części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Demontaż tlumika koncowego A8

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 22 paź 2010, 10:36

[center]Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek[/center]

Tak wyglądają nasze tłumiki które zostały zrobione do naszych ósemek. Jak będę miał chwilę to wrzucę jakiś filmik jak to chodzi a muszę powiedzieć że chodzi zacnie, z dnia na dzień ładniej ponieważ jak każdy tłumik pod wpływem temperatury zmienia się dźwięk, w tym przypadku na lepszy.

Pierwsze wrażenie, ładne basowe brzmienie, w środku delikatnie słyszalne, nie przeszkadza całkowicie nawet najwybredniejszej żone ;-)

[ Dodano: 2010-10-24, 14:12 ]
No i mała próbka dźwięku - z góry mogę powiedzieć że dźwięk nagrywany telefonem jest troszkę inny niż na żywo - oczywiście o wiele lepszy.



Co wy na to? :-D

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 24 paź 2010, 14:30

sproboj nagrac pod obciązeniem biegu bedzie duzo lepiej pewnie:)

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 24 paź 2010, 16:08

Brzmi zajefajnie :mrgreen: , tylko jakoś nisko wisi cały tłumik. Nie dało się go trochę wyżej podwiesić?
SERGIO, jak byś jeszcze nagrał z zewnątrz jak samochód raban po okolicy robi to by było super :-D

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 24 paź 2010, 18:51

łaaadnie gada, kolego klon_84 decydujesz się? ciekawi mnie właśnie jak brzmi V6, jak się zdecydujesz nagraj dla potomnych filmik ;-)

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 24 paź 2010, 19:52

Kolega Klon_84 ma już taki tłumik do 2,8 identyczny tylko z jednym wlotem będziemy mu zakładać w przyszłym tygodniu jak się uda.

Tłumik za nisko powieszony? w którym aucie? Tym na filmie czy na zdjęciach?
Ten na zdjęciach to mój i i wydaje mi się że jest idealnie ok 1 cm szpara od zderzaka u kolegi na filmiku ciut niżej z tego względu że ma nie ori hak i cała belka jest dość nisko wystają jakieś śruby więc jest ciut niżej, u kolegi KAZIK_MAX jest idealnie ok 0,5 do 1,0 cm od zderzaka.

Powiem Wam jeszcze jedno w trzech autach zamontowaliśmy te same tłumiki, a w każdym aucie dźwięk jest inny z jednego prostego względu:

- Moje auto nie ma katów tylko dwa sportowe przelotowe tłumiki AWG, silnik 300KM

- Kolegi KAZIK_MAX ta sama konfiguracja ale za to S8- inny dolot inne kolektory wydechowe więc charakterystyka pracy inna

- Mojego kolegi Macieja też zwykłe A8 tylko, że on nie ma katów tylko zwykłe przeloty (rura) zmienione z 55 mm na 60 mm w jego aucie były 2 tłumiki środkowe w tym pierwszym mniejszym był z H-pipe'a, więc tego małego wyrzuciliśmy i zrobiliśmy samego H pipe'a o większej średnicy.

Wszystkie auta mają podobny dźwięk, ale nie identyczny.

Jako, że pożyczyłem sobie od kolegi nową giętarkę do rur to mam zamiar może w przyszłym tygodniu zrobić coś innego w swoim aucie tzn:
Tłumiki przelotowe zamiast katów zostają, a za nimi wstawię rury wydechowe 60 mm do samego końcowego, po drodze wyrzucę H-pipe'a i tłumik środkowy i zrobię X pipe.
Wtedy zobaczymy jaki będzie dźwięk.

Kolega jak już wcześniej pisałem w S6 zrobił sobie rury 2,5 cala od plecionki do samego końca i tylko wstawił po dwóch stronach sportowe tłumiki też robione na zamówienie. Dźwięk taki, że ładniejszego w 4,2 w Audi nie słyszałem, a dla porównania na przyspieszenie z drugą S6 na ori tłumikach szły łeb w łeb więc ciśnienia itp muszą być w normie i nic nie zepsuł
Ostatnio zmieniony 01 lis 2010, 23:11 przez SERGIO, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 24 paź 2010, 20:08

SERGIO pisze:łumik za nisko powieszony? w którym aucie? Tym na filmie czy na zdjęciach?
Ten na zdjęciach to mój i i wydaje mi się że jest idealnie ok 1 cm szpara od zderzaka u kolegi na filmiku ciut niżej z tego względu że ma nie ori hak i cała belka jest dość nisko wystają jakieś śruby więc jest ciut niżej, u kolegi KAZIK_MAX jest idealnie ok 0,5 do 1,0 cm od zderzaka.
Teraz już wszystko jasne :-D
SERGIO pisze:Tłumiki przelotowe zamiast katów zostają, a za nimi wstawię rury wydechowe 60 mm do samego końcowego, po drodze wyrzucę H-Bloksa i tłumik środkowy i zrobię X pipe.
Wtedy zobaczymy jaki będzie dźwięk.
No to już po całości polecisz jak się uda, powodzenia życzę :-D

klon_84

Post autor: klon_84 » 30 paź 2010, 12:38

hejka koledzy jak tylko uda mi sie zalozyc tlumik planuje w tym tygodniu to oczywiscie pochwale sie rowniez nowym brzmieniem :)

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 30 paź 2010, 15:07

klon_84 pisze:hejka koledzy jak tylko uda mi sie zalozyc tlumik planuje w tym tygodniu to oczywiscie pochwale sie rowniez nowym brzmieniem :)
a ty ktory tłumik zakladasz?

klon_84

Post autor: klon_84 » 31 paź 2010, 19:23

tomekzabrze pisze:
klon_84 pisze:hejka koledzy jak tylko uda mi sie zalozyc tlumik planuje w tym tygodniu to oczywiscie pochwale sie rowniez nowym brzmieniem :)
a ty ktory tłumik zakladasz?
Zamowilismy tlumiki dedykowane robilismy zrzute zalatwil nam to Sergio :-> ja akurat zakladam ten z jednym wlotem, sam jestem ciekaw co z tego bedzie za efekt patrzac na filmik zamieszczony przez kolege Sergio juz nie moge sie doczekac az moj bedzie tak przyjemnie dla ucha gral.. :-D

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 10 lis 2010, 12:35

klon_84 pisze: juz nie moge sie doczekac az moj bedzie tak przyjemnie dla ucha gral.. :-D
I jak tam udało się zamontować tłumik? jak wrażenia?

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 10 lis 2010, 13:13

sebos17 pisze:I jak tam udało się zamontować tłumik? jak wrażenia?
Pozwolę wypowiedzieć się w tej kwestii bo montowałem ten wydech koledze Klon_84.
Powiem tak efekt jest, wyglada tak samo jak na zdjęciach wyżej, różnicę słychać, jednak jest o wiele ciszej jak w 4,2.
W tym konkretnym przypadku wydaje mi się że Klon_84 ma problem z katalizatorami ponieważ według mnie zarówno przed wymianą tłumika jak i po auto nie wkręca się na obroty tak jak powinno.

Uważam, że szczególnie w silnikach 2,8 (takie rozwiązanie słyszałem w innych autach Golf VR6, Audi A6 2.8) dla uzyskania naprawdę fajnego dźwięku i efektu. Zrobić dwie rzeczy - założyć mu filtr stożkowy (jest o wiele więcej miejsca niż w 4,2 i nie będzie problemu z temperaturą pod masą) spowoduje to naprawdę świetny dźwięk silnika.
Jeżeli chodzi o wydech koniecznie wyrzucić katalizatory większe ciśnienie dostanie tłumik końcowy i zacznie bardziej grać - dostanie więcej dźwięku w dolnym zakresie obrotów (bas).
U kolegi Klon_84 jeśli się zdecyduje wstawię nowe rury o większej średnicy od początku bez katalizatorów, jest tam podajże 50 mm a wstawimy np. 55 mm do łączenia się obu V a dalej jedna 65 mm do tłumika końcowego. Efekt powinien być naprawdę super.
Oczywiście jeśli wszystko z silnikiem będzie ok bo w tej chwili jeszcze nie doszliśmy co go zamula czy katy zapchane czy może serducho coś boli.

Wczoraj np.zrobiliśmy cały układ wydechowy dla mojego kolegi do Audi TT średnica zmieniona z 55mm na 65mm, wyrzucony katalizator, a w jego miejsce w pełni przelotowy tłumik sportowy, (w niego zamontowana druga sonda), środkowy tłumik wyrzucony, a końcowy dedykowany, pełen przelot.
Dźwięk zrobił się agresywny, a powera dostał niesamowitego. (również okazało się że katalizator był zapchany i kruszył się w środku).
Przed operacją niechętnie wkręcał się powyżej 5500 obr. w tej chwili wskazówka błyskawicznie wkręca się na 7500 obr i samochód zaczął zapier..lać,
oczywiście filtr zmieniony na K&N, teraz do pełni szczęścia kolegi będzie zmieniany program na 250 KM.

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 10 lis 2010, 14:02

SERGIO te tłumiki w tej cenie będą cały czas dostępne? zima się zbliża i średnio mi się chce grzebać przy aucie, zawsze po ciężkim sezonie automatycznie zwalniam obroty jak zima za pasem ;-) a z tego co piszesz, trzeba tym zająć się od samych kolektorów, bo wymiana tłumika końcowego to tylko półśrodki...

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 10 lis 2010, 14:47

No ja bym tak zrobił jak pisałem wyżej, bo uważam, że cały układ ori wraz z katami a tylko wymiana kocowego da efekt, jednak nie będzie 100% satysfakcji.
Usłyszysz zmianę na zewnątrz, a w środku jest tylko minimalnie głośniej.
A przecież chodzi o to, aby usłyszeć fajny, basowy dźwięk V6 lub V8.

W V8 przerobiłem już różne kombinacje i najlepiej ten tłumik chodzi jak wyrzucamy katy, zmieniamy średnicę na 60 mm, środkowy ori, końcowy dedykowany. Efekt naprawdę zacny chociaż jak dla mnie i tak V8 Hemi najładniej brzmi.

[ Dodano: 2010-11-10, 14:50 ]
Jeśli chodzi o ceny to zobaczymy po nowym roku. Chleb i mleko drożeje więc może będzie inna cena. Zobaczymy, będzie nowy rok to ceny będę z producentem negocjował tak żeby był ok.

[ Dodano: 2010-12-11, 00:10 ]
SERGIO, jak byś jeszcze nagrał z zewnątrz jak samochód raban po okolicy robi to by było super :-D
Trochę to trwało ale znalazłem wolnego kamerzystę he he i efekt jest:

:evil:

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 28 lut 2011, 11:00

A ja założyłem sobie dedykowany przelot końcowy polskiej firmy PROEX.
Kolega mnie namówił i zaryzykowałem mimo wcześniejszych rozmów z Sergiem i Fossem o jakości "rzemieślniczych" tłumików na zamówienie made in Poland ;-)
Facet dorabia tłumiki pod konkretne auto. Najpierw zapytałem czy ma opracowany tłumik do D2. Odpisał ze zrobił kilkanaście w tym kilka za granicę. Przesyłasz mu filmik z youtube z dźwiękiem jaki chcesz osiągnąć i trzeba określić czy są jeszcze jakieś modyfikacje w układzie wydechowym lub w planach. Wtedy on buduje komin w odpowiedni sposób. Ja np. chciałem żeby był tzw. efekt nieuciążliwego basu na oryginalnych katalizatorach.
Muszę przyznać, że efekt dźwiękowy wręcz zaskoczył mnie pozytywnie. Brzmi naprawdę rasowo i nie jest przy tym obciachowo głośny. W środku zrobiło się głośniej to fakt, ale najlepsze jest to ze powyżej prędkości 80 km przestaje być słyszalny w kabinie i w ogóle nie jest uciążliwy podczas podróży. Oczywiście przy gwałtownym przyspieszaniu delikatnie daje o sobie znać :mrgreen: Natomiast przy niskich prędkościach, jeżdżąc po mieście w szczególności, słychać wyraźnie bulgot V8.

A z zewnątrz efekt możecie doświadczyć uszami swoimi tu:



Oczywiście, jeśli chodzi o jakość wykonania nie jest to zachodni, kwasoodporny produkt typu FOX czy Eisenmann ale cena 550 zł i dwuletnia gwarancja rekompensują malowaną aluminiową blachę i nieidealne spawy. Końcówki z dyfuzorami 77mm natomiast są na szczęście nierdzewne :-D Za montaż zapłaciłem stówkę.

Zobaczymy tylko jak z trwałością, na razie mogę polecić tego fachowca, widać, że ogarnia temat.

Obrazek

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 28 lut 2011, 11:06

Mucholejkolator ładnie, ładnie :mrgreen:

Jak zakupię V8 na pewno rozważę tego magika ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl