[D2 ALL ] Demontaż tlumika koncowego A8
[center]
[/center]
Tak wyglądają nasze tłumiki które zostały zrobione do naszych ósemek. Jak będę miał chwilę to wrzucę jakiś filmik jak to chodzi a muszę powiedzieć że chodzi zacnie, z dnia na dzień ładniej ponieważ jak każdy tłumik pod wpływem temperatury zmienia się dźwięk, w tym przypadku na lepszy.
Pierwsze wrażenie, ładne basowe brzmienie, w środku delikatnie słyszalne, nie przeszkadza całkowicie nawet najwybredniejszej żone ;-)
[ Dodano: 2010-10-24, 14:12 ]
No i mała próbka dźwięku - z góry mogę powiedzieć że dźwięk nagrywany telefonem jest troszkę inny niż na żywo - oczywiście o wiele lepszy.
Co wy na to? :-D
[/center]
Tak wyglądają nasze tłumiki które zostały zrobione do naszych ósemek. Jak będę miał chwilę to wrzucę jakiś filmik jak to chodzi a muszę powiedzieć że chodzi zacnie, z dnia na dzień ładniej ponieważ jak każdy tłumik pod wpływem temperatury zmienia się dźwięk, w tym przypadku na lepszy.
Pierwsze wrażenie, ładne basowe brzmienie, w środku delikatnie słyszalne, nie przeszkadza całkowicie nawet najwybredniejszej żone ;-)
[ Dodano: 2010-10-24, 14:12 ]
No i mała próbka dźwięku - z góry mogę powiedzieć że dźwięk nagrywany telefonem jest troszkę inny niż na żywo - oczywiście o wiele lepszy.
Co wy na to? :-D
-
- Super Klubowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
- Lokalizacja: Zabrze
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Kolega Klon_84 ma już taki tłumik do 2,8 identyczny tylko z jednym wlotem będziemy mu zakładać w przyszłym tygodniu jak się uda.
Tłumik za nisko powieszony? w którym aucie? Tym na filmie czy na zdjęciach?
Ten na zdjęciach to mój i i wydaje mi się że jest idealnie ok 1 cm szpara od zderzaka u kolegi na filmiku ciut niżej z tego względu że ma nie ori hak i cała belka jest dość nisko wystają jakieś śruby więc jest ciut niżej, u kolegi KAZIK_MAX jest idealnie ok 0,5 do 1,0 cm od zderzaka.
Powiem Wam jeszcze jedno w trzech autach zamontowaliśmy te same tłumiki, a w każdym aucie dźwięk jest inny z jednego prostego względu:
- Moje auto nie ma katów tylko dwa sportowe przelotowe tłumiki AWG, silnik 300KM
- Kolegi KAZIK_MAX ta sama konfiguracja ale za to S8- inny dolot inne kolektory wydechowe więc charakterystyka pracy inna
- Mojego kolegi Macieja też zwykłe A8 tylko, że on nie ma katów tylko zwykłe przeloty (rura) zmienione z 55 mm na 60 mm w jego aucie były 2 tłumiki środkowe w tym pierwszym mniejszym był z H-pipe'a, więc tego małego wyrzuciliśmy i zrobiliśmy samego H pipe'a o większej średnicy.
Wszystkie auta mają podobny dźwięk, ale nie identyczny.
Jako, że pożyczyłem sobie od kolegi nową giętarkę do rur to mam zamiar może w przyszłym tygodniu zrobić coś innego w swoim aucie tzn:
Tłumiki przelotowe zamiast katów zostają, a za nimi wstawię rury wydechowe 60 mm do samego końcowego, po drodze wyrzucę H-pipe'a i tłumik środkowy i zrobię X pipe.
Wtedy zobaczymy jaki będzie dźwięk.
Kolega jak już wcześniej pisałem w S6 zrobił sobie rury 2,5 cala od plecionki do samego końca i tylko wstawił po dwóch stronach sportowe tłumiki też robione na zamówienie. Dźwięk taki, że ładniejszego w 4,2 w Audi nie słyszałem, a dla porównania na przyspieszenie z drugą S6 na ori tłumikach szły łeb w łeb więc ciśnienia itp muszą być w normie i nic nie zepsuł
Tłumik za nisko powieszony? w którym aucie? Tym na filmie czy na zdjęciach?
Ten na zdjęciach to mój i i wydaje mi się że jest idealnie ok 1 cm szpara od zderzaka u kolegi na filmiku ciut niżej z tego względu że ma nie ori hak i cała belka jest dość nisko wystają jakieś śruby więc jest ciut niżej, u kolegi KAZIK_MAX jest idealnie ok 0,5 do 1,0 cm od zderzaka.
Powiem Wam jeszcze jedno w trzech autach zamontowaliśmy te same tłumiki, a w każdym aucie dźwięk jest inny z jednego prostego względu:
- Moje auto nie ma katów tylko dwa sportowe przelotowe tłumiki AWG, silnik 300KM
- Kolegi KAZIK_MAX ta sama konfiguracja ale za to S8- inny dolot inne kolektory wydechowe więc charakterystyka pracy inna
- Mojego kolegi Macieja też zwykłe A8 tylko, że on nie ma katów tylko zwykłe przeloty (rura) zmienione z 55 mm na 60 mm w jego aucie były 2 tłumiki środkowe w tym pierwszym mniejszym był z H-pipe'a, więc tego małego wyrzuciliśmy i zrobiliśmy samego H pipe'a o większej średnicy.
Wszystkie auta mają podobny dźwięk, ale nie identyczny.
Jako, że pożyczyłem sobie od kolegi nową giętarkę do rur to mam zamiar może w przyszłym tygodniu zrobić coś innego w swoim aucie tzn:
Tłumiki przelotowe zamiast katów zostają, a za nimi wstawię rury wydechowe 60 mm do samego końcowego, po drodze wyrzucę H-pipe'a i tłumik środkowy i zrobię X pipe.
Wtedy zobaczymy jaki będzie dźwięk.
Kolega jak już wcześniej pisałem w S6 zrobił sobie rury 2,5 cala od plecionki do samego końca i tylko wstawił po dwóch stronach sportowe tłumiki też robione na zamówienie. Dźwięk taki, że ładniejszego w 4,2 w Audi nie słyszałem, a dla porównania na przyspieszenie z drugą S6 na ori tłumikach szły łeb w łeb więc ciśnienia itp muszą być w normie i nic nie zepsuł
Ostatnio zmieniony 01 lis 2010, 23:11 przez SERGIO, łącznie zmieniany 2 razy.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Teraz już wszystko jasne :-DSERGIO pisze:łumik za nisko powieszony? w którym aucie? Tym na filmie czy na zdjęciach?
Ten na zdjęciach to mój i i wydaje mi się że jest idealnie ok 1 cm szpara od zderzaka u kolegi na filmiku ciut niżej z tego względu że ma nie ori hak i cała belka jest dość nisko wystają jakieś śruby więc jest ciut niżej, u kolegi KAZIK_MAX jest idealnie ok 0,5 do 1,0 cm od zderzaka.
No to już po całości polecisz jak się uda, powodzenia życzę :-DSERGIO pisze:Tłumiki przelotowe zamiast katów zostają, a za nimi wstawię rury wydechowe 60 mm do samego końcowego, po drodze wyrzucę H-Bloksa i tłumik środkowy i zrobię X pipe.
Wtedy zobaczymy jaki będzie dźwięk.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
- Lokalizacja: Zabrze
Zamowilismy tlumiki dedykowane robilismy zrzute zalatwil nam to Sergio :-> ja akurat zakladam ten z jednym wlotem, sam jestem ciekaw co z tego bedzie za efekt patrzac na filmik zamieszczony przez kolege Sergio juz nie moge sie doczekac az moj bedzie tak przyjemnie dla ucha gral.. :-Dtomekzabrze pisze:a ty ktory tłumik zakladasz?klon_84 pisze:hejka koledzy jak tylko uda mi sie zalozyc tlumik planuje w tym tygodniu to oczywiscie pochwale sie rowniez nowym brzmieniem
Pozwolę wypowiedzieć się w tej kwestii bo montowałem ten wydech koledze Klon_84.sebos17 pisze:I jak tam udało się zamontować tłumik? jak wrażenia?
Powiem tak efekt jest, wyglada tak samo jak na zdjęciach wyżej, różnicę słychać, jednak jest o wiele ciszej jak w 4,2.
W tym konkretnym przypadku wydaje mi się że Klon_84 ma problem z katalizatorami ponieważ według mnie zarówno przed wymianą tłumika jak i po auto nie wkręca się na obroty tak jak powinno.
Uważam, że szczególnie w silnikach 2,8 (takie rozwiązanie słyszałem w innych autach Golf VR6, Audi A6 2.8) dla uzyskania naprawdę fajnego dźwięku i efektu. Zrobić dwie rzeczy - założyć mu filtr stożkowy (jest o wiele więcej miejsca niż w 4,2 i nie będzie problemu z temperaturą pod masą) spowoduje to naprawdę świetny dźwięk silnika.
Jeżeli chodzi o wydech koniecznie wyrzucić katalizatory większe ciśnienie dostanie tłumik końcowy i zacznie bardziej grać - dostanie więcej dźwięku w dolnym zakresie obrotów (bas).
U kolegi Klon_84 jeśli się zdecyduje wstawię nowe rury o większej średnicy od początku bez katalizatorów, jest tam podajże 50 mm a wstawimy np. 55 mm do łączenia się obu V a dalej jedna 65 mm do tłumika końcowego. Efekt powinien być naprawdę super.
Oczywiście jeśli wszystko z silnikiem będzie ok bo w tej chwili jeszcze nie doszliśmy co go zamula czy katy zapchane czy może serducho coś boli.
Wczoraj np.zrobiliśmy cały układ wydechowy dla mojego kolegi do Audi TT średnica zmieniona z 55mm na 65mm, wyrzucony katalizator, a w jego miejsce w pełni przelotowy tłumik sportowy, (w niego zamontowana druga sonda), środkowy tłumik wyrzucony, a końcowy dedykowany, pełen przelot.
Dźwięk zrobił się agresywny, a powera dostał niesamowitego. (również okazało się że katalizator był zapchany i kruszył się w środku).
Przed operacją niechętnie wkręcał się powyżej 5500 obr. w tej chwili wskazówka błyskawicznie wkręca się na 7500 obr i samochód zaczął zapier..lać,
oczywiście filtr zmieniony na K&N, teraz do pełni szczęścia kolegi będzie zmieniany program na 250 KM.
SERGIO te tłumiki w tej cenie będą cały czas dostępne? zima się zbliża i średnio mi się chce grzebać przy aucie, zawsze po ciężkim sezonie automatycznie zwalniam obroty jak zima za pasem ;-) a z tego co piszesz, trzeba tym zająć się od samych kolektorów, bo wymiana tłumika końcowego to tylko półśrodki...
No ja bym tak zrobił jak pisałem wyżej, bo uważam, że cały układ ori wraz z katami a tylko wymiana kocowego da efekt, jednak nie będzie 100% satysfakcji.
Usłyszysz zmianę na zewnątrz, a w środku jest tylko minimalnie głośniej.
A przecież chodzi o to, aby usłyszeć fajny, basowy dźwięk V6 lub V8.
W V8 przerobiłem już różne kombinacje i najlepiej ten tłumik chodzi jak wyrzucamy katy, zmieniamy średnicę na 60 mm, środkowy ori, końcowy dedykowany. Efekt naprawdę zacny chociaż jak dla mnie i tak V8 Hemi najładniej brzmi.
[ Dodano: 2010-11-10, 14:50 ]
Jeśli chodzi o ceny to zobaczymy po nowym roku. Chleb i mleko drożeje więc może będzie inna cena. Zobaczymy, będzie nowy rok to ceny będę z producentem negocjował tak żeby był ok.
[ Dodano: 2010-12-11, 00:10 ]
:evil:
Usłyszysz zmianę na zewnątrz, a w środku jest tylko minimalnie głośniej.
A przecież chodzi o to, aby usłyszeć fajny, basowy dźwięk V6 lub V8.
W V8 przerobiłem już różne kombinacje i najlepiej ten tłumik chodzi jak wyrzucamy katy, zmieniamy średnicę na 60 mm, środkowy ori, końcowy dedykowany. Efekt naprawdę zacny chociaż jak dla mnie i tak V8 Hemi najładniej brzmi.
[ Dodano: 2010-11-10, 14:50 ]
Jeśli chodzi o ceny to zobaczymy po nowym roku. Chleb i mleko drożeje więc może będzie inna cena. Zobaczymy, będzie nowy rok to ceny będę z producentem negocjował tak żeby był ok.
[ Dodano: 2010-12-11, 00:10 ]
Trochę to trwało ale znalazłem wolnego kamerzystę he he i efekt jest:SERGIO, jak byś jeszcze nagrał z zewnątrz jak samochód raban po okolicy robi to by było super :-D
:evil:
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
A ja założyłem sobie dedykowany przelot końcowy polskiej firmy PROEX.
Kolega mnie namówił i zaryzykowałem mimo wcześniejszych rozmów z Sergiem i Fossem o jakości "rzemieślniczych" tłumików na zamówienie made in Poland ;-)
Facet dorabia tłumiki pod konkretne auto. Najpierw zapytałem czy ma opracowany tłumik do D2. Odpisał ze zrobił kilkanaście w tym kilka za granicę. Przesyłasz mu filmik z youtube z dźwiękiem jaki chcesz osiągnąć i trzeba określić czy są jeszcze jakieś modyfikacje w układzie wydechowym lub w planach. Wtedy on buduje komin w odpowiedni sposób. Ja np. chciałem żeby był tzw. efekt nieuciążliwego basu na oryginalnych katalizatorach.
Muszę przyznać, że efekt dźwiękowy wręcz zaskoczył mnie pozytywnie. Brzmi naprawdę rasowo i nie jest przy tym obciachowo głośny. W środku zrobiło się głośniej to fakt, ale najlepsze jest to ze powyżej prędkości 80 km przestaje być słyszalny w kabinie i w ogóle nie jest uciążliwy podczas podróży. Oczywiście przy gwałtownym przyspieszaniu delikatnie daje o sobie znać :mrgreen: Natomiast przy niskich prędkościach, jeżdżąc po mieście w szczególności, słychać wyraźnie bulgot V8.
A z zewnątrz efekt możecie doświadczyć uszami swoimi tu:
Oczywiście, jeśli chodzi o jakość wykonania nie jest to zachodni, kwasoodporny produkt typu FOX czy Eisenmann ale cena 550 zł i dwuletnia gwarancja rekompensują malowaną aluminiową blachę i nieidealne spawy. Końcówki z dyfuzorami 77mm natomiast są na szczęście nierdzewne :-D Za montaż zapłaciłem stówkę.
Zobaczymy tylko jak z trwałością, na razie mogę polecić tego fachowca, widać, że ogarnia temat.
Kolega mnie namówił i zaryzykowałem mimo wcześniejszych rozmów z Sergiem i Fossem o jakości "rzemieślniczych" tłumików na zamówienie made in Poland ;-)
Facet dorabia tłumiki pod konkretne auto. Najpierw zapytałem czy ma opracowany tłumik do D2. Odpisał ze zrobił kilkanaście w tym kilka za granicę. Przesyłasz mu filmik z youtube z dźwiękiem jaki chcesz osiągnąć i trzeba określić czy są jeszcze jakieś modyfikacje w układzie wydechowym lub w planach. Wtedy on buduje komin w odpowiedni sposób. Ja np. chciałem żeby był tzw. efekt nieuciążliwego basu na oryginalnych katalizatorach.
Muszę przyznać, że efekt dźwiękowy wręcz zaskoczył mnie pozytywnie. Brzmi naprawdę rasowo i nie jest przy tym obciachowo głośny. W środku zrobiło się głośniej to fakt, ale najlepsze jest to ze powyżej prędkości 80 km przestaje być słyszalny w kabinie i w ogóle nie jest uciążliwy podczas podróży. Oczywiście przy gwałtownym przyspieszaniu delikatnie daje o sobie znać :mrgreen: Natomiast przy niskich prędkościach, jeżdżąc po mieście w szczególności, słychać wyraźnie bulgot V8.
A z zewnątrz efekt możecie doświadczyć uszami swoimi tu:
Oczywiście, jeśli chodzi o jakość wykonania nie jest to zachodni, kwasoodporny produkt typu FOX czy Eisenmann ale cena 550 zł i dwuletnia gwarancja rekompensują malowaną aluminiową blachę i nieidealne spawy. Końcówki z dyfuzorami 77mm natomiast są na szczęście nierdzewne :-D Za montaż zapłaciłem stówkę.
Zobaczymy tylko jak z trwałością, na razie mogę polecić tego fachowca, widać, że ogarnia temat.