Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI] wymiana zawieszenia sportowego na komfortowe

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 29 lis 2018, 19:18

poczytać: sterowanie alternatora sygnałem PWM

wklejam:

"Terminal D służy do obsługi sygnału wejściowego wzmacniacza mocy, a co za tym idzie – do sterowania pracą alternatora. Jest to sygnał PWM, którego wartość napięcia nie przekracza 1,5 V, więc nie wolno podłączać w to miejsce zasilania 12 V. Terminal P udostępnia napięcie fazowe alternatora, którego wartość informuje o prawidłowej pracy regulatora. Sterownik silnika porównuje ją z napięciem akumulatora, a jeśli różnica przekracza zakres tolerancji, sygnalizuje usterkę, zapalając kontrolkę ładowania."


źródło:

https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/4 ... iecia.html

"Alternatory z np. terminalem D-P (Driver - Phase) - nie można testować w tradycyjny sposób, gdyż skończy się to prawdopodobnie zniszczeniem regulatora. Jest to sterowanie całkowicie obsługiwane przez komputer PCM samochodu - badanie, wzbudzenie, ..., włącznie z kontrolką. Takie terminale mają np. alternatory Hitachi (LR170-758,LR165-712), Mitsubishi (A2TB0091, A2TB2391, A2TB0191, A3TG0081, A3TG1391A) - między innymi niektóre modele samochodu Mazda 626, 323. Alternatory te mają w swym wnętrzu - układ końcowy regulacji - tranzystor z "osprzętem" . Sprawdzanie stanów alternatora odbywa się złączem P. Złączem D wykonywane jest sterowanie wzbudzeniem (regulacja szerokością impulsu PWM). Regulator napięcia i innych procesów alternatora jest poza nim (jednostka CPU).
Do testu samego regulatora można stosować np. przystawkę do testerów regulatorów napięcia Transpo - VRC101-26."

źródło:
http://www.draaitauto.pl/alternator-2.html

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 29 lis 2018, 19:24

W gruncie rzeczy to ciesze się, że sprowokowałem tą dyskusję nie mając racji w niektórych kwestiach :P

Jutro znajomy elektronik ma mi podrzucić prosty układ do zmiany długości wypełnienia sygnału wejściowego. Podłącze przez niego jeden czujnik i zobaczę co się stanie wraz ze zmianą :P Oscyloskop będę miał jakoś w przyszłym tygodniu :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 29 lis 2018, 20:28

marek jeżeli wierzyć SSP to w A8 jest zupełnie inny system...

gruby temat wariantów sterowania alternatrorami jest multum... BSS to zamienna nazwa
do BSI

https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/4 ... iecia.html
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 29 lis 2018, 21:49

drago_o pisze:W gruncie rzeczy to ciesze się, że sprowokowałem tą dyskusję nie mając racji w niektórych kwestiach :P

Jutro znajomy elektronik ma mi podrzucić prosty układ do zmiany długości wypełnienia sygnału wejściowego. Podłącze przez niego jeden czujnik i zobaczę co się stanie wraz ze zmianą :P Oscyloskop będę miał jakoś w przyszłym tygodniu :D
Najpierw sprawdź jak wyglądają sygnały bez żadnych modyfikacji :) Co się dzieje z sygnałem przy przełączaniu trybów i jak zmienia się sygnał ze zmianą położenia ramienia czujnika :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 29 lis 2018, 21:57

Ja zawsze w gorącej wodzie kompany :P Generalnie znajomy powiedział, że to proste i mi podrzuci coś takiego a oscyloskop w przyszłym tygodniu będę miał dopiero :) Nie wiem czy ciekawość pozwoli mi czekać tyle :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 29 lis 2018, 22:05

To kubeł zimnej wody. Musisz pomierzyć oryginalne sygnały. Potem pomierzyć generator czy będzie w stanie zastąpić oryginalny sygnał :) A możesz zwyczajnie podłączyć na "krzywy ryj" i mieć nadzieję, że wszystko będzie dobrze :P

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 30 lis 2018, 05:33

szary824 pisze: A możesz zwyczajnie podłączyć na "krzywy ryj" i mieć nadzieję, że wszystko będzie dobrze :P
To zdecydowanie brzmi jak ja :D

No generalnie masz rację. Poczekam na oscyloskop.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 30 lis 2018, 06:45

maciu pisze:marek jeżeli wierzyć SSP to w A8 jest zupełnie inny system...

gruby temat wariantów sterowania alternatrorami jest multum... BSS to zamienna nazwa
do BSI

https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/4 ... iecia.html
OK. rozumiem.

Jednak trzeba się przesunąć ze sterowaniem alternatora w stronę: protokoły LIN, BSS(BSD).
W komunikacji między modułem zarządzania energią i regulatorem napięcia.

Ale końcówka mocy w regulatorze, na podstawie danych z LIN, tworzy i tak sygnał wypełniający, który steruje zmianą pola magnetycznego (wzbudzenia).

Wcześniej myślałem, że robi to MZE (moduł zarządzania energią) a w regulatorze
jest tylko końcówka mocy.

A jest MZE <-> regulator alternatora po LIN a dopiero w nim sterowanie
końcówką wzbudzenia.

Dlatego te regulatory są dużo droższe od innych do alternatorów.
Muszą potrafić czytać/pisać w sygnał cyfrowy.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 30 lis 2018, 12:31

tak ale za tę cene jest więcej danych w grupach do odczytu/diagnozy

i wszystko jednym kabelkiem :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl