części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Wymiana napinacza (nastawnika) łańcucha

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
MICH.
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 09 lut 2018, 09:31
Lokalizacja: Kielce/Starachowice

Post autor: MICH. » 09 mar 2018, 17:13

Aż mi się włos na głowie jeży jak sobie pomyślę co u mnie jest... było i będzie <boisie>
Rozkręciłem z chłopakami silnik żeby dostać się do nastawnika po prawej stronie. Ślizg rozsypał się całkowicie, nastawnik porysowany przez łańcuch. Sieczka totalna.
Jedno co mnie zastanawia to : jak ten silnik w ogóle pracował. Gruchotał tylko czasami na zimnym po nocy. Nigdy w ciągu dnia.

Czytałem, że nastawnik od 1,8 jest "taki sam" zakładał któryś z Was go do siebie czy nie ryzykowaliście ?
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR i Allroad AKE, A8 AUW i A4 AFN

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 09 mar 2018, 17:49

U mnie tez sie rozleciał i nie było juz ślizgów... Wlasnie jestem na etapie podmiany glowic bo w mojej dostały zawory. Nie podpowiem o nastawniku bo nie wiem ;)
Powodzenia

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 09 mar 2018, 18:55

Czytałem, że nastawnik od 1,8 jest "taki sam" zakładał któryś z Was go do siebie czy nie ryzykowaliście ?
Nie jest taki sam. Po pierwsze podobno ma inny zakres działania, dlatego tez np. nastawniki od 3.7 nie pasuja do 4.2 mimo, ze tez V8, no i po drugie ma na korpusie wyzlobienie na uszczelke delka, ktorego ie ma w nastawniku od 4.2

Koziolek nie lepiej bylo oddac glowke do regeneracji?? <hmm>
Wiedzial bys co masz, a tak? Chyba ze glowka, ktora kupiles jest pewna...
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 09 mar 2018, 18:56

MICH. pisze:Czytałem, że nastawnik od 1,8 jest "taki sam"
To coś źle czytałeś, na 100% nie pasuje ...znaczy się wyglądem zewnętrznym jest bardzo podobny ...głowice z resztą też ale zakres działania jest inny.

MICH.
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 09 lut 2018, 09:31
Lokalizacja: Kielce/Starachowice

Post autor: MICH. » 09 mar 2018, 19:59

danishow pisze:
MICH. pisze:Czytałem, że nastawnik od 1,8 jest "taki sam"
To coś źle czytałeś, na 100% nie pasuje ...znaczy się wyglądem zewnętrznym jest bardzo podobny ...głowice z resztą też ale zakres działania jest inny.
k44761 pisze:Te z 1.8 pasują, ale tylko do głowicy numer 1, czyli tej od strony posażera. W drugiej głowicy napinacz działa odwrotnie (w dół).
Wymienne są napewno od 3.7 do 4.2 i odwrotnie, chociaż mają inne numery i wg etki nie są wymienne. Ale kilka zrobiłem i spokojnie pasują, przestawiają się również w pełnym zakresie.
Co do tych za 600 zł ponoć są zawodne. Ale to zasłyszana opinia.
czytałem dobrze, może ktoś źle napisał ;)
co człowiek to opinia :D
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR i Allroad AKE, A8 AUW i A4 AFN

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 09 mar 2018, 21:21

CINEK, kupiłem od Marcina/mardeco ;)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 09 mar 2018, 21:25

To ja nuz nie wiem <bezradny> Rozmawialem z osoba ktora kupila do swojej 3.7 nastawniki od 4.2 (nowe) i nie dzialaly poprawnie poniewaz pracowaly w innym zakresie nizeli te od 3.7 ... Ja bym nie ryzykował
koziolek pisze:CINEK, kupiłem od Marcina/mardeco ;)
Aa to spoko, to masz pewniaka <hihi>
to nie jest zwykły napęd...to

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 16 mar 2018, 20:01

Koledzy mam pytanie ponieważ dzisiaj z nudów postanowiłem zajrzeć pod jedną z pokryw zaworów i ocenić stan ślizgów i samych wałków i teraz pytanie do bardziej doświadczonych czy jest szansa że napinacze czy same ślizgi w napinaczach nie były wymieniane przy przebiegu 270 kkm bo sam ślizg wygląda bardzo ładnie rowek od łańcucha ma ok 0,5 - 1mm.
Któryś napinacz raz czy dwa mi się odezwał przez chwilkę po kilku dniach postoju i w niskiej temperaturze jak jeździłem raz na dzień czy dwa była cisza.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 16 mar 2018, 22:32

Prezes-Artek pisze:jest szansa że napinacze czy same ślizgi w napinaczach nie były wymieniane przy przebiegu 270 kkm
W mojej ósemie ślizgi mają już 421000 km i stan zużycia jest podobny do twoich, także jest taka szansa ;)

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 17 mar 2018, 08:11

To ile mają przejechane albo ile jeździły bez oleju <boisie> te co mają wytarte do gołej blachy <boisie>

A mam jeszcze jedno pytanie bo mam mały wyciek właśnie z okolic nastawnika ale w etce znalazłem tylko tą półokrągłą uszczelkę i nie wiem czy to to, zaznaczyłem na zdjęciu skąd cieknie jest tam coś przykręcone bodajże na 3 torxy i tam właśnie jest najbardziej zapocone.

adrian949

Post autor: adrian949 » 17 mar 2018, 10:48

danishow pisze:
Prezes-Artek pisze:jest szansa że napinacze czy same ślizgi w napinaczach nie były wymieniane przy przebiegu 270 kkm
W mojej ósemie ślizgi mają już 421000 km i stan zużycia jest podobny do twoich, także jest taka szansa ;)
Ja w drugiej S8 mam na liczniku 430tys cofnięte było około 30 tys w 2009 jak przyjechała do Polski. Nastawniki ma zmieniane. Na pierwszy montaż szły nastawniki z numerami 077109088C teraz mam 077109088E czyli ktoś już zmieniał. Dla mnie dobrze na razie nie stukają.
Daniel a ty jakie masz numery?
Pod deklami tak wygląda, dobrze że na olej nikt nie żydził.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 mar 2018, 11:01

Prezes-Artek pisze:A mam jeszcze jedno pytanie bo mam mały wyciek właśnie z okolic nastawnika ale w etce znalazłem tylko tą półokrągłą uszczelkę i nie wiem czy to to, zaznaczyłem na zdjęciu skąd cieknie jest tam coś przykręcone bodajże na 3 torxy i tam właśnie jest najbardziej zapocone.
Pod nastawnikiem jest uszczelka metalowa, właśnie tam w okolicy tego półksiężyca.
W ETCE masz to jako zestaw uszczelek nastawnika czy coś podobnego.
adrian949 pisze:Pod deklami tak wygląda, dobrze że na olej nikt nie żydził.
U mnie w BFM tak jest pod deklami - nic nie czyszczone <faktycznie>

Obrazek . Obrazek
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 17 mar 2018, 11:28

adrian949 pisze:Daniel a ty jakie masz numery?
U mnie jeszcze fabryczne, mam pełną kartotekę auta z ASO i nie ma wzmianki o wymianie nastawników.
FOSS pisze:U mnie w BFM tak jest pod deklami - nic nie czyszczone
Zobaczymy jak będzie wyglądać po 400k km :P

adrian949

Post autor: adrian949 » 17 mar 2018, 12:25

Foss jak nowe, jaki przebieg? Jak będę zmnieal olej wleje płukanke może będzie lepiej.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 mar 2018, 12:30

danishow pisze:Zobaczymy jak będzie wyglądać po 400k km :P
Spokojnie <hihi>
Silnik zmieniałem przy 300kkm.
Motor miał wtedy 56kkm.
Aktualnie na zegarach 446kkm czyli motor ma najeżdżone 200kkm
Jak zrobi się cieplej to ponownie będę się bawił wałkami rozrządu to zobaczymy czy coś się zmieniło.

Zobacz na to - BBK z przebiegiem 161kkm
Nic nie czyszczone <faktycznie>

Obrazek . Obrazek

A tu BFM z przebiegiem 238kkm czyli niewiele więcej niż mój obecny motor.
Nic nie czyszczone <faktycznie>

Obrazek . Obrazek

Jakość oleju i interwał wymiany ;)
adrian949 pisze:Foss jak nowe, jaki przebieg? Jak będę zmnieal olej wleje płukanke może będzie lepiej.
Samochodu ca. 446kkm
Silnika ca. 200kkm
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl