poczytać: sterowanie alternatora sygnałem PWM
wklejam:
"Terminal D służy do obsługi sygnału wejściowego wzmacniacza mocy, a co za tym idzie – do sterowania pracą alternatora. Jest to sygnał PWM, którego wartość napięcia nie przekracza 1,5 V, więc nie wolno podłączać w to miejsce zasilania 12 V. Terminal P udostępnia napięcie fazowe alternatora, którego wartość informuje o prawidłowej pracy regulatora. Sterownik silnika porównuje ją z napięciem akumulatora, a jeśli różnica przekracza zakres tolerancji, sygnalizuje usterkę, zapalając kontrolkę ładowania."
źródło:
https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/4 ... iecia.html
"Alternatory z np. terminalem D-P (Driver - Phase) - nie można testować w tradycyjny sposób, gdyż skończy się to prawdopodobnie zniszczeniem regulatora. Jest to sterowanie całkowicie obsługiwane przez komputer PCM samochodu - badanie, wzbudzenie, ..., włącznie z kontrolką. Takie terminale mają np. alternatory Hitachi (LR170-758,LR165-712), Mitsubishi (A2TB0091, A2TB2391, A2TB0191, A3TG0081, A3TG1391A) - między innymi niektóre modele samochodu Mazda 626, 323. Alternatory te mają w swym wnętrzu - układ końcowy regulacji - tranzystor z "osprzętem" . Sprawdzanie stanów alternatora odbywa się złączem P. Złączem D wykonywane jest sterowanie wzbudzeniem (regulacja szerokością impulsu PWM). Regulator napięcia i innych procesów alternatora jest poza nim (jednostka CPU).
Do testu samego regulatora można stosować np. przystawkę do testerów regulatorów napięcia Transpo - VRC101-26."
źródło:
http://www.draaitauto.pl/alternator-2.html
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI] wymiana zawieszenia sportowego na komfortowe
W gruncie rzeczy to ciesze się, że sprowokowałem tą dyskusję nie mając racji w niektórych kwestiach 
Jutro znajomy elektronik ma mi podrzucić prosty układ do zmiany długości wypełnienia sygnału wejściowego. Podłącze przez niego jeden czujnik i zobaczę co się stanie wraz ze zmianą
Oscyloskop będę miał jakoś w przyszłym tygodniu 

Jutro znajomy elektronik ma mi podrzucić prosty układ do zmiany długości wypełnienia sygnału wejściowego. Podłącze przez niego jeden czujnik i zobaczę co się stanie wraz ze zmianą


Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
marek jeżeli wierzyć SSP to w A8 jest zupełnie inny system...
gruby temat wariantów sterowania alternatrorami jest multum... BSS to zamienna nazwa
do BSI
https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/4 ... iecia.html
gruby temat wariantów sterowania alternatrorami jest multum... BSS to zamienna nazwa
do BSI
https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/4 ... iecia.html
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Najpierw sprawdź jak wyglądają sygnały bez żadnych modyfikacjidrago_o pisze:W gruncie rzeczy to ciesze się, że sprowokowałem tą dyskusję nie mając racji w niektórych kwestiach
Jutro znajomy elektronik ma mi podrzucić prosty układ do zmiany długości wypełnienia sygnału wejściowego. Podłącze przez niego jeden czujnik i zobaczę co się stanie wraz ze zmianąOscyloskop będę miał jakoś w przyszłym tygodniu


Ja zawsze w gorącej wodzie kompany
Generalnie znajomy powiedział, że to proste i mi podrzuci coś takiego a oscyloskop w przyszłym tygodniu będę miał dopiero
Nie wiem czy ciekawość pozwoli mi czekać tyle 



Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
To zdecydowanie brzmi jak jaszary824 pisze: A możesz zwyczajnie podłączyć na "krzywy ryj" i mieć nadzieję, że wszystko będzie dobrze

No generalnie masz rację. Poczekam na oscyloskop.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
OK. rozumiem.maciu pisze:marek jeżeli wierzyć SSP to w A8 jest zupełnie inny system...
gruby temat wariantów sterowania alternatrorami jest multum... BSS to zamienna nazwa
do BSI
https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/4 ... iecia.html
Jednak trzeba się przesunąć ze sterowaniem alternatora w stronę: protokoły LIN, BSS(BSD).
W komunikacji między modułem zarządzania energią i regulatorem napięcia.
Ale końcówka mocy w regulatorze, na podstawie danych z LIN, tworzy i tak sygnał wypełniający, który steruje zmianą pola magnetycznego (wzbudzenia).
Wcześniej myślałem, że robi to MZE (moduł zarządzania energią) a w regulatorze
jest tylko końcówka mocy.
A jest MZE <-> regulator alternatora po LIN a dopiero w nim sterowanie
końcówką wzbudzenia.
Dlatego te regulatory są dużo droższe od innych do alternatorów.
Muszą potrafić czytać/pisać w sygnał cyfrowy.