Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 99 4.2PB ] Błędy vag,przepływka?

Jakub
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 216
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:49
Lokalizacja: BTM

[D2 99 4.2PB ] Błędy vag,przepływka?

Post autor: Jakub » 21 cze 2012, 20:23

Witam,pojawiają mi się następujące błędy,17981,18010,16534.Po przeanalizowaniu tego co znalazłem w szukajce,to są one chyba związane z przepływką i lambda,ale chciałbym się upewnić i zarazem zapytać od czego zacząć,żeby je wyeliminować.Sąda pracowała w zakresie takim jak powinna,na wykresie też ładnie pokazywało,ale nie wiem której sądy to dotyczyło(za bardzo się na tym nie znam).Ma ktoś jmoże jakieś sugestie ;-)

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 21 cze 2012, 21:11

Z mojej mądrej knigi :

16534 P0150 4096 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony

17981 P1573 463D Cewka monitora kontrolnego silnika. Bank 2 - otwarty obwód - przewody

18010 P1602 465A Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 22 cze 2012, 00:35

po mojemu
uszkodzona sonda
uszkodzona poduszka pod silnikiem

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 22 cze 2012, 11:42

U mnie pojawily sie ostatnio bledy od sond, niestety padla nowa przeplywka po niecalym roku, po podmianie na inna bledy poznikaly. zobacz co jeszcze pokazuje vag w blokach pomiarowych , jakie napiecia na lambdach

Jakub
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 216
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:49
Lokalizacja: BTM

Post autor: Jakub » 23 cze 2012, 14:09

Dzięki Panowie za sugestie,dziś jeszcze raz podepnę kompa i posprawdzam co i jak,wczoraj przeciściłem przepływkę takim spreyem do tego,zobaczę czy coś sie zmieniło,ale myśle,że to jednak sonda,bo zapomniałem dodać,że spalanie pokazuje ok25ltr.Jeszcze pytanko,która to sonda,lewa czy prawa?i skąd ta poduszka,co na to wskazuje?która może być uszkodzona.
PS.jeszcze trochę i auto razem z pakietem startowym wyjdzie mnie tyle co auto kolegi 123mielony :mrgreen: ,ale był to świadomy wybór(kupno tańszego i porobić co trzeba,pomału zaczyna mnie to przerastać ;-) ),choć kilka spraw mnie zaskoczyło m.in.tulejki do tylnego wachacza :lol: jutro będą wymieniane razem z dopieszczeniem przedniego zawieszenia i geometrią,potem te błędy i tylko czekać,aż coś nowego wyskoczy :lol:

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 23 cze 2012, 14:34

Od kupna mojej A8 pokazywało mi checka na zegarze i błędy od sond lambda 17821 i 17539 (w temacie jest mowa o 16534 ale może to coś pomoże). Miałem już kupować 2 nowe sondy i przepływkę, ale zapomniałem o jednym a mianowicie o filtrze powietrza :shock: (gapa ze mnie). Otwarłem obudowę filtra, zdemontowałem filtr powietrza przedmuchałem go bo był masakra zapchany :-| . Po ponownym założeniu zero błędów :mrgreen: Oczywiście kupiłem nowy filtr KNEHT bo taki był stary założony i do tej pory jest spokój i spalanie spadło. Zakładam, że po kupnie wymieniłeś filtr powietrza, jeśli nie to może warto sprawdzić.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2012, 21:43 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.

Jakub
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 216
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:49
Lokalizacja: BTM

Post autor: Jakub » 23 cze 2012, 16:05

Wymieniłem nie tylko filtr,ale sporo innych rzeczy ;-)
Podłączyłem kompa i po skasowaniu błędów,pojawia się natychmiast po skasowaniu tylko jeden 17981,narazie po przeczyszczeniu przepływki i przejechaniu kilku km 16534 się nie pokazał,ale tamten pokazuje się od razu.Sprawdziłem też działanie przpływki i jest chyba słabo :roll: wolne obroty-ok16,5-18g,3,5tyś obr.-0k 40g,ok.6tyś obr-max80g,raz tylko na chwilę przekroczyło100g(próba robiona na postoju).Sondy obie ładnie pracują(wykres cały czas w góre i w dół,jedne pokazuje minimalnie mniej 0.10-0.70volt,druga 0.10-0.80 volt,nie wiem,czy to są prawidłowe wartości.Czyżby jednak przepływka?

[ Dodano: 2012-06-25, 09:47 ]
Panowie,może jeszcze ktoś coś doradzi :roll:

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 cze 2012, 23:15

Jakub pisze:Sprawdziłem też działanie przpływki i jest chyba słabo :roll: wolne obroty-ok16,5-18g,3,5tyś obr.-0k 40g,ok.6tyś obr-max80g,raz tylko na chwilę przekroczyło100g(próba robiona na postoju).
Jak przepływka pokazuje max 100g to już jest padaczka... ale test przepływomierza najlepiej robić pod obciążeniem... jadąc na Tiptroniku przeciągasz auto na biegu aż skrzynia sama przełączy na bieg wyższy i wtedy masz iinfo ile max pokazuje przepływka.

Wg. mnie dla Twojego auta prawidłowe wskazania nowej przepływki to jakieś 280-290g więc jeżeli Twoja przy maksymalnym obciążeniu pokazuje coś koło 100g to wg. mnie jest to już kompletny śmietnik... oczywiście zakładam, że cały dolot jest sprawny i szczelny.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Jakub
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 216
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:49
Lokalizacja: BTM

Post autor: Jakub » 27 cze 2012, 12:53

Dzięki FOSS,że się odezwałeś.Dolot jest ok,a co do testu podczas jazdy,to niestety bateria w laptopie mi nie trzyma i nie mam jak :lol: Dzwoniłem wczoraj do Daneckiego i powiedział mi to co Ty,czyli z głowy strzelił,że powinno być koło 300 i najlepiej testować podczas jazdy.Podpowiedział mi jeszcze,że jak przepływka jest padnięta i rano przy pierwszym odpaleniu od razu da się but w podłoge,to auto będzie przerywać i się dławić(dotyczy benzyniaków).Dziś sprawdzę.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 27 cze 2012, 22:55

Hejka, sorka za wcięcie się do Twojego tematu ale problem mam podobny. Dzisiaj po odpaleniu silnika z rana wyskoczył check, na szybkiego błąd sond lambda (17821 i 17539 -za duży opór, chyba za katami) oraz 17831 i 17819 (system wtrysku wtórnego powietrza /"turbinę" w obudowie filtra powietrza przywróciłem do życia i pięknie dmucha, na tygodniu postaram się wyczyścić przewody i 2 zawory kombinowane bo jest tam sporo syfu) A tyle czasu miałem spokój, no cóż :-P Zrobiłem logi i tak, na forum TT wyczytałem iż wartość jaką powinna mierzyć przepływka to 0,8 mocy silnika, w moim przypadku powinno być to 248g/s. Największy wynik jaki uzyskuję oscyluje w granicach 230-237g/s czyli chyba dobrze.. Co do sond w bloku 032 korekty są na + czyli chyba lewe powietrze łapie.. tylko gdzie.. dolot sprawdzałem parokrotnie, podokręcane opaski itp. Przed katem mam lekko rozpruty elastyczny łącznik, taką plecionkę którą uszczelniłem tymczasowo szmatką azbestową i mega dużą opaską - przynajmniej nie popierduje..

Log (0 - 001,032,033)
Log (1 - 002,032,033)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 cze 2012, 01:25

Jakub pisze:Podpowiedział mi jeszcze,że jak przepływka jest padnięta i rano przy pierwszym odpaleniu od razu da się but w podłoge,to auto będzie przerywać i się dławić(dotyczy benzyniaków).Dziś sprawdzę.
Przyznam się szczerze że tego nie rozumiem... osobiście nigdy nie robiłem takiego testu aby z rana zaraz po odpaleniu na zimnym silniku i bez obciążenia dawać gaz w podłogę... może żyję jeszcze autami z poprzedniej epoki ale jak dla mnie to raczej nie jest zdrowe dla silnika :roll:
Zresztą zbadałeś przepływkę... VAG już podpowiedział... a takie testy jak powyżej nic bardziej szczegółowego jak VAG nie powiedzą.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 06 lip 2012, 11:39

Jakub pisze:Wymieniłem nie tylko filtr,ale sporo innych rzeczy ;-)
Podłączyłem kompa i po skasowaniu błędów,pojawia się natychmiast po skasowaniu tylko jeden 17981,narazie po przeczyszczeniu przepływki i przejechaniu kilku km 16534 się nie pokazał,ale tamten pokazuje się od razu.Sprawdziłem też działanie przpływki i jest chyba słabo :roll: wolne obroty-ok16,5-18g,3,5tyś obr.-0k 40g,ok.6tyś obr-max80g,raz tylko na chwilę przekroczyło100g(próba robiona na postoju).Sondy obie ładnie pracują(wykres cały czas w góre i w dół,jedne pokazuje minimalnie mniej 0.10-0.70volt,druga 0.10-0.80 volt,nie wiem,czy to są prawidłowe wartości.Czyżby jednak przepływka?

[ Dodano: 2012-06-25, 09:47 ]
Panowie,może jeszcze ktoś coś doradzi :roll:
Ilość powietrza zasysanego zmierzona przez przepływke (silnik rozgrzany, obr. biegu jałowego) to mniej więcej 6 g, podaj kod silnika to powiem dokładniej.

Edit:

Mam dane dla 6 silników (silnik rozgrzany, obr. biegu jałowego):

ABZ/AKG - od 3.9 do 6.5 g
AEW/AKJ - od 3.4 do 6.5 g
AHC/AKH - od 3.9 do 7.1 g

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 lip 2012, 18:03

marekp750 pisze:Ilość powietrza zasysanego zmierzona przez przepływke (silnik rozgrzany, obr. biegu jałowego) to mniej więcej 6 g, podaj kod silnika to powiem dokładniej.

Mam dane dla 6 silników (silnik rozgrzany, obr. biegu jałowego):
(...)
Badanie sprawności przepływomierza na postoju przy obrotach biegu jałowego moim zdaniem nie jest miarodajne... wskazany zakres wartości pomiędzy około 4g a około 7g jest na tyle duży że ciężko ocenić pracę przepływomierza... najlepszy test to pomiar dynamiczny, w ruchu, przeciągając na jednym biegu na Tiptroniku aż do zmiany biegu obserwujemy wartość maksymalną.
Dla przepływomierza nowego jako wartość wyjściową przyjmuje się moc silnika * 0,8 czyli dla A8 D2 FL 4.2V8 310KM nowa przepływka powinna pokazywać około 250g... wskazania rzędu 200g przyjmuje się wciąż za poprawne ale jeżeli przepływka będzie pokazywać ledwie powyżej 100g to jak nic nadaje się już tylko na śmietnik.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 09 lip 2012, 07:16

FOSS, zgadza się, sprawdzenie masy powietrza tylko na obr. biegu jałowego jest niewystarczające...

ale kolega napisał, że na idle ma 16.5-18 g a wartości referencyjne mają się mieścić
w przedziale powiedzmy 4-6 g. Tak więc już w idle przepływka źle wskazuje...

Dopiero jak ta wartość będzie prawidłowa to można dalej myśleć o sprawdzeniu przepływki
przy pełnym obciążeniu.

Dodam jeszcze:

jak wartość jest poniżej normy to warto sprawdzić szczelność dolotu (czy nie wciąga
powietrza poza przepływomierzem)

Jak za duża to sprawdzić czy silnik nie jest za mocno obciążony na obr. biegu jałowego.
Np. klimą, ciężko kręcącą się pompą wspom. kiery (najlepiej zdjąć pasek na chwilę).

Dopiero jak to sprawdzimy to bierzemy się za wymianę przepływki (chyba, że mamy inną pod ręką to bierzemy się za przepływkę).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl