[D3 04 4.2MPI ] A8 D3 4.2MPI chiptuning
Już skrobalismy o tym że w wolnossaku się coś tam da,więcej w FSI jednak jak w starszym MPI ale nie przesadzajmy. Wykresy z hamowni sie moga roznic pomiędzy jednym a drugim urządzeniem i to o więcej niz oni deklaruja bo to automat-jak chipuja silniki to uwierze jak zobacze wykresy z hamowni silnikowej przed i po. Vertig
Witam!
Stefan.
- to nie jest zadna rewelacja."Tutejsi" uzywaja tych silnikow do roznego rodzaju "zabawek" uzyskujac okolo 450 KM.Wiem ze trzeba cos podlubac w oryginalnym komputerze i wymienic oprogramowanie. Widzialem na Ebayu taki wlasnie zestaw z komputerem przygotowany do zabudowy przez "majsterkowicza".
Stefan.
Bez kompresora lub turbo nie uwierze w 450KM.majkaistefan pisze:Witam!
- to nie jest zadna rewelacja."Tutejsi" uzywaja tych silnikow do roznego rodzaju "zabawek" uzyskujac okolo 450 KM.Wiem ze trzeba cos podlubac w oryginalnym komputerze i wymienic oprogramowanie. Widzialem na Ebayu taki wlasnie zestaw z komputerem przygotowany do zabudowy przez "majsterkowicza".
Stefan.
http://strefatuningu.pl/830/chip-tuning-wolnossacy/
Wpis z 7 października 2015 na temat programu do silników wolnossących.
Wpis z 7 października 2015 na temat programu do silników wolnossących.
Witam!
Ja nie wiem czy o tym samym myslimy/piszemy.Doprecyzujmy wiec: w moim odczuciu TUNING ma dac WYRAZNY a nie tylko "papierowy" wzrost/polepszeniie osiagow.Jesli tak nie jest to nazywajac rzecz po imieniu nie uzyje stosownego okreslenia ale naciaganie idiotow na niemala kase.Kto jednak bogatemu zabroni?
Stefan.
-Dobre!ShelbyShn pisze:http://strefatuningu.pl/8...ing-wolnossacy/
Wpis z 7 października 2015 na temat programu do silników wolnossących.
Ja nie wiem czy o tym samym myslimy/piszemy.Doprecyzujmy wiec: w moim odczuciu TUNING ma dac WYRAZNY a nie tylko "papierowy" wzrost/polepszeniie osiagow.Jesli tak nie jest to nazywajac rzecz po imieniu nie uzyje stosownego okreslenia ale naciaganie idiotow na niemala kase.Kto jednak bogatemu zabroni?
Stefan.
Panowie jeszcze raz-silniki FSI sa z natury bardziej podatne na programy niz starsze capy ktore uwielbiamy ze względu na LPG Wystarczy popatrzeć na parametry poszczególnych 4,2 FSI w A8-350KM w RS5 juz 450 ale jedynie 430NM,podobnie w R8 tez jest 4,2 FSI...
Nie sa to identyczne motory i mechanicznie tes sie troche roznią-nie wgłębiałem sie jak. Ale trubo nie posiadaja na pewno.
Nie sa to identyczne motory i mechanicznie tes sie troche roznią-nie wgłębiałem sie jak. Ale trubo nie posiadaja na pewno.
RS5 ma 450 bo jego motor wyzej sie kreci i rozwija moc przy wyzszych obrotach, uogulaniajac wzor na moc to Nm*obr/min*(wspolczynnik), wiec jak oba motory maja podobny maksymalny moment obrotowy, ale rozna moc, to wynika ona z tego, ze przy innych obrotach jest ona rozwijana. Zwykly silnik nie jest prosto tak podkrecic by np krecil sie o 2tys obr wyzej. Mocniejsze zawory, inne sprezyny zarorow (by zdazyly domykac zawory), mocniejsza korba, tloki. Do tego dochodzi wyzszy stopien sprezania i mase innych spraw. Da sie BFM pewnie przerobic na motor podobny do tego z RS5, ale pewnie z BFM'a pozostanie tylko blok i jakies pierdoly.Apophis pisze:Panowie jeszcze raz-silniki FSI sa z natury bardziej podatne na programy niz starsze capy ktore uwielbiamy ze względu na LPG Wystarczy popatrzeć na parametry poszczególnych 4,2 FSI w A8-350KM w RS5 juz 450 ale jedynie 430NM,podobnie w R8 tez jest 4,2 FSI...
Nie sa to identyczne motory i mechanicznie tes sie troche roznią-nie wgłębiałem sie jak. Ale trubo nie posiadaja na pewno.
Napewno programowo skok z 335 do 450KM nie jest mozliwy i to bajka tunera, taka sama jak magiczne boxy wpinane powodujace wieksza moc i mniejsze spalanie (masa tego czegos na aukcjach), po rozebraniu takiego boxa okazuje sie tam zwykly rezystor oszukujacy np temp/mase mierzonego powietrza. Z tego co czytalem samym programem to mozna maks 10-15% ugrac w sprzyjajacych okolicznosciach. Wezmy taki silnik type-R z pakietem tuningowym hondaty....z 200KM mozna wyciagnac 220 (ale tam troche wiecej jest zmian, niz sam program).