części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Zaciski z D3 do D2

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 28 sie 2016, 00:26

takie odsunięcie zacisku w bok w skrajnym przypadku słabo by sie skończyło :P duże siły działaja i mógł by taki dystansik nie wytrzymać... niby nie dużo te 17mm, ale jakoś nikt nie idzie na taką łatwizne :P

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 28 sie 2016, 17:46

O jakich siłach piszesz? Przecież robisz zwykły dystans przelotowy. Wszystko i tak jak w oryginale opiera się na dwóch M10 czy M12 bodajże tyle że 17mm dłuższych. Pytanie tylko dlaczego nikt nie poszedł w tym kierunku?
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 28 sie 2016, 20:19

Pepek, bo struganie samemu takich dystansów/adapterów może sie źle skończyć dla "strugacza" i pasażerów ;)

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 28 sie 2016, 20:40

Wy o kozie ja o wozie... Pytam dlaczego nikt nie poszedł szybszą i bezpieczniejszą drogą odsadzenia jarzma poprzez zastosowanie przelotowego kawałka płyty stalowej tylko każdy uparcie pcha się w dystans odsadzający koło, który wg mnie jest o wiele bardziej niebezpieczny i trudniejszy do wykonania. Jeśli to wg Was takie niebezpieczne to analogicznie można doczepić się dlaczego montujecie na tył adaptery żeby po taniości zostawić oryginalne zaciski zamiast zakupić jarzma z RS4 (pomijam obejmowanie powierzchni tarczy przez oryginalny zacisk). Więc jeszcze raz, co stoi na przeszkodzie odsadzenia jarzma od zwrotnicy że zostawiający żeliwo z preFL pchają się w odsadzanie tarczy?
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

pioteros
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 21 sie 2015, 21:38
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pioteros » 28 sie 2016, 21:12

bo nie da sie tego spasowac tak jak myslisz

zostawiajac seryjna tarcze 360 i zeliwna zwrotke uszy zwrotnicy i jarzma pokrywaja sie w jednej glebokosci, nakladaja sie na siebie

a blacha na tyl to zaden powod do niepokoju, nawet zrobiona ze zwyklej stali ale kazdy robito co uwaza za sluszne tylko z glowa i bez oszczednosci

[ Dodano: 2016-08-28, 20:52 ]
inaczej ci to obrazujac, jak nalozysz jarzmo 360 na tarcze 360 uszy tego jarzma beda przy samej tarczy, bo taka ma ono budowe

a z kolei to samo dzieje sie z uszami zwrotnicy preFL, naloz tarcze na ta zwrotke i zobaczycz ta sama sytuacje, ze uszy zwrotnicy znajda sie tuz przy tarczy

w przedlifcie sruba mocowala zacisk do zwrotnicy i w zrotnicy byl gwint

w polifcie odwrotnie, sruba mocuje zwrotke do zacisku, w jarzmie masz gwint



kiedys tez myslalem aby za pomoca jakiegos pseuda plaskownika sprobowac zalozyc jarzmo tak aby bylo troche przesuniete po obwodzie aby ominac nakladanie sie uszu zwrotnicy i jarzma d3, ale to tez nie jest wykonalne bo jarzmo na to nie pozwala - przestrzen miedzy otworami w jarzmie nie jest na tyle wycieta aby ucho zwrotnicy weszlo sobie w nie

[ Dodano: 2016-08-28, 21:12 ]
reasumujac jesli chodzi o sprawoanie jarzm z d3 i prefl zwrotek

montaz jarzm glebiej niz uszy zwrotnicy jest niewykonalny

natomiast montaz jarzm po zewnetrznej stronie zwrotnicy jest mozliwy, ale raz trzeba by bylo znalezc tarcze ok 360mm plytsza od seryjnek 60tki o grubosc uszu (10-12mm chyba) i trzeba by bylo przewiercic uszy zwrotnicy tak aby zrobic otwor przelotowy z gwintowanego

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 28 sie 2016, 21:34

Pepek pisze:zamiast zakupić jarzma z RS4 (pomijam obejmowanie powierzchni tarczy przez oryginalny zacisk)
Jarzmo z RS4 współpracuje z zaciskiem seryjnym d2 bo to te same zaciski. Do tych jarzm pasuje tylko tarcza 312mm, która do najtańszych nie należy a klocek pozostaje seryjny z D2 bo jest taki sam jak w rs4 i obejmuje całą tarczę.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 28 sie 2016, 22:05

pioteros pisze:bo nie da sie tego spasowac tak jak myslisz(...)
I teraz wszystko jasne. Dzięki za dokładne wyjaśnienie <brawo>
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

pioteros
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 21 sie 2015, 21:38
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pioteros » 28 sie 2016, 22:18

krzychu22.p1i pisze:
Pepek pisze:zamiast zakupić jarzma z RS4 (pomijam obejmowanie powierzchni tarczy przez oryginalny zacisk)
Jarzmo z RS4 współpracuje z zaciskiem seryjnym d2 bo to te same zaciski. Do tych jarzm pasuje tylko tarcza 312mm, która do najtańszych nie należy a klocek pozostaje seryjny z D2 bo jest taki sam jak w rs4 i obejmuje całą tarczę.
to ze klocek nie obejmuje calej powierzchni niczemu nie przeszkadza

utwierdzam sie w tym przekonaniu bo co raz wiecej nowych aut tak ma, ostatnio znajomy kupil nowke merive gdzie klocek zostawia sporo miesa na tarczy, widocznie poszli po rozum do glowy i zaczynaja produkowac uniwersalne tarcze zarowno na przednia jak i tylna os

co to zaciskow z rs4 - tam nie ma takiego samego zacisku jak w d2, jest inny ale klocek jest faktycznie ten sam, taki sam, poza tym te jarzma juz chyba nie sa dostepne, a nwet jesli to za masakryczna sume - pomijam tarcze bo 310ti z d3 sa niemalze identyczne wymiarowo i zapewne pasowaly by pod te jarzma z tym ze zaraz wiekszosc znow by marudzila ze sporo tarczy zostaje nieuzyta ;)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 29 sie 2016, 08:45

To jest to samo. Gdybys mial te jarzma i zaciski w rekach to bys inaczej spiewal. Klocek obejmune w rs4 tarcze bo wysokosc powierzchni roboczej tarczy jest mniejsza. Biorac jako przyklad 310 tam powierzchnia robocza jest wieksza i zostawia na dole pasek. Nowe jarzmo kosztuje 610zl/szt

Klocek ma obejmowac cala tarcze bo inaczej to mie wyglada i gryzie sie z moja wizja. Jak robic to dobrze a nie po lebkach.

Dobra konjec OT, wysprzatam temat bo sie balagan robi.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

pioteros
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 21 sie 2015, 21:38
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pioteros » 31 sie 2016, 20:33

co to znaczy wizją ? to że się gryzie z wizną to nei znaczy że hamuje gorzej niż na tarczy z RSy która po prostu miała mniejszą powierzchnię tarcia

podać ci przykład z A8 ? znajdz sobie w ETCE seryjny numer tarczy tył do s8 d2 polifta - to sobie zobaczysz pewną ciekawostkę

[ Dodano: 2016-08-31, 20:33 ]
dobra, nie trudź się

AUDI po pewnym roku zastapiło seryjna tarcze od S8 280x22 tarczą z A4 B5/B6 która normalnie była na przedniej osi i była fabrycznie przeznaczona pod większy klocek, więc zaprowadzając S8mke do serwisu na wymianę tarcz tył zapewne wsadzone zostały by tarcze nieprzystosowane pod mały klocek i też byś miał niewykorzystany pasek na tarczy

Numer tarczy 8E0615301P

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 31 sie 2016, 20:56

pioteros pisze:też byś miał niewykorzystany pasek na tarczy
Takie cuda tez często w "japończykach" widzę, poza tym ja też tak teraz mam i mi to nie przeszkadza :D

pioteros
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 21 sie 2015, 21:38
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pioteros » 31 sie 2016, 21:45

domyslam sie bo tez tak mam i jest rewelacja jesli chodzi o hamowanie ;)

marcin1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 134
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcin1983 » 11 mar 2017, 16:08

witam. jako że i ja nabyłem zaciski od d3 pod tarcze 360mn to potrzebuje schemat dystansu tego co idzie między piaste a tarcze hamulcową. moze ktoś taki posiada i chciałby się podzielić.
z góry dziekuje

pioteros
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 21 sie 2015, 21:38
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pioteros » 12 mar 2017, 12:37

nie wiem czy ktos ci sie podzieli ale mozna wszystko samemu sobie wymierzyc zdejmujac koło, wazna jest grubosc samego dystansu

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 12 mar 2017, 20:35

Grubośc samego dystansu to 17mm. O wymiary pytac trzeba kolegi SenatorS8 byc moze wam zdradzi te wymiary :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl