części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Wymiana napinacza (nastawnika) łańcucha

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 22 sty 2018, 00:25

tak, to wiem, mam policzone wszystko tylko coś nie wchodzi :(

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 22 sty 2018, 00:32

A sproboj moze wlozyc wałek razem z nastawnikiem, nad glowica i wtedy w dół. Ale o ile dobrze pamietam, to raczej walek nie wejdzie jak nastawnik juz siedzi na miejscu. Trzeba by to zrobic jednoczesnie wklafajac nastawnik z walkiem....
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 22 sty 2018, 00:35

w ten sposób nie próbowałem, jutro sprawdzę. dzieki ;)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 sty 2018, 07:35


tu masz 1.8 t ale zasada jest podobna.
Jak masz problem bez domontowania wałków to można trytytkami pasek do kół złapać i delikatnie wtedy można podnieść wałek wtedy jest lepiej to zrobić

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 sty 2018, 11:05

pepi pisze:
Dobrze że mu ten bit głębiej nie wpadł bo na filmie instruktażowym to średnio by to wyglądało <faktycznie> jakby tak w kanał olejowy poszło <faktycznie>
pepi pisze:tu masz 1.8 t ale zasada jest podobna.
Niby tak, ale nie.
Napisał kolega, że robi to po stronie kierowcy więc sytuacja podobna ale zgoła odmienna.
pepi pisze:Jak masz problem bez domontowania wałków to można trytytkami pasek do kół złapać i delikatnie wtedy można podnieść wałek wtedy jest lepiej to zrobić
ehhhh.... odsunąć pas przedni w położenie serwisowe, zablokować silnik, zdjąć pasek rozrządu... i wtedy bez problemu wałki można zdemontować i zamontować ponownie.... i uszczelniacze można wtedy bez problemu wymienić wszystkie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 22 sty 2018, 11:07

ja robię to na lewej głowicy i bardzo przeszkadza mi osłona rozrządu, a nie można jej zdemontować bo przeszkadza koło z paskiem :(

[ Dodano: 2018-01-22, 11:07 ]
wychodzi na to ze trzeba kupić blokady rozrządu

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 sty 2018, 20:53

ja robiłem gościowi pod blokiem w warunkach polowych na tej głowicy
wszystko się da .
To metoda z trytkami skosisz sobie delikatnie wałek i będzie ci łatwiej
albo blokady mogę ci pożyczyć :] :]

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 23 sty 2018, 09:37

no to musze to zrobić ;) jak Ci sie udało to znaczy, że się da :)
ale jak co to chętnie pożyczę blokady, odezwę się jak nie dam rady bez nich.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 23 sty 2018, 18:10

pewnie za bardzo się cyckasz tam ta osłona - paska blacha troszkę zawadza
nic na siłę tylko młotkiem :]

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 23 sty 2018, 22:46

obawiam się, że jednak muszę zdemontować dwa wałki bo nie znalazłem wszystkich kawałków ślizgu, który mi się rozsypał <zeby> nie wiem też czy nie jest już po zaworach bo wałek ssący nie ustawił się na znakach kiedy wydechowy już jest dobrze ;(

chyba trzeba bedzie rwać głowice...

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 24 sty 2018, 00:56

koziolek pisze:obawiam się, że jednak muszę zdemontować dwa wałki bo nie znalazłem wszystkich kawałków ślizgu, który mi się rozsypał <zeby>
Jak ślizg się rozsypał to jak dla mnie obowiązkowo do zdjęcia miska olejowa.
Prawdopodobnie tam jest reszta tych ślizgów ale dowiesz się tego jak ją zdejmiesz.
koziolek pisze: nie wiem też czy nie jest już po zaworach bo wałek ssący nie ustawił się na znakach kiedy wydechowy już jest dobrze ;(
Nie sądzę.
Moim zdaniem, po założeniu wałków, tak po prostu samo się nie ustawi.
Jak policzyłeś ogniwa i jest tyle co być powinno to jest dobrze.
Ustawić się powinno jak zakręcisz silnikiem a nastawnik napnie się pod ciśnieniem oleju.
Wtedy możesz sprawdzać i dalej gdybać.
koziolek pisze: chyba trzeba bedzie rwać głowice...
Nie panikuj.
Jak ślizg się rozsypał to moim zdaniem z całą robotą czekałeś za długo - ale to nie znaczy, że od razu będzie coś z zaworami i że doszło do kolizji.
Widziałem rozrządy przestawione o +/-18° i silnik pracował i nie dochodziło do kolizji.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 sty 2018, 14:24

ja miałem 20 i napinacze zamienione stronami
ślizgi są w misce albo w smoku
tak jak kolega wyżej pisze ustawiasz ilością oczek nie patrz na znaki bo nie koniecznie się pokryją

Można było przed demontaże oczka zaznaczyć to by było łatwiej i bez stresu

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 30 sty 2018, 23:45

wielkie dzięki panowie za rady i podpowiedzi <brawo>

w końcu włożyłem ten wałek ;) musiałem odkręcić osłonę rozrządu i odsunąć ją na maksa, wtedy nastawnik wyżej mi podszedł i wałek ładnie wszedł... i to by było na tyle z dobrych wiadomości.
wszystko poskładałem do kupy, odpaliłem i poczekałem, aż przestaną klepać popychacze, ale silnik źle pracował <bezradny> wydaje mi się, że jednak dostały zawory, sprawdzę ciśnienie na dniach i wszystko będzie jasne ;) tak czy siak do zlotu ją naprawie :P

Piotr-S8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 14 lis 2017, 23:17
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Piotr-S8 » 02 mar 2018, 21:13

CINEK a jak Twoje napinacze chodzą ?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 02 mar 2018, 21:48

chodzą cały czas i mają się dobrze...czasem coś tam stukną, ale nic szczególnego. Teraz przy tych mrozach też cisza. Nic też nie cieknie, tak więc mogę powiedzieć, ze trafiła mi się dobra partia :)
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl