Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI] wymiana zawieszenia sportowego na komfortowe

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 28 lis 2018, 19:38

Czyli jak by nie patrzeć nie są to najzwyklejsze potencjometry :)

Po przeczytaniu SPP 243 rzekłbym, że nie ma to nic wspólnego z potencjometrem :P

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 28 lis 2018, 19:47

Cyfrowy w sumie zapewnia brak zużywania się elementu. W tradycyjnych może wraz ze zużyciem pojawiać się szum co przekładało by się na nieprawidłowe odczyty i problemy z takim zawieszeniem. Skokowa praca potencjometru czyli ma jakąś konkretną rozdzielczość(wyprowadżcie mnie z błedu ale to chyba jest modulowanie PWM tak?) a jego praca nie jest płynna. Dodatkowo według SSP ten konkretny sumuje 3 zewnętrzne analogowe sygnały i uśrednia.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2018, 19:48 przez drago_o, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 28 lis 2018, 19:47

szary824, jeszcze trochę i forumowi spece poznają zasadę działania czujnika a tym samym zrozumieją w jaki sposób działa regulacja zawiasu ;)

ps: to ma tyle wspólnego z potencjometrem co ....nie będę pisał brzydko bo przykleją kropki <cicho>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 28 lis 2018, 19:56

No do tradycyjnej budowy to mu daleko :P nie m co ukrywać ale z zasady działa podobnie poza tym.

No i nie jest to średnia, źle napisałem bo tam było napisane o dodawaniu w proporcjach.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 28 lis 2018, 19:59

To tak jak byś mówił że świeczka i LED działa podobnie bo daje światło :P

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 28 lis 2018, 20:02

No wcześniej tego nie czytałem, dzisiaj też znalazłem ten opis w SSP. No budowę i sposób odczytu sygnału ma inny. Ale nadal jest on sygnałem analogowym tylko modlowanym odpowiednio a do lamp pozostaje nadal analogowy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 28 lis 2018, 20:16

No weź powiedz że zwyczajnie się pomyliłeś :) Przyznanie się do błędu nie boli... a Ty za wszelką cenę chcesz mieć chociażby troszeczkę racji :P A sygnał PWM jest sygnałem cyfrowym :P

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 28 lis 2018, 20:23

Przecież się nie upieram tylko dyskutuje. PWM jest cyfrowym, tak. Przecież to napisałem. Zapytałem czy dobrze rozumiem, że modulowanie PWM to przekształcenie tego sygnału na cyfrowy? Tak, nie jest to najwyraźniej zwykły potencjometr bo z opisu wynika, że odczytuje sygnał inaczej.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 28 lis 2018, 20:35

Modulowanie PWM to zmiana stosunku długości trwania stanu wysokiedo do stanu niskiego :) Mówimy na to współczynnik wypełnienia. Na ten przykład jeśli oba stany obecne są przez ten sam okres czasu, współczynnik wypełnienia jest równy 50% :) Tak z grubsza :P

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 28 lis 2018, 20:44

Czyli to przetworzenie sygnału w taki sposób że powstaje ||..||.. (sorki za sposób obrazowania) i twoje 50% to np 1s sygnał wysoki i 1s niski. Dalej sygnał wysoki jest wartością ale w określonym czasie czy to czas(%) jest wartością?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 28 lis 2018, 20:55

"wiem ale nie powiem" to było śmieszne ale w filmie a na forum to jest po prostu żałosne
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 28 lis 2018, 21:00

Teraz nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie.... 1s wysoki 1s niski to 50%. 1,5s wysoki 0,5s niski to 75%. Wartością jest czas, nie napięcie stanu wysokiego.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 28 lis 2018, 21:01

maciu pisze:"wiem ale nie powiem" to było śmieszne ale w filmie a na forum to jest po prostu żałosne
Nauczyłem się już ignorować takie wypowiedzi szukające tylko rozpoczęcia konfliktu bez żadnego wyjaśnienia związanego z tematem :) forum służy do dyskusji... Chętnie się dowiem jak dokładnie to pracuje ale jak widać niektórzy są tu tylko po to aby wytykać komuś niewiedzę a nie dzielić się wiedzą.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 28 lis 2018, 21:03

maciu pisze:"wiem ale nie powiem" to było śmieszne ale w filmie a na forum to jest po prostu żałosne
A to odnośnie czegoś? Czy tak sobie palnąłeś? :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 28 lis 2018, 21:05

szary824 pisze:Teraz nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie.... 1s wysoki 1s niski to 50%. 1,5s wysoki 0,5s niski to 75%. Wartością jest czas, nie napięcie stanu wysokiego.
Dobrze zrozumiałeś i dokładnie o to zapytałem :)

Czyli sterownik musi mieć zadeklarowaną zależność % jednego cyklu do wartości bo dostaje tylko to a w odczytach mamy mm.

Skoro już wyjaśnione jak działa sam czujnik to wracając do kwestii tego czy działa identycznie każdy czujnik. Nadal dla mnie ten odczyt na każdym czujniku może być różny i występuje konieczność wykonywania kalibracji :)

[ Dodano: 2018-11-28, 21:05 ]
szary824 pisze:A to odnośnie czegoś? Czy tak sobie palnąłeś?
Zapewne odnośnie naszego drogiego kolegi pantonka co to lubi sobie podocinać każdemu :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl