części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.2MPI ] A8 D3 4.2MPI chiptuning

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

[D3 04 4.2MPI ] A8 D3 4.2MPI chiptuning

Post autor: SENTENZA » 30 maja 2014, 21:18

Witam!

Szukałem szukałem i nie znalazłem.
Czy może ktoś z szanownych forumowiczów zmieniał program w 4.2MPI?
Zastanawiam się nad zmianą filtra na K&N oraz zmiana programu.
interesuje mnie przyrost mocy, czy nie wpłynie to znacząco na żywotność silnika itp.
Bardzo proszę o wypowiedzi osób które już to zrobiły.
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

Krzysztof31
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 13 maja 2014, 16:46
Lokalizacja: lublin

Post autor: Krzysztof31 » 30 maja 2014, 21:26

Kolego z wolnego ssaka nic bardzo nie zrobisz. Parę koni to szkoda grzebania a efektu i tak nie poczujesz. Filtr możesz zmienić sam mam wkładkę k&n lepiej v słychać. Jeśli chcesz przyrost to kompresor albo turbinka hehe. Ostatnio widziałem takie zestawy na amerykańskiej stronie około 12 tyś dolarów przyrost na 570 koni.

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 30 maja 2014, 21:33

Na necie znalazlem firme co podobno 335PS na 360PS robi z tego wolnego ssaka :) 25PS myślę, że powinienem odczuć. Jechałem 4.2FSI która ma 350PS i w moim subiektywnym odczuciu jest różnica. jJakby 4.2MPI po programie latało tak jak 4.2FSI to już bym był zadowolony. Być może to nie tylko kwestia KM. Zamiast turbo lepiej wstawić silnik od RS6 ;P taniej ;P
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

Przemek21
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 279
Rejestracja: 25 mar 2012, 15:32
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemek21 » 30 maja 2014, 23:44

Jestem tego samego zdania co kolega Krzysztof z tego silnika cudów nie będzie szkoda kasy
Ja po lecie wstawiam samochód do guziola na założenie turbo to na pewno opisze co i jak i jakie są dokładne koszta

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 31 maja 2014, 13:51

No to koniecznie daj znac jak to wyszlo :) jednak ja kupilem 4.2MPI zebym mogl zalozyc gaz. A turbo nie sprzyja temu zabiegowi. Dlatego interesuje mnie zmiana mocy programem, ewentualnie modyfokacja dolotu i wydechu.
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

covacsxxx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 135
Rejestracja: 11 lis 2012, 21:53
Lokalizacja: bialystok

Post autor: covacsxxx » 01 cze 2014, 08:28

SENTENZA, rozwin mysl..
jednak ja kupilem 4.2MPI zebym mogl zalozyc gaz. A turbo nie sprzyja temu zabiegowi.
Ja osobiscie znam kilka fur ktore sa fajnie podkrecone i smigaja na lpg

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 01 cze 2014, 13:06

Kolego Przemek21 mozesz zdradzic ile taka zabawa u guziora gosztuje? Czy bedziesz robil wzmocnienie skrzyni? dokladasz turbo? bi-turbo? czy kompresor?
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

Krzysztof31
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 13 maja 2014, 16:46
Lokalizacja: lublin

Post autor: Krzysztof31 » 01 cze 2014, 13:56

Dużo moich znajomych także posiadają fajne auta w turbo zasilane LPG np. Mustang GT 500 podkręcony na 750 koni. Passat 1.8 turbo 320hp. Nissan skyline r33 550hp. Wszystkie ścigają jak trzeba a podczas większego katowania zawsze można przełączyć na benzynę. A do a8 limuzyny wkładać jakieś stożki wydechy żeby zyskać 5 koni porażka. No chyba że taka modyfikacja jak Przemek jestem bardzo ciekawy efektu końcowego. Ja osobiście mam ochotę na ten zestaw z kompresorem :)

Rycho124
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 03 paź 2010, 17:57
Lokalizacja: Warszawa

jw

Post autor: Rycho124 » 02 cze 2014, 02:43

Panowie, może taniej i skuteczniej będzie przejść na manualną skrzynię? Co prawda ja nie jestem kompetentny w temacie, ale już gdzieś o tym czytałem.
RA

Krzysztof31
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 13 maja 2014, 16:46
Lokalizacja: lublin

Post autor: Krzysztof31 » 02 cze 2014, 18:15

D3 w manualu hehe ale kombinujesz daj sobie spokój albo zamień auta na s8 lub w12.

Rycho124
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 03 paź 2010, 17:57
Lokalizacja: Warszawa

jw

Post autor: Rycho124 » 03 cze 2014, 02:09

Krzysztof31, właśnie posiadam D2 i taki miałem na myśli. Faktycznie przeoczyłem I posta, że dotyczył D3, ale potem wypowiadali się ludzie posiadający D3 i D2. Czy musisz być złośliwy i arogancki. Chcesz się popisać napisz coś ciekawego.
RA

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 04 cze 2014, 14:38

Dzwonilem do kolegi guziora. Na chwile obcna koszt dołóżenia bi-turbo do A8 D3 4.2MPI to 25k... rok temu bylo polowe tego... Cena all in, wszystkie częsci + strojenie. W D3 skrzyni nie trzeba wzmacniac.
Pytałem też o przełożenie silnika z RS6 C5 4.2 bi-turbo 480KM. Otrzymałem info ze to sa te same silniki. Różnica polega na dołożeniu 2turbin, innych wtrysków i układu dolotowego. Wiec nawet jakby ktos mial silnik od RS6 to lepiej by bylo przelozyc turbawki, wtryski i dolot, niz swap calego silnika. Przynajmniej elektronika zostaje, ktorej jest wiecej w D3 niz w RS6. Przełożenie części u kolegi guziora to 6k. Same częcis ok 8k. Tak wiec taniej poszukac gratów od RS6,
Jeżeli chodzi o LPG, to podobno istalacje BRC da sie dostroic do 500KM i 600Nm.
Jak uzbieram kase to sie zdecyduje.
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

Rabol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 18 gru 2013, 23:32
Lokalizacja: TG

Post autor: Rabol » 16 lip 2014, 22:01

Dla mnie przerost formy nad treścią. Nie lepiej byłoby wrzucić silnik z S8 i zawirusować?

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 17 lip 2014, 08:27

Rabol pisze:Dla mnie przerost formy nad treścią. Nie lepiej byłoby wrzucić silnik z S8 i zawirusować?
S8 to tez wolnossacy silnik, co ci tam da wirus?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 17 lip 2014, 08:58

Korton pisze: S8 to tez wolnossacy silnik, co ci tam da wirus?
A to, że eSka ma już w serii 450KM a nie 333 :P Nie odnosze się do samej idei wirusowania ale swapu.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl