[D2 FL ALL ] Wymiana napinacza (nastawnika) łańcucha
Dobrze że mu ten bit głębiej nie wpadł bo na filmie instruktażowym to średnio by to wyglądało jakby tak w kanał olejowy poszłopepi pisze:
Niby tak, ale nie.pepi pisze:tu masz 1.8 t ale zasada jest podobna.
Napisał kolega, że robi to po stronie kierowcy więc sytuacja podobna ale zgoła odmienna.
ehhhh.... odsunąć pas przedni w położenie serwisowe, zablokować silnik, zdjąć pasek rozrządu... i wtedy bez problemu wałki można zdemontować i zamontować ponownie.... i uszczelniacze można wtedy bez problemu wymienić wszystkie.pepi pisze:Jak masz problem bez domontowania wałków to można trytytkami pasek do kół złapać i delikatnie wtedy można podnieść wałek wtedy jest lepiej to zrobić
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Jak ślizg się rozsypał to jak dla mnie obowiązkowo do zdjęcia miska olejowa.koziolek pisze:obawiam się, że jednak muszę zdemontować dwa wałki bo nie znalazłem wszystkich kawałków ślizgu, który mi się rozsypał
Prawdopodobnie tam jest reszta tych ślizgów ale dowiesz się tego jak ją zdejmiesz.
Nie sądzę.koziolek pisze: nie wiem też czy nie jest już po zaworach bo wałek ssący nie ustawił się na znakach kiedy wydechowy już jest dobrze ;(
Moim zdaniem, po założeniu wałków, tak po prostu samo się nie ustawi.
Jak policzyłeś ogniwa i jest tyle co być powinno to jest dobrze.
Ustawić się powinno jak zakręcisz silnikiem a nastawnik napnie się pod ciśnieniem oleju.
Wtedy możesz sprawdzać i dalej gdybać.
Nie panikuj.koziolek pisze: chyba trzeba bedzie rwać głowice...
Jak ślizg się rozsypał to moim zdaniem z całą robotą czekałeś za długo - ale to nie znaczy, że od razu będzie coś z zaworami i że doszło do kolizji.
Widziałem rozrządy przestawione o +/-18° i silnik pracował i nie dochodziło do kolizji.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
wielkie dzięki panowie za rady i podpowiedzi
w końcu włożyłem ten wałek musiałem odkręcić osłonę rozrządu i odsunąć ją na maksa, wtedy nastawnik wyżej mi podszedł i wałek ładnie wszedł... i to by było na tyle z dobrych wiadomości.
wszystko poskładałem do kupy, odpaliłem i poczekałem, aż przestaną klepać popychacze, ale silnik źle pracował wydaje mi się, że jednak dostały zawory, sprawdzę ciśnienie na dniach i wszystko będzie jasne tak czy siak do zlotu ją naprawie
w końcu włożyłem ten wałek musiałem odkręcić osłonę rozrządu i odsunąć ją na maksa, wtedy nastawnik wyżej mi podszedł i wałek ładnie wszedł... i to by było na tyle z dobrych wiadomości.
wszystko poskładałem do kupy, odpaliłem i poczekałem, aż przestaną klepać popychacze, ale silnik źle pracował wydaje mi się, że jednak dostały zawory, sprawdzę ciśnienie na dniach i wszystko będzie jasne tak czy siak do zlotu ją naprawie