[D3 preFL ALL ] Kodowanie akumulatora
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Tak, kody są tylko na akumulatorach kupowanych w ASO.Marcin2013 pisze:A z tymi kodami to jak to jest, bo rozumiem że na aku dedykowanych z grupy VAG są kody, a np. na Varcie Silver nie ma kodu ? dobrze rozumiem.
Ale w necie pełno tego jest - trzeba tylko użyć google
Dla przykładu wygląda to tak...
Źle rozumiesz.Joey pisze:95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK
Dobrze znalazlem? Czyli mam wpisac przykladowo tak:?
4F0915105C
000915105AH
Dobrze rozumiem?
Wszystkie te numery powyżej to numer części.
Żeby poprawnie zakodować do w/w numeru części potrzebujesz jeszcze kod VA0 - np. taki jak ten zaznaczony na zdjęciu powyżej.
Oczywiście ten ze zdjęcia jest zły bo numer akumulatora jest inny.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Panowie podpowie mi ktoś zakupiłem dzisiaj nowy akumulator wybór padł na Banner 110ah 850 w tej chwili siedzi u mnie warta silver 110ah ale 520 rozruchu ma pięć lat i chyba już z pojemnością kiepsko bo nawet po trasach 500km po dwuch dniach już z rana pokazuje z 80% a po zwykłej jeździe miejskie 15 km dziennie rano webasto włącza się na chwile nic nie zagrzeje sterownik go już rozłączy a auto ledwo co odpali .
Pytanie jeżeli nowy aku ma inny prąd rozruchu to będzie trzeba coś kodować bo w wątku wyczytałem że jeżeli zmienia się ż 110 na 110 to sterownik będzie go widział poprawnie zastanawia mnie drugi parametr stary 520 nowy 850
Pytanie jeżeli nowy aku ma inny prąd rozruchu to będzie trzeba coś kodować bo w wątku wyczytałem że jeżeli zmienia się ż 110 na 110 to sterownik będzie go widział poprawnie zastanawia mnie drugi parametr stary 520 nowy 850
To jeszcze sprawdź według jakiej normy podane są parametry pierwszego i według jakiej parametry drugiego 520 to zapewne DIN a BANNER podaje parametry w EN.
520 DIN będzie odpowiednikiem 880 EN więc w sumie oba podobne
520 DIN będzie odpowiednikiem 880 EN więc w sumie oba podobne
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Moim zdaniem, jeżeli zmieniasz stary wysłużony akumulator na nowy, to kodować trzeba. Nie ważne, że są takie same.Kruger pisze:Pytanie jeżeli nowy aku ma inny prąd rozruchu to będzie trzeba coś kodować bo w wątku wyczytałem że jeżeli zmienia się ż 110 na 110 to sterownik będzie go widział poprawnie zastanawia mnie drugi parametr stary 520 nowy 850
Nowy aku przed montażem do auta polecam jeszcze podłączyć pod prostownik i podładować tak aby rzeczywiście miał te swoje 100%. A kodowanie zrobić zaraz po montażu.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- orkaskawina
- Super Klubowicz
- Posty: 627
- Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
- Lokalizacja: Skawina
Powiem tak według Mnie trzeba za każdym razem kodować aku wrzucam taki cytat z zapożyczonego forum
Wreszcie, 10-cyfrowy numer seryjny baterii zawiera datę produkcji i numer seryjny baterii. Chociaż podczas kodowania wielu nie przywiązywaliśmy (błędnie) dużego znaczenia, robi to i wiele, ponieważ po wprowadzeniu kodu mówimy menedżerowi ładowania, ile lat ma bateria. Menedżer wdrożył strategię, która uważa, że ​​akumulator traci pojemność (Ah), ponieważ jest produkowany, a utrata pojemności jest proporcjonalna do wieku akumulatora. Dlatego, jeśli zmontowaliśmy nowy i za pomocą numeru seryjnego mówimy mu, że jest stary, nie załaduje go do granicy swojej pojemności.
Teraz ważne jest rozszyfrowanie 10-cyfrowego numeru seryjnego. To byłoby schematycznie
X I MM DD SSSS
Będąc:
X - cyfra zmienna, która w zależności od producenta baterii może być inna.
Y- ostatnia cyfra roku produkcji baterii.
MM- Miesiąc produkcji baterii.
DD- Dzień produkcji baterii.
SSSS - numer seryjny baterii, przypuszczam, że korelacja w bateriach wyprodukowanych tego dnia, ale nie mogę tego zapewnić.
Zrozumienie tego kodowania jest PODSTAWOWE. Na innych forach (i nie tylko, na przykład ROSS-TECH) zawsze mówiono, że pierwsze sześć cyfr to dzień, miesiąc i rok daty produkcji. To nie jest prawda. Jak się dowiedzieć Bardzo proste, wystarczy zeskanować kod QR na etykiecie baterii, a dzięki temu otrzymamy łańcuch kodów, oddzielony od siebie znakiem #, którego piąty łańcuch wskazuje datę produkcji baterii.
Wreszcie, 10-cyfrowy numer seryjny baterii zawiera datę produkcji i numer seryjny baterii. Chociaż podczas kodowania wielu nie przywiązywaliśmy (błędnie) dużego znaczenia, robi to i wiele, ponieważ po wprowadzeniu kodu mówimy menedżerowi ładowania, ile lat ma bateria. Menedżer wdrożył strategię, która uważa, że ​​akumulator traci pojemność (Ah), ponieważ jest produkowany, a utrata pojemności jest proporcjonalna do wieku akumulatora. Dlatego, jeśli zmontowaliśmy nowy i za pomocą numeru seryjnego mówimy mu, że jest stary, nie załaduje go do granicy swojej pojemności.
Teraz ważne jest rozszyfrowanie 10-cyfrowego numeru seryjnego. To byłoby schematycznie
X I MM DD SSSS
Będąc:
X - cyfra zmienna, która w zależności od producenta baterii może być inna.
Y- ostatnia cyfra roku produkcji baterii.
MM- Miesiąc produkcji baterii.
DD- Dzień produkcji baterii.
SSSS - numer seryjny baterii, przypuszczam, że korelacja w bateriach wyprodukowanych tego dnia, ale nie mogę tego zapewnić.
Zrozumienie tego kodowania jest PODSTAWOWE. Na innych forach (i nie tylko, na przykład ROSS-TECH) zawsze mówiono, że pierwsze sześć cyfr to dzień, miesiąc i rok daty produkcji. To nie jest prawda. Jak się dowiedzieć Bardzo proste, wystarczy zeskanować kod QR na etykiecie baterii, a dzięki temu otrzymamy łańcuch kodów, oddzielony od siebie znakiem #, którego piąty łańcuch wskazuje datę produkcji baterii.
Oczywiście kodować trzeba, jedynie zwróciłem uwagę, że niepokojący parametr to jest praktycznie to samo.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
No i lipa coś z kodowaniem poszło nie tak akumulator produkcyjnie prawie z taśmy 44tydz.2019 12.65v doładowany do maxa u mnie ładowarka elektroniczna po 3 godzinach ful bo się wyłączyła pomiar napięcia po 2 godzinach 12.85v .Wymianiana aku w chwili wyjęcia 12.25v na mmi 30% włożony nowy dokodowany przez człowieka który ponoć się na tym zna mowił że program przyjął kod który podałem powyżej ,chociaż miałem wrażenie że robi to pierwszy raz.
Po kodowaniu Mmi pokazał 100% .wyglądało wszystko ok. Ale dzisiaj rano webasto nie odpaliło i tutaj dziwna sprawa menadzer pokazuje 100% aku. a napięcie na klemach
12.20v czyli prawie pusty jakby go podczas wczorajszego dnia nie ładowało a zrobiłem z 80km po odpaleniu rano auta ładowanie na klemach 14.2v
Prądu auto nigdy nie kradło nawet jak postało 3-4 dni to nigdy nie spadał poniżej połowy kłopot pojawiał się gdy potrzebne było webasto po cyklu zjeżdzał do jednej kreski o odpalał ostatnim tchnieniem
Pytanie czy jest ktoś lub ma namiar na kogoś z okolic Bielska kto na 100% ogarnia temat
Po kodowaniu Mmi pokazał 100% .wyglądało wszystko ok. Ale dzisiaj rano webasto nie odpaliło i tutaj dziwna sprawa menadzer pokazuje 100% aku. a napięcie na klemach
12.20v czyli prawie pusty jakby go podczas wczorajszego dnia nie ładowało a zrobiłem z 80km po odpaleniu rano auta ładowanie na klemach 14.2v
Prądu auto nigdy nie kradło nawet jak postało 3-4 dni to nigdy nie spadał poniżej połowy kłopot pojawiał się gdy potrzebne było webasto po cyklu zjeżdzał do jednej kreski o odpalał ostatnim tchnieniem
Pytanie czy jest ktoś lub ma namiar na kogoś z okolic Bielska kto na 100% ogarnia temat
Swoją A8 jeżdzę praktycznie tylko w weekendy ,na codzien jeżdzę BMW e90 2.5 bo uważam,że auta nie mogą stać miesiącami.Zauwazylem ,że po tygodniu stania w Audi poziom naładowania aku spada o 2 kreski.Jest zimnawo i może dlatego,poza tym auto pobiera prąd w trakcie postoju(alarm itp).Odpala bez problemu ,uwielbiam nim jeździć 😀