czyli 2 x 5+1 ? 2x 190 380 za sam olej ? bez obrazy tez bylenm taki naiwny na początku pewnie troche z tej naiwnosci jeszcze we mnie siedzi do dzis polecam 5w50 od valvo ale jak ty nie jezdzisz szybko to mozesz lac to co lejesz
Jak wczesniej pisalem, olej mannol 5w40. Dokladnie to za 5l wychodzilo mi 66.89 co daje sumarum 133.78 za 10l. Nie licze kosztow przesylki bo byl rabat, ktory pokrywal koszta wysylkowe i wyszlo na 0.
Tez bylem naiwny i jechalem na paru olejach 0w40 i 5w40. Motul, mobil, total, shell, lm, lotos i teraz mannol. Konsumpcji nie bylo, maja te same dopuszczenia producenta to wybieram najtanszy i z bani.
NIE, nie robie zadnej reklamy ale nie widze sensu przeplacac i nabijac sobie leb super mixturami z nano pierdolami i esterami pierwiastka cholera wie czego skoro 15-20 lat temu latali na selektorze czy "superolu" i byl wypas a teraz na forach malo sie nie pobijemy nad wyzszoscia 1 wzgledem 2.
...jakoś dawno w nic się w temacie nie ruszyło, a w rzeczywistości trochę się pozmieniało
oprócz normalnej eksploatacji jak wymiany płynów i ostatnio klocków hamulcowych z tyłu, wymieniłem sobie mechanizm wycieraczek, który powodował stuki przy opuszczaniu się ramion....powodem są wyrobione sworznie...
ja na szczęście miałem drugi mechanizm, w dbd stanie, więc tylko wyczyściłem, przesmarowałem i jest malina...
dodatkowo kupiłem wycieraczki BOSCH z wygiętą wycieraczką pasażera i teraz wszystko pięknie śmiga.
Po ponad 3 latach spalił mi się jeden LED w pociętej jednoczęściowej kratce .... no cóż... pomysł padł na zrobienie świateł dziennych w "długich". Do tego kupiłem polski moduł 30% świateł mijania + żarówki H7 OSRAM Cool Blue Intence.
Jako światła mijania świecą idealnie w nocy piękne mocne białe światło, natomiast jako dzienne.... co cóż...30% daje światło naturalne - żółte
no ale z biegiem lat jakoś zachciało mi się powrotu do oryginalnego wyglądu...W tym celu udało mi się zakupić niemalże nowe niedzielone kratki halogenów za bardzo dobre pieniądze, do tego nowe halogeny i aktualnie auto wygląda tak :
teraz moduł świateł dziennych wykorzystam do halogenów, dając tam żarówki ledowe i będzie miód malina
w końcu te paskudne paski wyrzuciłeś. Co do tradycyjnych żarówek, jak chcesz bardziej białe to Cool Blue Hyper+ mają koło 5000k, tyle, że na 30% mocy i tak poświata będzie trochę żółtawa, ale i tak jakaś różnica miedzy CBI a CBH+ jest. Mało ich jest bo zaczęto wycofywać na rzecz Cool Blue Boost, które mają więcej W (no i nie mają homologacji drogowej).
Z nowości polecam za to LED Flip Chip, tylko nie wiem jakby chodziły z tym modułem.
Noo Kajetan ja mialem te ledy H7 bez homologacji o ktorych Daniel pisze i faktycznie za mocne były. Swiatło dawały fajne ale mogły oślepiac.
A jako, ze juz sie nastawilem na powrót "do normalności" po zamontowaniu halogenów kupiłem na proble zwykłe ledy H7 cree i na razie bez podłączenia modułu wygląda to tak
CREE dają mniej lumenów. Te co pokazałeś wyżej to prawdopodobnie poprzednia generacja luxeonów.
Flip Chipy w porównaniu z nimi dają jeszcze więcej światła (na chłopski rozum, dwukrotnie mniejsza ilość diod, przez co mniej biorą i niższa temp a przy okazji więcej lumenów).
Ale skoro działa to z modułami DRL to bym olał tradycyjne żarówki (w czasach, gdy miałem D3 nie było jeszcze to komercyjnie dostępne na rynku)
..no i w końcu doposażyłem RNS-E o interfejs multimedialny, do którego dokupiłem kamerkę cofania oraz adroid boxa (z fi-fi i bt, itp, itp, etc... ) będzie można puszczać żonie czy dziecku bajki...
W każdym bądź razie jak tylko się zrobi cieplej to montuje sprzęta
jeszcze mam plan dokupić osobno same ekrany od rnse, aby je wmontować w zagłówki ale to jeszcze chwila...