[D2 FL ALL ] Wymiana napinacza (nastawnika) łańcucha
Aż mi się włos na głowie jeży jak sobie pomyślę co u mnie jest... było i będzie
Rozkręciłem z chłopakami silnik żeby dostać się do nastawnika po prawej stronie. Ślizg rozsypał się całkowicie, nastawnik porysowany przez łańcuch. Sieczka totalna.
Jedno co mnie zastanawia to : jak ten silnik w ogóle pracował. Gruchotał tylko czasami na zimnym po nocy. Nigdy w ciągu dnia.
Czytałem, że nastawnik od 1,8 jest "taki sam" zakładał któryś z Was go do siebie czy nie ryzykowaliście ?
Rozkręciłem z chłopakami silnik żeby dostać się do nastawnika po prawej stronie. Ślizg rozsypał się całkowicie, nastawnik porysowany przez łańcuch. Sieczka totalna.
Jedno co mnie zastanawia to : jak ten silnik w ogóle pracował. Gruchotał tylko czasami na zimnym po nocy. Nigdy w ciągu dnia.
Czytałem, że nastawnik od 1,8 jest "taki sam" zakładał któryś z Was go do siebie czy nie ryzykowaliście ?
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR i Allroad AKE, A8 AUW i A4 AFN
Nie jest taki sam. Po pierwsze podobno ma inny zakres działania, dlatego tez np. nastawniki od 3.7 nie pasuja do 4.2 mimo, ze tez V8, no i po drugie ma na korpusie wyzlobienie na uszczelke delka, ktorego ie ma w nastawniku od 4.2Czytałem, że nastawnik od 1,8 jest "taki sam" zakładał któryś z Was go do siebie czy nie ryzykowaliście ?
Koziolek nie lepiej bylo oddac glowke do regeneracji??
Wiedzial bys co masz, a tak? Chyba ze glowka, ktora kupiles jest pewna...
to nie jest zwykły napęd...to
danishow pisze:To coś źle czytałeś, na 100% nie pasuje ...znaczy się wyglądem zewnętrznym jest bardzo podobny ...głowice z resztą też ale zakres działania jest inny.MICH. pisze:Czytałem, że nastawnik od 1,8 jest "taki sam"
czytałem dobrze, może ktoś źle napisałk44761 pisze:Te z 1.8 pasują, ale tylko do głowicy numer 1, czyli tej od strony posażera. W drugiej głowicy napinacz działa odwrotnie (w dół).
Wymienne są napewno od 3.7 do 4.2 i odwrotnie, chociaż mają inne numery i wg etki nie są wymienne. Ale kilka zrobiłem i spokojnie pasują, przestawiają się również w pełnym zakresie.
Co do tych za 600 zł ponoć są zawodne. Ale to zasłyszana opinia.
co człowiek to opinia
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR i Allroad AKE, A8 AUW i A4 AFN
To ja nuz nie wiem Rozmawialem z osoba ktora kupila do swojej 3.7 nastawniki od 4.2 (nowe) i nie dzialaly poprawnie poniewaz pracowaly w innym zakresie nizeli te od 3.7 ... Ja bym nie ryzykował
Aa to spoko, to masz pewniakakoziolek pisze:CINEK, kupiłem od Marcina/mardeco
to nie jest zwykły napęd...to
-
- Forum Audi A8
- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
Koledzy mam pytanie ponieważ dzisiaj z nudów postanowiłem zajrzeć pod jedną z pokryw zaworów i ocenić stan ślizgów i samych wałków i teraz pytanie do bardziej doświadczonych czy jest szansa że napinacze czy same ślizgi w napinaczach nie były wymieniane przy przebiegu 270 kkm bo sam ślizg wygląda bardzo ładnie rowek od łańcucha ma ok 0,5 - 1mm.
Któryś napinacz raz czy dwa mi się odezwał przez chwilkę po kilku dniach postoju i w niskiej temperaturze jak jeździłem raz na dzień czy dwa była cisza.
Któryś napinacz raz czy dwa mi się odezwał przez chwilkę po kilku dniach postoju i w niskiej temperaturze jak jeździłem raz na dzień czy dwa była cisza.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
To ile mają przejechane albo ile jeździły bez oleju te co mają wytarte do gołej blachy
A mam jeszcze jedno pytanie bo mam mały wyciek właśnie z okolic nastawnika ale w etce znalazłem tylko tą półokrągłą uszczelkę i nie wiem czy to to, zaznaczyłem na zdjęciu skąd cieknie jest tam coś przykręcone bodajże na 3 torxy i tam właśnie jest najbardziej zapocone.
A mam jeszcze jedno pytanie bo mam mały wyciek właśnie z okolic nastawnika ale w etce znalazłem tylko tą półokrągłą uszczelkę i nie wiem czy to to, zaznaczyłem na zdjęciu skąd cieknie jest tam coś przykręcone bodajże na 3 torxy i tam właśnie jest najbardziej zapocone.
Ja w drugiej S8 mam na liczniku 430tys cofnięte było około 30 tys w 2009 jak przyjechała do Polski. Nastawniki ma zmieniane. Na pierwszy montaż szły nastawniki z numerami 077109088C teraz mam 077109088E czyli ktoś już zmieniał. Dla mnie dobrze na razie nie stukają.danishow pisze:W mojej ósemie ślizgi mają już 421000 km i stan zużycia jest podobny do twoich, także jest taka szansaPrezes-Artek pisze:jest szansa że napinacze czy same ślizgi w napinaczach nie były wymieniane przy przebiegu 270 kkm
Daniel a ty jakie masz numery?
Pod deklami tak wygląda, dobrze że na olej nikt nie żydził.
Pod nastawnikiem jest uszczelka metalowa, właśnie tam w okolicy tego półksiężyca.Prezes-Artek pisze:A mam jeszcze jedno pytanie bo mam mały wyciek właśnie z okolic nastawnika ale w etce znalazłem tylko tą półokrągłą uszczelkę i nie wiem czy to to, zaznaczyłem na zdjęciu skąd cieknie jest tam coś przykręcone bodajże na 3 torxy i tam właśnie jest najbardziej zapocone.
W ETCE masz to jako zestaw uszczelek nastawnika czy coś podobnego.
U mnie w BFM tak jest pod deklami - nic nie czyszczoneadrian949 pisze:Pod deklami tak wygląda, dobrze że na olej nikt nie żydził.
.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Spokojniedanishow pisze:Zobaczymy jak będzie wyglądać po 400k km
Silnik zmieniałem przy 300kkm.
Motor miał wtedy 56kkm.
Aktualnie na zegarach 446kkm czyli motor ma najeżdżone 200kkm
Jak zrobi się cieplej to ponownie będę się bawił wałkami rozrządu to zobaczymy czy coś się zmieniło.
Zobacz na to - BBK z przebiegiem 161kkm
Nic nie czyszczone
.
A tu BFM z przebiegiem 238kkm czyli niewiele więcej niż mój obecny motor.
Nic nie czyszczone
.
Jakość oleju i interwał wymiany
Samochodu ca. 446kkmadrian949 pisze:Foss jak nowe, jaki przebieg? Jak będę zmnieal olej wleje płukanke może będzie lepiej.
Silnika ca. 200kkm
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-