części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 preFL ALL ] Kodowanie akumulatora

Joey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 12 lut 2019, 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Joey » 11 maja 2019, 21:10

95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK

Dobrze znalazlem? Czyli mam wpisac przykladowo tak:?
4F0915105C
000915105AH

Dobrze rozumiem?

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 21 maja 2019, 22:44

A z tymi kodami to jak to jest, bo rozumiem że na aku dedykowanych z grupy VAG są kody, a np. na Varcie Silver nie ma kodu ? dobrze rozumiem.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 maja 2019, 23:20

Marcin2013 pisze:A z tymi kodami to jak to jest, bo rozumiem że na aku dedykowanych z grupy VAG są kody, a np. na Varcie Silver nie ma kodu ? dobrze rozumiem.
Tak, kody są tylko na akumulatorach kupowanych w ASO.
Ale w necie pełno tego jest - trzeba tylko użyć google ;)

Dla przykładu wygląda to tak...

Obrazek

Joey pisze:95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK

Dobrze znalazlem? Czyli mam wpisac przykladowo tak:?
4F0915105C
000915105AH

Dobrze rozumiem?
Źle rozumiesz.
Wszystkie te numery powyżej to numer części.
Żeby poprawnie zakodować do w/w numeru części potrzebujesz jeszcze kod VA0 - np. taki jak ten zaznaczony na zdjęciu powyżej.

Oczywiście ten ze zdjęcia jest zły bo numer akumulatora jest inny.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Kruger
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 105
Rejestracja: 01 lut 2018, 18:01
Lokalizacja: Bielsko-Białą

Post autor: Kruger » 04 gru 2019, 21:16

Panowie podpowie mi ktoś zakupiłem dzisiaj nowy akumulator wybór padł na Banner 110ah 850 w tej chwili siedzi u mnie warta silver 110ah ale 520 rozruchu ma pięć lat i chyba już z pojemnością kiepsko bo nawet po trasach 500km po dwuch dniach już z rana pokazuje z 80% a po zwykłej jeździe miejskie 15 km dziennie rano webasto włącza się na chwile nic nie zagrzeje sterownik go już rozłączy a auto ledwo co odpali .
Pytanie jeżeli nowy aku ma inny prąd rozruchu to będzie trzeba coś kodować bo w wątku wyczytałem że jeżeli zmienia się ż 110 na 110 to sterownik będzie go widział poprawnie zastanawia mnie drugi parametr stary 520 nowy 850

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 04 gru 2019, 22:08

To jeszcze sprawdź według jakiej normy podane są parametry pierwszego i według jakiej parametry drugiego :) 520 to zapewne DIN a BANNER podaje parametry w EN.

520 DIN będzie odpowiednikiem 880 EN więc w sumie oba podobne :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Kruger
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 105
Rejestracja: 01 lut 2018, 18:01
Lokalizacja: Bielsko-Białą

Post autor: Kruger » 05 gru 2019, 09:50

Dzięki masz racje to prawie to samo

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 gru 2019, 09:55

Kruger pisze:Pytanie jeżeli nowy aku ma inny prąd rozruchu to będzie trzeba coś kodować bo w wątku wyczytałem że jeżeli zmienia się ż 110 na 110 to sterownik będzie go widział poprawnie zastanawia mnie drugi parametr stary 520 nowy 850
Moim zdaniem, jeżeli zmieniasz stary wysłużony akumulator na nowy, to kodować trzeba. Nie ważne, że są takie same.
Nowy aku przed montażem do auta polecam jeszcze podłączyć pod prostownik i podładować tak aby rzeczywiście miał te swoje 100%. A kodowanie zrobić zaraz po montażu.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
orkaskawina
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 627
Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
Lokalizacja: Skawina

Post autor: orkaskawina » 05 gru 2019, 16:36

Powiem tak według Mnie trzeba za każdym razem kodować aku wrzucam taki cytat z zapożyczonego forum
Wreszcie, 10-cyfrowy numer seryjny baterii zawiera datę produkcji i numer seryjny baterii. Chociaż podczas kodowania wielu nie przywiązywaliśmy (błędnie) dużego znaczenia, robi to i wiele, ponieważ po wprowadzeniu kodu mówimy menedżerowi ładowania, ile lat ma bateria. Menedżer wdrożył strategię, która uważa, że ​​akumulator traci pojemność (Ah), ponieważ jest produkowany, a utrata pojemności jest proporcjonalna do wieku akumulatora. Dlatego, jeśli zmontowaliśmy nowy i za pomocą numeru seryjnego mówimy mu, że jest stary, nie załaduje go do granicy swojej pojemności.

Teraz ważne jest rozszyfrowanie 10-cyfrowego numeru seryjnego. To byłoby schematycznie

X I MM DD SSSS

Będąc:

X - cyfra zmienna, która w zależności od producenta baterii może być inna.

Y- ostatnia cyfra roku produkcji baterii.

MM- Miesiąc produkcji baterii.

DD- Dzień produkcji baterii.

SSSS - numer seryjny baterii, przypuszczam, że korelacja w bateriach wyprodukowanych tego dnia, ale nie mogę tego zapewnić.

Zrozumienie tego kodowania jest PODSTAWOWE. Na innych forach (i nie tylko, na przykład ROSS-TECH) zawsze mówiono, że pierwsze sześć cyfr to dzień, miesiąc i rok daty produkcji. To nie jest prawda. Jak się dowiedzieć Bardzo proste, wystarczy zeskanować kod QR na etykiecie baterii, a dzięki temu otrzymamy łańcuch kodów, oddzielony od siebie znakiem #, którego piąty łańcuch wskazuje datę produkcji baterii.
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e

Kruger
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 105
Rejestracja: 01 lut 2018, 18:01
Lokalizacja: Bielsko-Białą

Post autor: Kruger » 05 gru 2019, 17:49

A już witałem się z gąską teraz tak stara Warta montowana w aso ma ten kod na naklejce a nowy
Banner takiego kodu nie posiada ma tylko wytopiony nr.seryjny jak to ogarnąć u sprzedawcy producenta ? MLA 2192810191

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 gru 2019, 19:31

Oczywiście kodować trzeba, jedynie zwróciłem uwagę, że niepokojący parametr to jest praktycznie to samo.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Kruger
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 105
Rejestracja: 01 lut 2018, 18:01
Lokalizacja: Bielsko-Białą

Post autor: Kruger » 07 gru 2019, 16:21

No i lipa coś z kodowaniem poszło nie tak akumulator produkcyjnie prawie z taśmy 44tydz.2019 12.65v doładowany do maxa u mnie ładowarka elektroniczna po 3 godzinach ful bo się wyłączyła pomiar napięcia po 2 godzinach 12.85v .Wymianiana aku w chwili wyjęcia 12.25v na mmi 30% włożony nowy dokodowany przez człowieka który ponoć się na tym zna mowił że program przyjął kod który podałem powyżej ,chociaż miałem wrażenie że robi to pierwszy raz.
Po kodowaniu Mmi pokazał 100% .wyglądało wszystko ok. Ale dzisiaj rano webasto nie odpaliło i tutaj dziwna sprawa menadzer pokazuje 100% aku. a napięcie na klemach
12.20v czyli prawie pusty jakby go podczas wczorajszego dnia nie ładowało a zrobiłem z 80km po odpaleniu rano auta ładowanie na klemach 14.2v
Prądu auto nigdy nie kradło nawet jak postało 3-4 dni to nigdy nie spadał poniżej połowy kłopot pojawiał się gdy potrzebne było webasto po cyklu zjeżdzał do jednej kreski o odpalał ostatnim tchnieniem
Pytanie czy jest ktoś lub ma namiar na kogoś z okolic Bielska kto na 100% ogarnia temat

Akism
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 14 lip 2019, 15:33
Lokalizacja: Polska

Post autor: Akism » 07 gru 2019, 19:08

Swoją A8 jeżdzę praktycznie tylko w weekendy ,na codzien jeżdzę BMW e90 2.5 bo uważam,że auta nie mogą stać miesiącami.Zauwazylem ,że po tygodniu stania w Audi poziom naładowania aku spada o 2 kreski.Jest zimnawo i może dlatego,poza tym auto pobiera prąd w trakcie postoju(alarm itp).Odpala bez problemu ,uwielbiam nim jeździć 😀

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 07 gru 2019, 19:52

Kruger pisze:Pytanie czy jest ktoś lub ma namiar na kogoś z okolic Bielska kto na 100% ogarnia temat
Odezwij sie do mnie na PW jak Ci się chce do Cieszyna podjechać
Black Cars Matters

Kruger
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 105
Rejestracja: 01 lut 2018, 18:01
Lokalizacja: Bielsko-Białą

Post autor: Kruger » 14 gru 2019, 10:38

Witaj masz chyba pełną skrzynke

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 14 gru 2019, 12:26

50%, jest ok, dziś nie dostałem nic od Ciebie
Black Cars Matters

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl