części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 ] Wymiana górnych wahaczy


kaseba
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2013, 12:48
Lokalizacja: Warszawa

[D3 03 ] Wymiana górnych wahaczy

Post autor: kaseba » 18 lis 2013, 17:06

Witam

Mam do wymiany górne wahacze w moim D3 i nie do końca wiem jak się do tego zabrać. Wydaje mi się że nie ma miejsca na wyjęcie śrub. Czy trzeba zdejmować cały amortyzator? a jeśli tak to jak to zrobić w bezpieczny dla niego sposób?
Ostatnio zmieniony 19 lis 2013, 23:41 przez kaseba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 18 lis 2013, 17:18

Nie zapomnij o trybie podnośnika..
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 18 lis 2013, 17:49

Jak wymieniałem górne to bez wyciągania amortyzatora , nadkole zdejmujesz i jest dostęp do śrub . Trochę trzeba się pobawić , ja to zrobiłem pod domem i chyba ze 2 godziny mi to zajęło + pilnowanie 3letniego syna który zabierał mi klucze :mrgreen: . Jedno co mogę doradzić i mi na razie zawsze pomaga to dobry penetrator którym wcześniej potraktuj wszystkie śruby , szczególnie tą od sworzni nawet lekko poluzuj wieczorem i na to penetrator . Tylko nie zapomnij jej dokręcić przed jazdą .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

krzysztof 1959
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 29 paź 2013, 17:48
Lokalizacja: wyspa

Post autor: krzysztof 1959 » 18 gru 2013, 17:25

pioter pisze:Jak wymieniałem górne to bez wyciągania amortyzatora , nadkole zdejmujesz i jest dostęp do śrub . Trochę trzeba się pobawić , ja to zrobiłem pod domem i chyba ze 2 godziny mi to zajęło + pilnowanie 3letniego syna który zabierał mi klucze :mrgreen: . Jedno co mogę doradzić i mi na razie zawsze pomaga to dobry penetrator którym wcześniej potraktuj wszystkie śruby , szczególnie tą od sworzni nawet lekko poluzuj wieczorem i na to penetrator . Tylko nie zapomnij jej dokręcić przed jazdą .
W pelni potwierdzam, mialem do wymiany lozysko, czyli piaste w lewym przodzie, wszystko byloby fajnie, gdyby tylko sruba trzymajaca gorne wahacze do lagi, nie ukrecila sie, ale sie ukrecila...ponad 4 godziny rozwiercania, dalismy z kolega mechanikiem rade, przy okazji WIELKIE PODZIEKOWANIA dla kolegi Jimm-a za pomoc i podeslanie materialow pomocniczych dotyczacych zawieszenia, <okioki> nie mniej amor pozostal nieruszony
narka

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 18 gru 2013, 17:49

Wczoraj wymieniałem łożyska z przodu i odkręciłem piastę na samochodzie , tylko na prasie samo łożysko wyciskałem - nie wiem czemu wahacze odkręcałeś ?
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

krzysztof 1959
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 29 paź 2013, 17:48
Lokalizacja: wyspa

Post autor: krzysztof 1959 » 18 gru 2013, 21:33

pioter pisze:Wczoraj wymieniałem łożyska z przodu i odkręciłem piastę na samochodzie , tylko na prasie samo łożysko wyciskałem - nie wiem czemu wahacze odkręcałeś ?
dobre pytanie, brak doświadczenia pewnie, i tak prędzej czy później musiałbym tam luknąć, choć przy przebiegu 155tys km to pewnie jeszcze trochę, stało się...
Narka

kaseba
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2013, 12:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kaseba » 18 gru 2013, 22:03

Dziś było pierwsze podejście.

Zdjęte zakole i całą reszta, pojawił się jednak maleńki problemik - śruba sworzni - nie chce nawet drgnąć. Kolega chciał ją potraktować palnikiem ale to oznacza wymianę 2 wahaczy bo sworznie raczej nie wytrzymają próby ognia. Na razie poszło w ruch WD40, poluzowałem nakrętkę i poczekam, jak nie pójdzie to pewnie ukręcę łeb i spróbuję wyciągnąć z drugiej strony tak jak jest opisane na forum. Czytałem też że można wiercić. Przeraża mnie ta operacja.

krzysztof 1959
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 29 paź 2013, 17:48
Lokalizacja: wyspa

Post autor: krzysztof 1959 » 19 gru 2013, 10:13

kaseba pisze:Dziś było pierwsze podejście.

Zdjęte zakole i całą reszta, pojawił się jednak maleńki problemik - śruba sworzni - nie chce nawet drgnąć. Kolega chciał ją potraktować palnikiem ale to oznacza wymianę 2 wahaczy bo sworznie raczej nie wytrzymają próby ognia. Na razie poszło w ruch WD40, poluzowałem nakrętkę i poczekam, jak nie pójdzie to pewnie ukręcę łeb i spróbuję wyciągnąć z drugiej strony tak jak jest opisane na forum. Czytałem też że można wiercić. Przeraża mnie ta operacja.
I wcale Ci sie nie dziwie, przerabialem to ostatniej soboty, jedyna 4 godziny wiercenia, przygotuj "kilka"dobrej jakosci wiertel, zapewniam Cie, przydadza sie i nie badz zaskoczony, jesli nikt przed toba nie tykal tej sruby, to masz jak w banku wiercenie...i zadne wd40 nie pomoze
powodzenia

Gość

Post autor: Gość » 19 gru 2013, 13:17

kaseba, Ja juz dwa razy wywalałem dobre wachacze bo sie zapiekło to dziadostwo.

Nie ma wiekszej szansy na odkrecenie z drugiej strony czy coś. W moim modelu ona po skreceniu wyraźnie juz nie jest prosta tylko w robi sie z niej lekki łuk co dodatkowo utrudnia sprawe np wiercenia. Wahacze nie majątek a po grzaniu niemal na pewno śruba puści i nie trza stracić pół dnia albo i lepiej.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 19 gru 2013, 22:45

kaseba pisze:Dziś było pierwsze podejście.

Zdjęte zakole i całą reszta, pojawił się jednak maleńki problemik - śruba sworzni - nie chce nawet drgnąć. Kolega chciał ją potraktować palnikiem ale to oznacza wymianę 2 wahaczy bo sworznie raczej nie wytrzymają próby ognia.
Normalka. Dlatego jak ktoś zostawia u mnie auto na wymianę 1-go z górnych wahaczy to z góry ostrzegam, że jest wielce prawdopodobne, że wymienić będzie musiał oba.
WD40 niewiele pomaga. Nawet w ASO używają do tego palnika i tam też siłą rzeczy kończy się wymianą obu.

Na wiosnę tego roku zmieniałem w swoim górne wahacze po obu stronach - łączny czas roboty to 6 godzin (po 3 godziny na stronę) z czego sama walka z tymi śrubami trwała łącznie 4 godziny (po 2 godziny na stronę). Było rwanie, ukręcanie, wybijanie młotem, rozwiercanie i palenie..... lanie WD40 to tylko dla formalności, reszta roboty to wszelkiego typu metody siłowe <onie>
Ale co najważniejsze, zwrotnice przeżyły nieuszkodzone co, jak się przekonało już kilku z tego forum, przy tej robocie wcale nie jest oczywiste <okioki>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

jacekpolok
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 07 sty 2014, 05:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jacekpolok » 01 lut 2014, 22:41

wymienija dwa wachacze gorne, od razu kup sruby febi bo stare do wyrzucenia.
amorka delikatnie trzeba popuscic.
jacek

PITER82
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
Lokalizacja: UK Irlandia polnocna

Post autor: PITER82 » 04 lut 2015, 12:28

no ok ale czy jak zaczniemy sie zabierac dopracy to najpierw tryb podnosnika lift + blokada i tu sienachodzipytanie czy automusi byc na zaplonie caly czas czy moge wyjac klczyk po ustawieniu trybu podnosnika

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 04 lut 2015, 20:25

Jak wlaczysz tryb podnosnika to auto pamieta go nawet po demontazu akumulatora.
Zaplonu oczywiscie nie musi byc.

Wymiana wahaczy jesli oryginal to palnik ( niezbedny ) grzejesz ok 20 min strone i sruba idzie pieknie.

Potrzebujesz nowe sruby bo stare zniszczysz, naturalnie do wymiany dwa wahacze. Nowe sruby nasmaruj dobrze pasta miedziana i bedzie kiedys szybki demontaz.

Co do trybu to ja polecam robic wahacze na dynamic. Oszczedzisz sobie sporo pracy.

PITER82
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
Lokalizacja: UK Irlandia polnocna

Post autor: PITER82 » 04 lut 2015, 22:20

Ale trybu dynamic nie da sie zablokowac chyba? Przecierz podobno tylko lift i tryb podnosnika?? Bo ja chce to robic na podnosniku w warsztacie

I jeszcze jedno moze ktos z kolegow podeslac numer śruby z etki bo mi soe system wysypal na kompie i nie mam jak sprawdzic a zamowie w serwisie tak to

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 05 lut 2015, 13:18

W trybie lift nie masz szans dokrecic w sposob prawidlowy wahaczy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl