części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] 255/40R19 jakie dystanse

ernesto

Post autor: ernesto » 31 maja 2015, 18:12

U mnie jest 7mm na przodzie i felga też się wspiera na dystansie razem z pierścieniem centrującym
Oczywiście otwór w feldze musi mieć taką średnicę by dało się narzucić taki zestaw.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Marcin przeczytaj to co masz na tej karteczce

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5844
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 31 maja 2015, 18:31

danishow pisze:FOSS, no kurka nie masz Pan racji! Mam u siebie z przodu dystanse 10mm i jest pierścień centrujący.
Poniżej jeszcze foto jak u mnie wygląda na 20mm dystansach z tyłu, z przodu jest 10mm i ciut brakuje więc niedługo wpadną 15-tki.
Zmierz jakiej szerokości masz pierścień centrujący na piaście i wszystko będzie jasne.
Wydaje mi się, że wszystkie D2 i D3 pierścień centrujący na piaście miały tej samej szerokości ale wystarczy że różne wersje silnikowe czy różne roczniki mają inaczej i wtedy zasady dobierania dystansów będą inne ;)

Poza tym istotny jest jeszcze jeden element - jakie zakładamy koła do jakiego samochodu.
Jeżeli fabryczny pierścień centrujący w D2 i D3 ma średnicę 57,1 i na to zakładamy felgi z takim otworem centrującym to zastosowanie ma to co napisałem powyżej.

Ale może zaistnieć sytuacja, że zakładamy koła np. od D4 gdzie otwór centrujący felgi ma średnicę 66,5mm i wtedy nie ma już problemu j.w. ;)
ernesto pisze:U mnie jest 7mm na przodzie i felga też się wspiera na dystansie razem z pierścieniem centrującym
Oczywiście otwór w feldze musi mieć taką średnicę by dało się narzucić taki zestaw.
Masz dystans 7mm z własnym pierścieniem centrującym?
Jaka jest szerokość i średnica pierścienia centrującego na piaście?
Jaka jest średnica otworu centrującego w feldze?... 57,1 tak jak fabryczne czy większe?

Tak jak napisałem powyżej - wystarczy znać dokładne parametry felgi i samochodu.
To prosta matematyka i znając wszystkie parametry uważam, że jestem w stanie każdemu dobrać odpowiednie dystanse do każdego wybranego koła ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3733
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 31 maja 2015, 19:04

FOSS pisze:Po pierwsze fabryczny pierścień centrujący na piaście auta ma szerokość 12mm - jest to wartość stała niezmienna.
Odejmij od tych 12mm grubość tarczy hamulcowej (3-5mm) i co Ci zostanie? :]

Jeszcze raz napiszę, mam u siebie 10mm z pierścieniem centrującym ...piasta ma 57,1mm i felga dokładnie tyle samo.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5844
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 31 maja 2015, 19:37

danishow pisze:
FOSS pisze:Po pierwsze fabryczny pierścień centrujący na piaście auta ma szerokość 12mm - jest to wartość stała niezmienna.
Odejmij od tych 12mm grubość tarczy hamulcowej (3-5mm) i co Ci zostanie? :]
Mogę się mylić i może w D2 jest inaczej ale w D3 tarcza hamulcowa ma swój pierścień centrujący o większej średnicy..... o tak jak tu na foto ;)

Obrazek

Biorę jednak pod uwagę fakt, że być może różne wersje silnikowe miały różne piasty.
Np. piasty mogły być inne w zależności od fabrycznie zamawianych kół - do 20" były inne zwrotnice i inne łożyska więc może piasta i pierścień centrujący też były zróżnicowane <hmm>
danishow pisze:Jeszcze raz napiszę, mam u siebie 10mm z pierścieniem centrującym ...piasta ma 57,1mm i felga dokładnie tyle samo.
A ja, skoro już tak zgłębiamy temat, proponuję aby kilka osób zmierzyło rzetelnie szerokość pierścienia centrującego na swojej piaście i podało ją tutaj wraz z informacją o wersji auta.
Przy okazji można spojrzeć na kwestię poruszoną przez ciebie powyżej czyli położenie tarczy hamulcowej na piaście i ewentualnie o ile owa tarcza może zwężać szerokość pierścienia centrującego.

To nie prom kosmiczy - wystarczy wszystko pomierzyć i będzie wiadomo co i jak.
Ja dystans 10mm chciałem zakładać jakieś 6 lat temu na swoje Ex S8 i tam nie było takiej możliwości i już wtedy zgłębiałem te zależności.
Przy okazji dłubania w różnych Audikach postaram się zrobić kilka poglądowych fotek dystansu 10mm na różnych piastach - zobaczymy jaki to diabeł straszny ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3733
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 31 maja 2015, 20:59

Trochę się pofatygowałem i zrobiłem prosty rysunek w Paincie by zobrazować jak to wygląda z tym dystansem. Zwróćcie uwagę w miejsce niebieskiego koła, przy produkcji dystansów (kolor zielony) wykorzystują te minimalne ścięcie na piaście (kolor czarny) ...w tym miejscu ścianka dystansu 10mm ma poniżej 1mm w szerszych dystansach tj. 12mm i więcej jest to trochę inaczej rozwiązane. To czerwone to tarcza hamulcowa.
Poniżej rysunek i foto dystansów które mam u siebie, dokładnie takie same.

ernesto

Post autor: ernesto » 31 maja 2015, 21:52

FOSS pisze:
ernesto pisze:U mnie jest 7mm na przodzie i felga też się wspiera na dystansie razem z pierścieniem centrującym
Oczywiście otwór w feldze musi mieć taką średnicę by dało się narzucić taki zestaw.
Masz dystans 7mm z własnym pierścieniem centrującym?
Tak, przecież to napisałem. W Skaryszewie mówiłem Ci że mam taki zestaw przecież. Mogłeś zobaczyć jak to wygląda na żywo.
FOSS pisze: Jaka jest szerokość i średnica pierścienia centrującego na piaście?
Prawidłowa.
FOSS pisze: Jaka jest średnica otworu centrującego w feldze?
Nie mam możliwości zrobić pomiarów na obecną chwilę. Ale większa niż piasty. Witać to przecież doskonale na tym zdjęciu:
Obrazek
ernesto pisze:U mnie jest 7mm na przodzie i felga też się wspiera na dystansie razem z pierścieniem centrującym
Oczywiście otwór w feldze musi mieć taką średnicę by dało się narzucić taki zestaw.
Dla logicznego myślenia to co napisałem. Posiadam dystans z pierścieniem centrującym. To też mogłem sobie pozwolić na założenie felgi o większym otworze.
Dokładnie to widać na zdjęciach wyżej że felga wspiera się na pierścieniu centrującym.

No chyba że się mylę i ktoś naprostuje mój tok widzenia i rozumowania

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4014
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 31 maja 2015, 22:06

ciekawe rzeczy tu wypisujecie ;) faktycznie pomierze w wolnej chwili kołnierz piasty bez, i z tarczą zobaczymy....
to nie jest zwykły napęd...to

ernesto

Post autor: ernesto » 31 maja 2015, 22:12

martin_rs4 pisze:ciekawe rzeczy tu wypisujecie ;) faktycznie pomierze w wolnej chwili kołnierz piasty bez, i z tarczą zobaczymy....
Dobrze by było i zapisz na tej karteczce co dziś podyktowałem,

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5844
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 31 maja 2015, 22:31

ernesto pisze:
FOSS pisze:Masz dystans 7mm z własnym pierścieniem centrującym?
Tak, przecież to napisałem. W Skaryszewie mówiłem Ci że mam taki zestaw przecież. Mogłeś zobaczyć jak to wygląda na żywo.
ernesto, z całym szacunkiem ale widziałem twoje auto tylko w Skaryszewie prawie rok temu a od tamtego naszego spotkania to oglądałem na żywo kilkadziesiąt innych różnej maści klubowych ósemek oraz jakieś inne w różnym stopniu udziwnione klubowe eSy i eReSy z 6-tek i 4-rek więc wybacz ale kompletnie nie pamiętam na jakich dystansach latasz <faktycznie>
ernesto pisze:
FOSS pisze:Jaka jest średnica otworu centrującego w feldze?
Nie mam możliwości zrobić pomiarów na obecną chwilę. Ale większa niż piasty. Witać to przecież doskonale na tym zdjęciu...
Na zdjęciu owszem widać ale nie chciałem mądralować oceniająs foto i zapytałem dla pewności.

W każdym razie sprawa u ciebie jest prosta i w pewnym sensie przykład twojego zestawu kół i dystansów leży trochę na uboczu nasze dyskusyjnej kwestii.
Dlaczego?
A to dlatego, że średnica otworu centrującego twojej felgi jest wyraźnie większa niż średnica pierścienia centrującego na piaście więc niezależnie od szerokości tegoż pierścienia mogłeś spokojnie założyć dystanse z własnym pierścieniem centrującym.
W twoim przypadku dystanse spełniają podwójną rolę - zmieniają fabryczne ET o wartość grubości dystansu oraz zmieniają średnicę fabrycznego pierścienia centrującego piasty na średnicę otworu centrującego felgi.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5844
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 01 cze 2015, 14:26

Akurat dziś przy tym dłubałem to sprawdziłem....
A6C6 4.2V8 FSI 2007 - szerokość pierścienia centrującego to 13mm mierzone od czoła tarczy hamulcowej założonej na piastę
Tu dystansu 10mm z własnym pierścieniem centrującym na średnicę 57,1mm nie ma szansy założyć co pozostaje w zgodzie z wcześniejszą grafiką Daniela.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3733
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 01 cze 2015, 21:15

FOSS pisze:Tu dystansu 10mm z własnym pierścieniem centrującym na średnicę 57,1mm nie ma szansy założyć
A ja się założę o skrzynkę piwa, że idzie <fujarka> ...zakład stoi?!

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5844
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 cze 2015, 01:55

danishow pisze:A ja się założę o skrzynkę piwa, że idzie <fujarka> ...zakład stoi?!
Podejmę zakład, a co mi tam <faktycznie>

Więc ja twierdzę, że na piastę z pierścieniem centrującym 57,1mm i jego szerokością 13mm mierzoną od czoła tarczy hamulcowej w miejscu styku z piastą nie założysz dystansu o grubości 10mm w własnym pierścieniem centrującym w taki sposób aby go nie zniszczyć oraz tak aby plecami dotykał czoła tarczy hamulcowej (nie można stosować innych dodatkowych dystansów) a na tym dystansie i jego pierścieniu centrującym dało się poprawnie zamontować jakieś oryginalne koło Audi z otworem centrującym 57,1mm.

Jeżeli przegram stawiam skrzynkę browca...... i wypijemy ją razem <faktycznie>
Jeżeli wygram Ty stawiasz skrzynkę browca....... i wypijemy ją razem <chura>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3733
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 02 cze 2015, 23:25

FOSS pisze:Więc ja twierdzę, że na piastę z pierścieniem centrującym 57,1mm i jego szerokością 13mm mierzoną od czoła tarczy hamulcowej w miejscu styku z piastą nie założysz dystansu o grubości 10mm w własnym pierścieniem centrującym
Założysz, założysz (patrz foto poniżej) <chura>. Na początku sierpnia będę w PL i upomnę się o piwko <jezyk>

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5844
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 03 cze 2015, 00:19

danishow pisze:Założysz, założysz (patrz foto poniżej) <chura>. Na początku sierpnia będę w PL i upomnę się o piwko <jezyk>
I jak rozumiem felga dotknie plecami czoła dystansu?... Jeżeli tak to piwko aktualne <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3733
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 03 cze 2015, 08:59

FOSS pisze:I jak rozumiem felga dotknie plecami czoła dystansu?
Ależ oczywiście <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl