie jaka roznica w wyposazeniu pomiedzy tymi dwoma modelami?
-oczywista roznica w mocy silnika ale czy hamulce sa te same czy inne /srednice,klocki/ ?
-czy kazde s8 ma fotele recaro w standardzie ?
-zawieszenie,mysle o twardosci ?
czyli mowiac wprost czy placac wiecej za s8 dostajemy cos wieej niz tylko wiecej mocy?
prosze o wyrozumialosc
szukam dopiero auta dla siebie,a temat a8/s8 jest dla mnie nowy
pozdr.
pawel


Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2012, 12:50 przez lucek1142, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 13 paź 2010, 20:02

lucek1142 pisze:prosze wybaczyc laikowi ale mam pytanie jaka roznica w wyposazeniu pomiedzy tymi dwoma modelami?
No cóż, bez urazy kolego ale na tym etapie proponuję trochę więcej czytać bo jest na ten temat sporo na forum - używaj "szukajki" i czytaj ;-)
lucek1142 pisze:-oczywista roznica w mocy silnika ale czy hamulce sa te same czy inne /srednice,klocki/ ?
Hamulce zdecydowanie inne - większe tarcze hamulcowe, inne zaciski, więcej tłoczków w zaciskach i inne klocki.
lucek1142 pisze:-czy kazde s8 ma fotele recaro w standardzie ?
W standardzie jak mniemam każde S8 miało kubełki Recaro ale można je było zamówić także ze zwykłymi "tapczanami" więc i takie wersje można spotkać w fabrycznej konfiguracji.
lucek1142 pisze:-zawieszenie,mysle o twardosci ?
Zawieszenie zdecydowanie inne... twardsze, sztywniejsze, obniżone... inna konstrukcja zwrotnicy, inne amortyzatory, inne sprężyny, rozpórka przednich kielichów.

Inna konstrukcja hamulców i zawieszenia wymusza także stosowanie innych kół (mówię tutaj o używaniu felg w rozmiarach 16" i 17").
lucek1142 pisze:czyli mowiac wprost czy placac wiecej za s8 dostajemy cos wieej niz tylko wiecej mocy?
Oczywiście że otrzymujemy coś więcej niż tylko więcej mocy chociaż nie wszystko to może nam się podobać... bo np. wiele osób lubi mieć mocne auto ale nie wszyscy będą zachwyceni charakterystyką sportowego zawieszenia.
Do tych wszystkich całkiem "materialnych" różnic i wymiernych korzyści z posiadania S8 jest jeszcze ten wymiar zupełnie "nie materialny" ale to już każdy sam musi sobie dopisać :lol:
lucek1142 pisze:prosze o wyrozumialosc
szukam dopiero auta dla siebie,a temat a8/s8 jest dla mnie nowy
szukaj szukaj...
z tymi autami jest tylko jeden poważny problem... jak kupisz auto tej klasy i zaczniesz nim jeździć na codzień to potem chcąc kupić coś młodszego nie bardzo wiadomo na co można go zamienić :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
lucek1142
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 08 paź 2010, 16:18
Lokalizacja: katowice

Post autor: lucek1142 » 13 paź 2010, 23:36

dzieki kolego
duzo mi wyjasniles,wiele cennych dla mnie uwag,rzeczy....
a8 jezdzilem i zawieszenie wydaje mi sie stosunkowo twarde choc do zaakceptowania,jesli s8 jest twardsze...coz...chyba jeszcze nie dla mnie.....moze faktycznie zaczne od a8 a potem coz...kto wie
nasuwa mi sie jeszcze jedno pytanie,jesli inne sa rowniez tarcze i klocki to jak znam zycie ceny tych wlasnie rzeczy typowo eksploatacyjnych beda wyzsze????
a korzystajac z okazji poprosze o taka porade?
egzemplarz nad ktorym medytuje to 1998 r 4,2 ale jaks uboga wersja tzn nie posiada skory,nie posiada zmieniarki CD,nie posiada navi,posiada xenony
przebieg wydaje sie autentyczny 169 tkm,srodek w stanie idealnym
auto od 1995 w kraju,sciagane z austri
tam tez byla robiona przednia maska ,byla szpachlowana,przednie blotniki byly lakierowane razem z maska,mozliwe ze tylko wierzchna warstwa czyli bezbarwnym,dodatkowo prawy blotnik tyl byl malowany-zauwazyl to wszsytko lakiernik,dla mnie bylo cacy wiec lakier wyglada super...cena za to auto 20 tys...pytanie i prosba zarazem...warto???wiem ze tak bez ogladania trudno.....moze wydebie jakies zdjecia od wlasciciela to dolacze....ja chce stargowac na 15 tys ale baardzo ciezko....\
pozdrawiam pawel

artekk

Post autor: artekk » 13 paź 2010, 23:41

FOSS pisze:rozpórka przednich kielichów

mam zwykłą A8 4.2 po lifcie z zawieszeniem standard 1BM i też jest rozpórka. Why ?

Awatar użytkownika
lucek1142
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 08 paź 2010, 16:18
Lokalizacja: katowice

Post autor: lucek1142 » 13 paź 2010, 23:50

cos znalazlem,tak to wyglada



Obrazek

[ Dodano: 2010-10-13, 23:53 ]
i jeszcze jedno
jesli na podstawie tych dwoch zdjec cos mozna doradzic to bede zobowiazany


Obrazek

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 14 paź 2010, 00:48

lucek1142 pisze:jesli na podstawie tych dwoch zdjec cos mozna doradzic
na podstawie takich zdjęć to nawet trudno kolor stwierdzić

takie miej
Obrazek
większe po kliknięciu
Obrazek

osobiście dla mnie kupowanie bitego (pomijając naiwność kupujących że tylko lakier był porysowany :lol: :lol: ) to jak świadome wchodzenie wiosną na środek jeziora po topniejącym lodzie - mądre to..?
z drugiej strony jak u nas kupić nie bitego - to jak cud.. ci co takie mają to je mają i nie sprzedają 8-)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 19 lut 2012, 23:01

Witam, odświeżam temat. W okolicy tegorocznych wakacji, będę stawał przed bardzo ważną decyzja, a mianowicie przed kupnem Audi A8 lub też S8. I oto nasuwa się pytanie, co wybrać A8 czy S8. Jestem totalnie roztrzepany. Nie mogłem znaleźć tematu poruszającego moje zagadnienie więc ten temat odświeżam bo w sporej części pasuje pod moje pytania. Kwotę jaką chciałbym przeznaczyć na auto to 30 000 zł, warunki jakie stawiam to: autko tylko i wyłącznie po FL, skóra, recaro, pełna elektryka, bezwypadkowe, zadbane, webasto, kolor samochodu najlepiej czarny lub inny ciemny odcień. Post kolegi FOSS, bardzo dużo mi pomógł, i czekam na również inne pomocne informacje. Kwestie spalanie mnie nie interesują, jak lałem do MB 190 2.3 20l/100km to nie płakałem a znajomi na mnie siekiery wieszali :lol: :lol: :D Lubię jeździć spokojnie, chociaż i dawca organów mi się równie często załącza :roll:. Szukam autka raczej do normalnej jazdy, miesięcznie przejeżdżam nie więcej niż 200km czasami 400km co dla innych jest nie pojęte.. Nie miałem nigdy możliwości siedzieć w S8, więc nie mam żadnego organoleptycznego pojęcia jak twarde jest zawieszenie, a z kolei w A8 jest przyjemne. Kwestia osiągów również nie odgrywa tutaj większej roli chociaż zabijaka do "setki" byłby mile widziany. Skrzynia oczywiście jaką biorę tylko pod uwagę to automat. Co do kosztów zakupu, A8 po FL w przyzwoitym stanie wyhaczy pewnie w granicach 25-30k zł, a S8 FL to pewnie dolny pułap to 27k zł. Często chodzi mi po głowie forumowe autko kolegi 123mielony, jednak do wakacji to raczej sprzeda swoją pieszczotkę. Proszę o pomoc i doradzenie :mrgreen:
Pozdro

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 19 lut 2012, 23:16

krzychu22.p1i, Jeżeli nie masz parcia na S8 to kup to co w danej chwili będzie w lepszym stanie. W zasadzie już wiesz chyba wszystko co powinieneś wiedzieć na temat różnicy między A8 i S8. Od siebie dodam, że S8 wcale nie jest takie twarde i nie ma co się tego bać. Jeżeli chcesz trochę więcej mocy to oczywiście polecam, jeżeli okaże się za twarde zawsze możesz założyć zwykłe zawieszenie a swoje sprzedać na czym na pewno nie stracisz ;) S8 to też często lepsze hamulce (zależy od rocznika), często po 2000 roku były montowane brembo 4-ro tłoczkowe które super się sprawują w porównaniu do zwykłych zacisków Lucasa dwu tłoczkowych. Z wyposażenia to co zakładasz to praktycznie zawsze takie zestawienie występuje, najczęściej w S8, jednak nie ma na to zasady. Najtrudniej będzie znaleźć auto z webasto, a już w ogóle wyczynem jest ustrzelić bezwypadkowe - czego Tobie życzę ;-)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 19 lut 2012, 23:36

Dzięki za szybką odpowiedź ;-) Bardzo podobają się mi sportowe akcenty w S8 i zwykłą A8 można by było sobie podstylizować pod eSkę w razie "w". Zapomniałem na śmierć o 4 tłoczkowych zaciskach w S8, do A8 da się je wstawić ale jakiś adapter potrzebny albo zwrotnica z eSki, a to już koszty.. Webasto, jego brak przeżyję ale w planach raczej była by jego adaptacja. Byle by autko nie było po dzwonie, resztę zabiegów kosmetycznych przeżyję :P Czekam na sugestie innych mobilków.

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 20 lut 2012, 02:31

Wszystko ładnie, pięknie. Gorzej jak silnik w S8 padnie albo do brembo przyjdzie klocki i tarcze kupić. Koszta są dużo większe niż przy A8. Kupe detali można sobie załozyć do A8 z S-ki. Jak Cie stać to szukaj S ale można się nieżle przejechac, większośc jest mocno wyeksploatowana a twój budzet nie pozwoli Ci kupić perełki niestety.Częsci mało a jak ktoś ma to i ceni sobie. Ja bym szukał A8 ale w dobrym stanie to najważniejsze wtedy będziesz się cieszył z tego auta, no chyba że lubisz sobie dłubać całymi dniami.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 20 lut 2012, 08:58

krzychu22.p1i pisze: Często chodzi mi po głowie forumowe autko kolegi 123mielony, jednak do wakacji to raczej sprzeda swoją pieszczotkę.
Krzychy jak na razie to wycofałem się ze sprzedaży swojej ósemeczki ale do wakacji może się cioś zmieni.

Awatar użytkownika
dzidzia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 13 wrz 2010, 08:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: dzidzia » 20 lut 2012, 09:18

zawsze mozna szukać a8 skonfigurowanej fabrycznie jak eska np tak jak moja :-P

ja mam zwykłe A ale po kodach które kiedyś sobie rozpracowywałem i są gdzieś tu na forum wklejone to:
- zawieszenie mam od S
- kierownice mam od S
- recaro
- naprawde gróbe wyposazenie jak na 96 rok( brak tylko navi w zegarach, parktronika tył i webasto)

a do S brakuje lusterek chromowanych( czekam az FOSS zejdzie ponizej tysiąca :-P pewno sie nie doczekam )
i grila ze znaczkami i zwykły ludek sie nie pokuma puki maski nie podniesie :mrgreen:

i tak na miescie nie wykozystasz tych 60 koni co daje eska wiec celuj w idealne A i zrób z niej S wizualnie skoro cie ciśnie, jest wiekszy wybór na rynku choć i tak tragedia jak sie patrzy po aukcjach co ludzie robią z tymi autami( np ta z zabitym niedzwiedziem na kierownicy :D ) z działu humor i rozrywka
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 20 lut 2012, 10:36

hipcio, silnik padnie, koszt klocków? Co to za argumenty? Jeżeli ma być tanio to trzeba lanosa kupić. Żadna limuzyna nie jest tania w utrzymaniu, grunt to zdawać sobie sprawę z kosztów eksploatacyjnych. Bez obrazy koledzy nie mam na celu nikomu dokuczyć, ale żadne stylizowane A8 na S8 nigdy nie będzie prawdziwą eSką. Nie odzyska się włożonych pieniędzy przy odsprzedaży. Trudno kupić zadbane S8, ale jak kiedyś przyjdzie się sprzedać to pójdzie łatwiej niż zwykłe A8. Kupując A8 i dokładając do niej co raz gadżety z S8 to takie kupowanie na raty prawdziwego S8.

Jeżeli masz czas i odpowiednią kasę (powinieneś mieć minimum 1/4 ceny na serwis po zakupowy) to szukaj eSki - nie będziesz żałował (silnik w S8 kręci się do 7 tys obrotów - fajne uczucie czasem rozkręcić do końca :-P )
W innym przypadku szukaj zadbanej A8 ;-)

Gusiew
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 62
Rejestracja: 02 paź 2011, 18:34
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Gusiew » 20 lut 2012, 21:07

Klocki do s8 fl 2001 ferodo premier przod 310 zl.Tyl 160zł. To jakos drogo??Tarcze moze beda drozsze poniewaz maja 360mm. Za dobra S8 fl z koncowki produkcji według mnie bez 38 tys to nie podchodz. Bezwypadkowosc graniczy z cudem. A juz nie krecony przebieg to marzenie.

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 20 lut 2012, 21:22

Gusiew pisze:Tarcze moze beda drozsze poniewaz maja 360mm.
A nie 340mm?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl