![]() |
![]() |
[D2 99 4.2PB ] Błędy vag,przepływka?
[D2 99 4.2PB ] Błędy vag,przepływka?
Witam,pojawiają mi się następujące błędy,17981,18010,16534.Po przeanalizowaniu tego co znalazłem w szukajce,to są one chyba związane z przepływką i lambda,ale chciałbym się upewnić i zarazem zapytać od czego zacząć,żeby je wyeliminować.Sąda pracowała w zakresie takim jak powinna,na wykresie też ładnie pokazywało,ale nie wiem której sądy to dotyczyło(za bardzo się na tym nie znam).Ma ktoś jmoże jakieś sugestie ;-)
Dzięki Panowie za sugestie,dziś jeszcze raz podepnę kompa i posprawdzam co i jak,wczoraj przeciściłem przepływkę takim spreyem do tego,zobaczę czy coś sie zmieniło,ale myśle,że to jednak sonda,bo zapomniałem dodać,że spalanie pokazuje ok25ltr.Jeszcze pytanko,która to sonda,lewa czy prawa?i skąd ta poduszka,co na to wskazuje?która może być uszkodzona.
PS.jeszcze trochę i auto razem z pakietem startowym wyjdzie mnie tyle co auto kolegi 123mielony :mrgreen: ,ale był to świadomy wybór(kupno tańszego i porobić co trzeba,pomału zaczyna mnie to przerastać ;-) ),choć kilka spraw mnie zaskoczyło m.in.tulejki do tylnego wachacza :lol: jutro będą wymieniane razem z dopieszczeniem przedniego zawieszenia i geometrią,potem te błędy i tylko czekać,aż coś nowego wyskoczy :lol:
PS.jeszcze trochę i auto razem z pakietem startowym wyjdzie mnie tyle co auto kolegi 123mielony :mrgreen: ,ale był to świadomy wybór(kupno tańszego i porobić co trzeba,pomału zaczyna mnie to przerastać ;-) ),choć kilka spraw mnie zaskoczyło m.in.tulejki do tylnego wachacza :lol: jutro będą wymieniane razem z dopieszczeniem przedniego zawieszenia i geometrią,potem te błędy i tylko czekać,aż coś nowego wyskoczy :lol:
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Od kupna mojej A8 pokazywało mi checka na zegarze i błędy od sond lambda 17821 i 17539 (w temacie jest mowa o 16534 ale może to coś pomoże). Miałem już kupować 2 nowe sondy i przepływkę, ale zapomniałem o jednym a mianowicie o filtrze powietrza :shock: (gapa ze mnie). Otwarłem obudowę filtra, zdemontowałem filtr powietrza przedmuchałem go bo był masakra zapchany :-| . Po ponownym założeniu zero błędów :mrgreen: Oczywiście kupiłem nowy filtr KNEHT bo taki był stary założony i do tej pory jest spokój i spalanie spadło. Zakładam, że po kupnie wymieniłeś filtr powietrza, jeśli nie to może warto sprawdzić.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2012, 21:43 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.
Wymieniłem nie tylko filtr,ale sporo innych rzeczy ;-)
Podłączyłem kompa i po skasowaniu błędów,pojawia się natychmiast po skasowaniu tylko jeden 17981,narazie po przeczyszczeniu przepływki i przejechaniu kilku km 16534 się nie pokazał,ale tamten pokazuje się od razu.Sprawdziłem też działanie przpływki i jest chyba słabo :roll: wolne obroty-ok16,5-18g,3,5tyś obr.-0k 40g,ok.6tyś obr-max80g,raz tylko na chwilę przekroczyło100g(próba robiona na postoju).Sondy obie ładnie pracują(wykres cały czas w góre i w dół,jedne pokazuje minimalnie mniej 0.10-0.70volt,druga 0.10-0.80 volt,nie wiem,czy to są prawidłowe wartości.Czyżby jednak przepływka?
[ Dodano: 2012-06-25, 09:47 ]
Panowie,może jeszcze ktoś coś doradzi :roll:
Podłączyłem kompa i po skasowaniu błędów,pojawia się natychmiast po skasowaniu tylko jeden 17981,narazie po przeczyszczeniu przepływki i przejechaniu kilku km 16534 się nie pokazał,ale tamten pokazuje się od razu.Sprawdziłem też działanie przpływki i jest chyba słabo :roll: wolne obroty-ok16,5-18g,3,5tyś obr.-0k 40g,ok.6tyś obr-max80g,raz tylko na chwilę przekroczyło100g(próba robiona na postoju).Sondy obie ładnie pracują(wykres cały czas w góre i w dół,jedne pokazuje minimalnie mniej 0.10-0.70volt,druga 0.10-0.80 volt,nie wiem,czy to są prawidłowe wartości.Czyżby jednak przepływka?
[ Dodano: 2012-06-25, 09:47 ]
Panowie,może jeszcze ktoś coś doradzi :roll:
Jak przepływka pokazuje max 100g to już jest padaczka... ale test przepływomierza najlepiej robić pod obciążeniem... jadąc na Tiptroniku przeciągasz auto na biegu aż skrzynia sama przełączy na bieg wyższy i wtedy masz iinfo ile max pokazuje przepływka.Jakub pisze:Sprawdziłem też działanie przpływki i jest chyba słabo :roll: wolne obroty-ok16,5-18g,3,5tyś obr.-0k 40g,ok.6tyś obr-max80g,raz tylko na chwilę przekroczyło100g(próba robiona na postoju).
Wg. mnie dla Twojego auta prawidłowe wskazania nowej przepływki to jakieś 280-290g więc jeżeli Twoja przy maksymalnym obciążeniu pokazuje coś koło 100g to wg. mnie jest to już kompletny śmietnik... oczywiście zakładam, że cały dolot jest sprawny i szczelny.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Dzięki FOSS,że się odezwałeś.Dolot jest ok,a co do testu podczas jazdy,to niestety bateria w laptopie mi nie trzyma i nie mam jak :lol: Dzwoniłem wczoraj do Daneckiego i powiedział mi to co Ty,czyli z głowy strzelił,że powinno być koło 300 i najlepiej testować podczas jazdy.Podpowiedział mi jeszcze,że jak przepływka jest padnięta i rano przy pierwszym odpaleniu od razu da się but w podłoge,to auto będzie przerywać i się dławić(dotyczy benzyniaków).Dziś sprawdzę.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Hejka, sorka za wcięcie się do Twojego tematu ale problem mam podobny. Dzisiaj po odpaleniu silnika z rana wyskoczył check, na szybkiego błąd sond lambda (17821 i 17539 -za duży opór, chyba za katami) oraz 17831 i 17819 (system wtrysku wtórnego powietrza /"turbinę" w obudowie filtra powietrza przywróciłem do życia i pięknie dmucha, na tygodniu postaram się wyczyścić przewody i 2 zawory kombinowane bo jest tam sporo syfu) A tyle czasu miałem spokój, no cóż :-P Zrobiłem logi i tak, na forum TT wyczytałem iż wartość jaką powinna mierzyć przepływka to 0,8 mocy silnika, w moim przypadku powinno być to 248g/s. Największy wynik jaki uzyskuję oscyluje w granicach 230-237g/s czyli chyba dobrze.. Co do sond w bloku 032 korekty są na + czyli chyba lewe powietrze łapie.. tylko gdzie.. dolot sprawdzałem parokrotnie, podokręcane opaski itp. Przed katem mam lekko rozpruty elastyczny łącznik, taką plecionkę którą uszczelniłem tymczasowo szmatką azbestową i mega dużą opaską - przynajmniej nie popierduje..
Log (0 - 001,032,033)
Log (1 - 002,032,033)
Log (0 - 001,032,033)
Log (1 - 002,032,033)
Przyznam się szczerze że tego nie rozumiem... osobiście nigdy nie robiłem takiego testu aby z rana zaraz po odpaleniu na zimnym silniku i bez obciążenia dawać gaz w podłogę... może żyję jeszcze autami z poprzedniej epoki ale jak dla mnie to raczej nie jest zdrowe dla silnika :roll:Jakub pisze:Podpowiedział mi jeszcze,że jak przepływka jest padnięta i rano przy pierwszym odpaleniu od razu da się but w podłoge,to auto będzie przerywać i się dławić(dotyczy benzyniaków).Dziś sprawdzę.
Zresztą zbadałeś przepływkę... VAG już podpowiedział... a takie testy jak powyżej nic bardziej szczegółowego jak VAG nie powiedzą.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ilość powietrza zasysanego zmierzona przez przepływke (silnik rozgrzany, obr. biegu jałowego) to mniej więcej 6 g, podaj kod silnika to powiem dokładniej.Jakub pisze:Wymieniłem nie tylko filtr,ale sporo innych rzeczy ;-)
Podłączyłem kompa i po skasowaniu błędów,pojawia się natychmiast po skasowaniu tylko jeden 17981,narazie po przeczyszczeniu przepływki i przejechaniu kilku km 16534 się nie pokazał,ale tamten pokazuje się od razu.Sprawdziłem też działanie przpływki i jest chyba słabo :roll: wolne obroty-ok16,5-18g,3,5tyś obr.-0k 40g,ok.6tyś obr-max80g,raz tylko na chwilę przekroczyło100g(próba robiona na postoju).Sondy obie ładnie pracują(wykres cały czas w góre i w dół,jedne pokazuje minimalnie mniej 0.10-0.70volt,druga 0.10-0.80 volt,nie wiem,czy to są prawidłowe wartości.Czyżby jednak przepływka?
[ Dodano: 2012-06-25, 09:47 ]
Panowie,może jeszcze ktoś coś doradzi :roll:
Edit:
Mam dane dla 6 silników (silnik rozgrzany, obr. biegu jałowego):
ABZ/AKG - od 3.9 do 6.5 g
AEW/AKJ - od 3.4 do 6.5 g
AHC/AKH - od 3.9 do 7.1 g
Badanie sprawności przepływomierza na postoju przy obrotach biegu jałowego moim zdaniem nie jest miarodajne... wskazany zakres wartości pomiędzy około 4g a około 7g jest na tyle duży że ciężko ocenić pracę przepływomierza... najlepszy test to pomiar dynamiczny, w ruchu, przeciągając na jednym biegu na Tiptroniku aż do zmiany biegu obserwujemy wartość maksymalną.marekp750 pisze:Ilość powietrza zasysanego zmierzona przez przepływke (silnik rozgrzany, obr. biegu jałowego) to mniej więcej 6 g, podaj kod silnika to powiem dokładniej.
Mam dane dla 6 silników (silnik rozgrzany, obr. biegu jałowego):
(...)
Dla przepływomierza nowego jako wartość wyjściową przyjmuje się moc silnika * 0,8 czyli dla A8 D2 FL 4.2V8 310KM nowa przepływka powinna pokazywać około 250g... wskazania rzędu 200g przyjmuje się wciąż za poprawne ale jeżeli przepływka będzie pokazywać ledwie powyżej 100g to jak nic nadaje się już tylko na śmietnik.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
FOSS, zgadza się, sprawdzenie masy powietrza tylko na obr. biegu jałowego jest niewystarczające...
ale kolega napisał, że na idle ma 16.5-18 g a wartości referencyjne mają się mieścić
w przedziale powiedzmy 4-6 g. Tak więc już w idle przepływka źle wskazuje...
Dopiero jak ta wartość będzie prawidłowa to można dalej myśleć o sprawdzeniu przepływki
przy pełnym obciążeniu.
Dodam jeszcze:
jak wartość jest poniżej normy to warto sprawdzić szczelność dolotu (czy nie wciąga
powietrza poza przepływomierzem)
Jak za duża to sprawdzić czy silnik nie jest za mocno obciążony na obr. biegu jałowego.
Np. klimą, ciężko kręcącą się pompą wspom. kiery (najlepiej zdjąć pasek na chwilę).
Dopiero jak to sprawdzimy to bierzemy się za wymianę przepływki (chyba, że mamy inną pod ręką to bierzemy się za przepływkę).
ale kolega napisał, że na idle ma 16.5-18 g a wartości referencyjne mają się mieścić
w przedziale powiedzmy 4-6 g. Tak więc już w idle przepływka źle wskazuje...
Dopiero jak ta wartość będzie prawidłowa to można dalej myśleć o sprawdzeniu przepływki
przy pełnym obciążeniu.
Dodam jeszcze:
jak wartość jest poniżej normy to warto sprawdzić szczelność dolotu (czy nie wciąga
powietrza poza przepływomierzem)
Jak za duża to sprawdzić czy silnik nie jest za mocno obciążony na obr. biegu jałowego.
Np. klimą, ciężko kręcącą się pompą wspom. kiery (najlepiej zdjąć pasek na chwilę).
Dopiero jak to sprawdzimy to bierzemy się za wymianę przepływki (chyba, że mamy inną pod ręką to bierzemy się za przepływkę).