[ - ] RS8 D3 - projekt czas zacząć
Na tym cylindrze już raczej nie pojeździSENTENZA pisze:Wracając do tematu
Noi jak będzie dalej?... Dół od BFM czy AQF?... czy jakiś cały ABZ?
Cały ABZ to może być znowuż problem ze sterowaniem
Jakiś BFM był tu na sprzedaż co ciśnienia nie trzymał na jednym garku.... może by tak tanim sumptem z dwóch jeden sprawny złożyć
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Słupek BFM już kupiony i u Guziora. Kupno samego dołu (bloku) = kupa roboty przy przekładce. I często kasa jest porównywalna do kupna sprawnego słupka.FOSS pisze:Noi jak będzie dalej?... Dół od BFM czy AQF?... czy jakiś cały ABZ?
Cały ABZ to może być znowuż problem ze sterowaniem
Jakiś BFM był tu na sprzedaż co ciśnienia nie trzymał na jednym garku.... może by tak tanim sumptem z dwóch jeden sprawny złożyć
AQF nie do końca jest wymienny z BFM.
ABZ fajny ale jak ktoś chce, żeby wszystko działało to w D3 będzie problem z webasto, klimą itp…
ABZ nie ma zmiennych faz rozrządu - co w zależności od punku widzenia może być wadą lub zaletą.
Za BFM przemawiało to, że na pewno pasuje; kupiłem przed przeróbką nowy rozrząd więc wystarczyło przełożyć; kolektor ssący od RSa nie pasuje do ABZta więc musiałbym zapłacić za inny… itp…
Reasumując najlepiej było kupić taki sam silnik i robić na jednym turbo.
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
cisza bo czekamy na turbo GT8X. Idzie z Chin. T76 za duże gabarytowo i w sumie nie potrzebne takie co 900km potrafi nadmuchać. I tak pompa wytrzyma do 600km, a wtryski do ok. 520km. Teraz Przemek jest na piedestale, więc z ciekawością śledzimy jego post u niego siedzi T76 i będzie większa moc niż u mnie. Więc projekt RS8 D3 generalnie będzie słabszy niż RS8 D2 D2 ma przede wszystkim więcej miejsca w komorze silnika. ABZ chyba też bardziej pancerny niż BFM i można sobie pozwolić na więcej. Nie wszystko co nowsze to lepsze
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
Mały update...
Skrzynia pojechała na wzmocnienie do Poznania.
Wszystkie kosze o 50% mocniejsze. Tzn. tam gdzie były 4 tarcze teraz jest 6, a tam gdzie było 6 jest 8...
Hydrokinetyk od RSa nie wchodzi mimo, że dzwon skrzyni taki sam. Więc jest od 4.2 TDI (w 6hp26 to jest najmocniejsze sprzęgło) dodatkowo wzmocnione i przerobione tak aby pasowało + najnowszy soft rzecz jasna. 800-850Nm powinno dźwignąć na stałe - jak serie. Dodatkowo podniesione ciśnienie o 3.5 bara co ma spowodować szybszą pracę. Generalnie gościu się zarzekał, że raczej już skrzynia do niego nie wróci.
Opowiadał historię o gościu co kupił A5 4.2 fsi i dołożył kompresor. Skrzynia nie zrobiła nawet 1000km... Wzmocnił tę skrzynie, ale niestety rozbił tą A5. Ale kupił drugą taką samą i przełożył kompresor i skrzynie. Jeździ już 2 lata i nic się nie dzieje.
Z ciekawszych rzeczy to to, że skrzynia wytrzymuje, nie znaczy, że się nic z nią nie dzieje. Np. moja niby wytrzymywała 750Nm, ale koleś powiedział, że widać od razu, że dostawała za duży moment. I długo by tak nie pociągnęła.
Silnik będzie odprężany do ok 8.1 cr. Będzie bezpieczniej. Dodatkowa chłodnica oleju w silniku i skrzyni... Turbo GT8x, ar. 68.
Skrzynia pojechała na wzmocnienie do Poznania.
Wszystkie kosze o 50% mocniejsze. Tzn. tam gdzie były 4 tarcze teraz jest 6, a tam gdzie było 6 jest 8...
Hydrokinetyk od RSa nie wchodzi mimo, że dzwon skrzyni taki sam. Więc jest od 4.2 TDI (w 6hp26 to jest najmocniejsze sprzęgło) dodatkowo wzmocnione i przerobione tak aby pasowało + najnowszy soft rzecz jasna. 800-850Nm powinno dźwignąć na stałe - jak serie. Dodatkowo podniesione ciśnienie o 3.5 bara co ma spowodować szybszą pracę. Generalnie gościu się zarzekał, że raczej już skrzynia do niego nie wróci.
Opowiadał historię o gościu co kupił A5 4.2 fsi i dołożył kompresor. Skrzynia nie zrobiła nawet 1000km... Wzmocnił tę skrzynie, ale niestety rozbił tą A5. Ale kupił drugą taką samą i przełożył kompresor i skrzynie. Jeździ już 2 lata i nic się nie dzieje.
Z ciekawszych rzeczy to to, że skrzynia wytrzymuje, nie znaczy, że się nic z nią nie dzieje. Np. moja niby wytrzymywała 750Nm, ale koleś powiedział, że widać od razu, że dostawała za duży moment. I długo by tak nie pociągnęła.
Silnik będzie odprężany do ok 8.1 cr. Będzie bezpieczniej. Dodatkowa chłodnica oleju w silniku i skrzyni... Turbo GT8x, ar. 68.
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
SENTENZA pisze:Mały update...
Skrzynia pojechała na wzmocnienie do Poznania.
Wszystkie kosze o 50% mocniejsze. Tzn. tam gdzie były 4 tarcze teraz jest 6, a tam gdzie było 6 jest 8...
Hydrokinetyk od RSa nie wchodzi mimo, że dzwon skrzyni taki sam. Więc jest od 4.2 TDI (w 6hp26 to jest najmocniejsze sprzęgło) dodatkowo wzmocnione i przerobione tak aby pasowało + najnowszy soft rzecz jasna. 800-850Nm powinno dźwignąć na stałe - jak serie. Dodatkowo podniesione ciśnienie o 3.5 bara co ma spowodować szybszą pracę. Generalnie gościu się zarzekał, że raczej już skrzynia do niego nie wróci.
Opowiadał historię o gościu co kupił A5 4.2 fsi i dołożył kompresor. Skrzynia nie zrobiła nawet 1000km... Wzmocnił tę skrzynie, ale niestety rozbił tą A5. Ale kupił drugą taką samą i przełożył kompresor i skrzynie. Jeździ już 2 lata i nic się nie dzieje.
Z ciekawszych rzeczy to to, że skrzynia wytrzymuje, nie znaczy, że się nic z nią nie dzieje. Np. moja niby wytrzymywała 750Nm, ale koleś powiedział, że widać od razu, że dostawała za duży moment. I długo by tak nie pociągnęła.
Silnik będzie odprężany do ok 8.1 cr. Będzie bezpieczniej. Dodatkowa chłodnica oleju w silniku i skrzyni... Turbo GT8x, ar. 68.
Profesjonalne podejście do tematu
FujApophis pisze:Do D3 tez da sie wadzic manuala
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-