![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Wycinka katalizatorów - rura czy przelot
-
- Super Klubowicz
- Posty: 4984
- Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
- Lokalizacja: krzczonów
to taka S robi z odczytu zegarka to w 4,6-4,8 :lol:
wiem bo sprawdzaliśmy
z opla to tylko miałem a raczej żona miał corsę GSI
ale to tylko chwile była w domu bo ją zawineła na drzewie i dobrze że tyłem bo bym był wdowcem
2,5 na trasie się robiło jak chciało ale tą 3litrową nie za bardzo
raz doznałem szoku jak mnie taka baba w omedze chciała przy 220 wyprzedzać :-D
ale jak to mówią ko miał opla ten miał hopla :-P
wiem bo sprawdzaliśmy
z opla to tylko miałem a raczej żona miał corsę GSI
ale to tylko chwile była w domu bo ją zawineła na drzewie i dobrze że tyłem bo bym był wdowcem
2,5 na trasie się robiło jak chciało ale tą 3litrową nie za bardzo
raz doznałem szoku jak mnie taka baba w omedze chciała przy 220 wyprzedzać :-D
ale jak to mówią ko miał opla ten miał hopla :-P
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Całkiem normalnie... poprosiłem o dobry wynik i ładną kreskę... Kazimierz Wielki i Władysław Jagiełło wstawili się za moją prośbą i tak wypluło pięknie całe stado mustangów :mrgreen:pepi pisze:nie wiem jak ci zmierzyli tą moc ...
ja także... nie jednego... ale niewiele wnosi to do tematu ;-)pepi pisze:mam kolega co zajmuje się strojeniem i pomiarem mocy
tym bardziej, że pomiar mocy silnika dla auta nowego odbywa się zupełnie inaczej niż dla używanego :lol:pepi pisze:... i powiem ci jedno mało jest aut które by trzymały fabrykę :mrgreen:
nawet jak są prawie nowe
tak, tak, oczywiście... bo zhamowanie ośki w manualu z wolnossącym silnikiem i mocą poniżej 200km jest tak bardzo trudne...pepi pisze:tylko że te pomiary mocy bywają też mało miarodajne to może dlatego taki wspaniały wynik...
Ci co hamują quattro i moce powyżej 500KM to już oszuści pełną gębą... dobre wykresy rysują praktycznie "od ręki" bez podłączania auta ;-)
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- Simone331
- Super Klubowicz
- Posty: 1269
- Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
- Lokalizacja: GS / TN
-
- Super Klubowicz
- Posty: 452
- Rejestracja: 03 kwie 2012, 15:56
- Lokalizacja: Trójmiasto
To może ja sprostuje (nie żebym się wymądrzał ale miałem Omegę 2,5 V6 właśnie) MV6 to wersja wyposażenia w omedze i występowała tylko w 3,0 V6 i 2,5TD a nie oznaczenie silnika. A te wałki ssące zakłada się do 2.5 od wersji 3.0. Koni było po wymianie dokładnie 189 - mierzone na hamowni.Simone331 pisze:Też się włączę do tego tematu. W takim silniku wystarczy wymienić wałki ssące na takie o oznaczeniu "G" rodem z silnika MV6 oraz założyć puszkę rezonansową na dolot i już możemy się cieszyć mocą prawie 200KM, ale to nigdy nie będą konie ze stajni Irmschera.
- Simone331
- Super Klubowicz
- Posty: 1269
- Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
- Lokalizacja: GS / TN
Wspólnymi siłami, ale najważniejsze że do celu.emdzej pisze:To może ja sprostuje (nie żebym się wymądrzał ale miałem Omegę 2,5 V6 właśnie) MV6 to wersja wyposażenia w omedze i występowała tylko w 3,0 V6 i 2,5TD a nie oznaczenie silnika. A te wałki ssące zakłada się do 2.5 od wersji 3.0. Koni było po wymianie dokładnie 189 - mierzone na hamowni.Simone331 pisze:Też się włączę do tego tematu. W takim silniku wystarczy wymienić wałki ssące na takie o oznaczeniu "G" rodem z silnika MV6 oraz założyć puszkę rezonansową na dolot i już możemy się cieszyć mocą prawie 200KM, ale to nigdy nie będą konie ze stajni Irmschera.

Ostatnio zmieniony 04 lis 2013, 22:07 przez Simone331, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 4984
- Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
- Lokalizacja: krzczonów
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Czytałem... na początku jak się tam pokazałem to znawcy tematu rzucili się na mnie żebym herezji nie opowiadał... że Irmscher to głównie zderzaki i spojlery których u mnie nie było akurat zbyt wiele a przeróbek silnika to ze świecą można szukać...Grain pisze:Foss jeżeli chodzi o podrasowanie silnika 2.5 V6 w omedze to poczytaj na forum omegi lub vectry...
jak wrzuciłem certyfikaty to jakoś temat ucichł ;-)
A ja nie miałem żadnej puszki na pająki a mój silnik z zewnątrz na pierwszy rzut oka wyglądał jak fabryczny.Grain pisze:... jest dużo aut po zmianie wałka rozrządu ja w swojej omedze miałem puszkę na pająki :mrgreen:
Nie wiem, nie robiłem tego... ale swoją drogą po zmianie wałków i wstawieniu w dolot "puszki dla pająków" warto by było chyba podłubać trochę w programie aby wszystko było właściwie zestrojone... ale może się mylę ;-)Simone331 pisze:Też się włączę do tego tematu. W takim silniku wystarczy wymienić wałki ssące na takie o oznaczeniu "G" rodem z silnika MV6 oraz założyć puszkę rezonansową na dolot i już możemy się cieszyć mocą prawie 200KM...
I właściwie chyba tylko o to chodziło w całej tej dyskusji na forum "hopla"... niektórym chyba naprawdę ciężko było przetrawić, że tam naprawdę dłubał Irmscher i był do tego komplet papierów.Simone331 pisze:... ale to nigdy nie będą konie ze stajni Irmschera.
Ja tam sobie nie chciałem podbudować ego... nie mam z tym problemu i nie muszę koniecznie mieć najlepiej... ja po prostu chciałem w miarę dobrze sprzedać ale niektórym chyba ość w gardle stanęła i chyba na siłę chcieli udowodnić że w pana Stasia w garażu zrobili to samo co Irmscher... chwała im za to - ja nie mam z tym problemu, już takie kupiłem ;-)
Że 3.0V6 taka była to wiem bo miałem taką jedną od Szwajcara... ale że 2.5TD takie wypuszczali to jakoś nie słyszałem... i nie żebym zarzucał kłamstwo bo to prawdopodobnie moja niewiedza... diesel jakoś nigdy mnie nie kręcił i prywatnie klekota nie miałem ani jednego.emdzej pisze:To może ja sprostuje (nie żebym się wymądrzał ale miałem Omegę 2,5 V6 właśnie) MV6 to wersja wyposażenia w omedze i występowała tylko w 3,0 V6 i 2,5TD a nie oznaczenie silnika.
Może tak, może nie... nie wiem, nie próbowałem, kupiłem już zrobione.emdzej pisze:A te wałki ssące zakłada się do 2.5 od wersji 3.0. Koni było po wymianie dokładnie 189 - mierzone na hamowni.
Generalnie nie stosuję tej zasady... każdy ma jakąś swoją wiedzę i często w takich zagorzałych dyskusjach można nabyć trochę nowej wiedzy ;-)pepi pisze:administrator zawsze ma racje a jak to mówią zwłaszcza gdy jej nie ma :mrgreen:
Dobre pytanie... żebym ja pamiętał :roll: jakąś sekwencję miałem... zakładana przez zaufanego speca od LPG.pepi pisze:dobra to ja jeszcze się czepię tego gazu jaki to wspaniały gaz był w tym hoplu że było tyle samo kobył co na paliwie ?
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- Simone331
- Super Klubowicz
- Posty: 1269
- Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
- Lokalizacja: GS / TN
FOSS skoro dałeś się na forum Hopla w taką męczącą dyskusję z niby to znawcami tematu to trzebabyło im VIN przedstawić. Myślę, że dzięki niemu by wiedzieli kto te konie wydłubał z tego silnika.FOSS pisze:Simone331 napisał/a: ... ale to nigdy nie będą konie ze stajni Irmschera.
I właściwie chyba tylko o to chodziło w całej tej dyskusji na forum "hopla"... niektórym chyba naprawdę ciężko było przetrawić, że tam naprawdę dłubał Irmscher i był do tego komplet papierów.
Ja tam sobie nie chciałem podbudować ego... nie mam z tym problemu i nie muszę koniecznie mieć najlepiej... ja po prostu chciałem w miarę dobrze sprzedać ale niektórym chyba ość w gardle stanęła i chyba na siłę chcieli udowodnić że w pana Stasia w garażu zrobili to samo co Irmscher... chwała im za to - ja nie mam z tym problemu, już takie kupiłem

Swego czasu sam tam byłem zarejestrowany i obserwowałem jak to oni woleli wstawiać oryginalne silniki 2.5 Irmschera niż tańsze i łatwiej dostępne 3.0. Ciekawe jak by ta dyskusja przebiegała jak by typowy klubowicz z ich forum zarzekał się, że ma konie właśnie Irmschera. :-D
- Unknown
- Forum Audi A8
- Posty: 244
- Rejestracja: 14 sie 2010, 13:32
- Lokalizacja: Wrocław
podepne sie z pytaniem.
bylem dzis u tlumikarza by wymienic zlaczki na wydechu, chcialem tez wywalic katy bo w jednym cos lata w srodku juz i wstawić przelotowe.
I zaczelo sie lamentowanie, ze to nie mozna, bo sondy beda nie dogrzane, bo beda bledy, ze tak sie nie robi, ze trzeba katy wstawić.
Wydaje mi sie, czy nie chcialo mu sie poprostu robić ?
bylem dzis u tlumikarza by wymienic zlaczki na wydechu, chcialem tez wywalic katy bo w jednym cos lata w srodku juz i wstawić przelotowe.
I zaczelo sie lamentowanie, ze to nie mozna, bo sondy beda nie dogrzane, bo beda bledy, ze tak sie nie robi, ze trzeba katy wstawić.
Wydaje mi sie, czy nie chcialo mu sie poprostu robić ?
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Było już wiele razy na ten temat.....Unknown pisze:podepne sie z pytaniem.
bylem dzis u tlumikarza by wymienic zlaczki na wydechu, chcialem tez wywalic katy bo w jednym cos lata w srodku juz i wstawić przelotowe.
I zaczelo sie lamentowanie, ze to nie mozna, bo sondy beda nie dogrzane, bo beda bledy, ze tak sie nie robi, ze trzeba katy wstawić.
Wydaje mi sie, czy nie chcialo mu sie poprostu robić ?
należy zacząć od tego ile masz sond lambda w układzie wydechowym... jeżeli 2 to znaczy tylko przed katalizatorami więc wycięcie katów nie będzie miało kompletnie żadnego wpływu na ich pracę.... jeżeli 4 sondy to jest już komplikacja i z tymi drugimi sondami trzeba trochę motać aby działało wszystko poprawnie.
Druga kwestia to praca silnika, moc i moment....
prawidłowy wydech wspomaga pracę silnika i jego kształt, budowa i pojemność ma szczególne znaczenie właśnie przy silnikach wolnossących.... czasem przebudowa wydechu może negatywnie wpłynąć na pracę silnika ale to już cała opowieść na ten temat i o tym najlepiej gadać ze specjalistami od układów wydechowych ;-)
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- Unknown
- Forum Audi A8
- Posty: 244
- Rejestracja: 14 sie 2010, 13:32
- Lokalizacja: Wrocław