Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D3 04 4.2MPI ] A8 D3 4.2MPI chiptuning

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Gość

Post autor: Gość » 19 paź 2015, 23:29

Niutonów-pomylił tam. na pewno 30niutonów przy takim stadzie to nieodczuwalna roznica.

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 19 paź 2015, 23:55

Witam!
Co do ASO to powiem tak j....ć ASO :)
- :) mozna i tak.Trzeba jednak miec swiadomosc skutkow.Chcac miec wyraznie wiecej mocy dolozylbym jeszcze tysiac co dalo by 1,4€ za Qm.To juz moim zdaniem gra warta swieczki.

Stefan.

ernesto

Post autor: ernesto » 20 paź 2015, 09:17

Teraz pytanie czy auto trzyma serię :)

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 20 paź 2015, 10:36

ernesto pisze:Teraz pytanie czy auto trzyma serię :)
Niema znaczenia ,niech ma te 300KM,wazne aby mial przyrost 30KM i 30Nm .Tylko pytanie : na ile jest to wiarygodne :)

st@rost
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 271
Rejestracja: 11 sty 2014, 22:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: st@rost » 20 paź 2015, 10:38


jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 20 paź 2015, 10:45

Jezeli holendrzy duzo pala to niemcy chodza nawciagani,po tym co widze powyzej.

Gość

Post autor: Gość » 20 paź 2015, 11:17

Już skrobalismy o tym że w wolnossaku się coś tam da,więcej w FSI jednak jak w starszym MPI ale nie przesadzajmy. Wykresy z hamowni sie moga roznic pomiędzy jednym a drugim urządzeniem i to o więcej niz oni deklaruja bo to automat-jak chipuja silniki to uwierze jak zobacze wykresy z hamowni silnikowej przed i po. Vertig

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 20 paź 2015, 22:06

Korton pisze:
jordan233 pisze: Seria 335KM - 430Nm po operacji 363KM - 461KM
Ale, ze jak programem na 461KM?

461Nm a nie KM ;)
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 20 paź 2015, 23:16

Witam!
- to nie jest zadna rewelacja."Tutejsi" uzywaja tych silnikow do roznego rodzaju "zabawek" uzyskujac okolo 450 KM.Wiem ze trzeba cos podlubac w oryginalnym komputerze i wymienic oprogramowanie. Widzialem na Ebayu taki wlasnie zestaw z komputerem przygotowany do zabudowy przez "majsterkowicza".

Stefan.

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 21 paź 2015, 09:04

majkaistefan pisze:Witam!
- to nie jest zadna rewelacja."Tutejsi" uzywaja tych silnikow do roznego rodzaju "zabawek" uzyskujac okolo 450 KM.Wiem ze trzeba cos podlubac w oryginalnym komputerze i wymienic oprogramowanie. Widzialem na Ebayu taki wlasnie zestaw z komputerem przygotowany do zabudowy przez "majsterkowicza".

Stefan.
Bez kompresora lub turbo nie uwierze w 450KM.

ShelbyShn
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 12 sie 2015, 11:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ShelbyShn » 21 paź 2015, 09:23

http://strefatuningu.pl/830/chip-tuning-wolnossacy/

Wpis z 7 października 2015 na temat programu do silników wolnossących.

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 21 paź 2015, 11:30

Witam!
ShelbyShn pisze:http://strefatuningu.pl/8...ing-wolnossacy/

Wpis z 7 października 2015 na temat programu do silników wolnossących.
-Dobre! :)
Ja nie wiem czy o tym samym myslimy/piszemy.Doprecyzujmy wiec: w moim odczuciu TUNING ma dac WYRAZNY a nie tylko "papierowy" wzrost/polepszeniie osiagow.Jesli tak nie jest to nazywajac rzecz po imieniu nie uzyje stosownego okreslenia :) ale naciaganie idiotow na niemala kase.Kto jednak bogatemu zabroni? :)


Stefan.

Gość

Post autor: Gość » 21 paź 2015, 12:05

Panowie jeszcze raz-silniki FSI sa z natury bardziej podatne na programy niz starsze capy ktore uwielbiamy ze względu na LPG :) Wystarczy popatrzeć na parametry poszczególnych 4,2 FSI w A8-350KM w RS5 juz 450 ale jedynie 430NM,podobnie w R8 tez jest 4,2 FSI...

Nie sa to identyczne motory i mechanicznie tes sie troche roznią-nie wgłębiałem sie jak. Ale trubo nie posiadaja na pewno.

ShelbyShn
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 12 sie 2015, 11:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ShelbyShn » 21 paź 2015, 15:07

Tak dałem z ciekawości.. Nie planuję takiego zabiegu w A8, mam inny samochód do takich zabaw. :)

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 21 paź 2015, 15:48

Apophis pisze:Panowie jeszcze raz-silniki FSI sa z natury bardziej podatne na programy niz starsze capy ktore uwielbiamy ze względu na LPG :) Wystarczy popatrzeć na parametry poszczególnych 4,2 FSI w A8-350KM w RS5 juz 450 ale jedynie 430NM,podobnie w R8 tez jest 4,2 FSI...

Nie sa to identyczne motory i mechanicznie tes sie troche roznią-nie wgłębiałem sie jak. Ale trubo nie posiadaja na pewno.
RS5 ma 450 bo jego motor wyzej sie kreci i rozwija moc przy wyzszych obrotach, uogulaniajac wzor na moc to Nm*obr/min*(wspolczynnik), wiec jak oba motory maja podobny maksymalny moment obrotowy, ale rozna moc, to wynika ona z tego, ze przy innych obrotach jest ona rozwijana. Zwykly silnik nie jest prosto tak podkrecic by np krecil sie o 2tys obr wyzej. Mocniejsze zawory, inne sprezyny zarorow (by zdazyly domykac zawory), mocniejsza korba, tloki. Do tego dochodzi wyzszy stopien sprezania i mase innych spraw. Da sie BFM pewnie przerobic na motor podobny do tego z RS5, ale pewnie z BFM'a pozostanie tylko blok i jakies pierdoly.

Napewno programowo skok z 335 do 450KM nie jest mozliwy i to bajka tunera, taka sama jak magiczne boxy wpinane powodujace wieksza moc i mniejsze spalanie (masa tego czegos na aukcjach), po rozebraniu takiego boxa okazuje sie tam zwykly rezystor oszukujacy np temp/mase mierzonego powietrza. Z tego co czytalem samym programem to mozna maks 10-15% ugrac w sprzyjajacych okolicznosciach. Wezmy taki silnik type-R z pakietem tuningowym hondaty....z 200KM mozna wyciagnac 220 (ale tam troche wiecej jest zmian, niz sam program).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl