Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 FL] Stan napinaczy według VAGa

bartez83
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 2001
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Bartek
Lokalizacja: WLKP

Post autor: bartez83 » 20 sty 2020, 20:58

pepi pisze:Dodano: 2020-01-20, 17:21 ]
troszkę luzu panowie bo takie jazdy do niczego nie prowadzą


Paweł Ja jestem spokojnym człowiekiem.Tylko nie lubię chamstwa.Bo pewien typ pyta się o poradę.Każdy udziela mu odpowiedzi.A później masz podziękowanie w postaci TRZEBA TĘPIĆ TAKIE BAJKOPISARSTWO.!!!!TYP zielonego pojęcia o mechanice nie ma jeszcze się sadzi. JPRD ręce opadają.
Adam pisze:lepiej wydac 200 na popychacze niż 2000 na gł ołowicę
Dokładnie <okok> Też wychodzę z tego założenia.Bo po co sobie robić niepotrzebnie koszta.Pozdrawiam

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 21 sty 2020, 19:55

Może trochę za mocno napisałem ale nie miałem na myśli nikogo personalnie urazić, ruszyło mnie to bo kiedyś zanim zabrałem się za rozrząd wałki nastawniki itp to przeczytałem wątek w którym dokładnie to samo było napisane cytuję:

"8. teraz trzeba powyciągać wszystkie 12 wkładek regulacyjnych "popychaczy" , wycisnąć z nich olej włożyć z powrotem. Jak tego nie zrobimy to pójdzie po zaworach i czapka do góry."

https://www.a8team.pl/d2-fl-all-wymiana ... t16705.htm

Oczywiście sam temat w sobie jest bardzo pomocny ale jeżeli ci ktoś pisze że jak czegoś nie zrobisz to silnik na śmietnik a w rzeczywistości wcale nie trzeba tego robić to nie podoba mi się to gdyż miesza to w głowach ludziom. Bo na forum zwykle samoucy szukają informacji którzy lubią pogrzebać przy aucie a nie zawodowi mechanicy. Więc tacy ludzie oczekują konkretów, pewnych informacji i na pewno dodawanie im zbędnej roboty i straszenie nie jest na miejscu, lepiej by było doradzić np zakręć wałem 10x zamiast 2 obrotów, i masz pewność.
bartez83 pisze:TYP zielonego pojęcia o mechanice nie ma jeszcze się sadzi.
No gościu nawet mnie nie znasz a od razu mnie oceniasz nieładnie, mam tylko nadzieję że sam się nie uważasz za super mechanika bo wiesz, kazanie wykonywać zbędnych czynności to nie jest raczej wzór do naśladowania, tym bardziej że niema słowa o tym w oficjalnych instrukcjach, oczywiście możesz zaraz wyskoczyć że ty masz taką wiedzę że nie potrzebne ci żadne instrukcje, ale takich mechaników to ja już widziałem i nie chce o nich słyszeć, przez takich jak oni zacząłem sam wszystko robić.

Wyolbrzymiając można by napisać że do rozrządu trzeba silnik z d2 wyjąć bo tak wygodniej i dodatkowo obejrzeć go z każdej strony, bo lepiej mieć pewność, oczywiście argument trafny ale raczej nie tędy droga.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 21 sty 2020, 21:00

tak jak pisałem nie ma potrzeby w benzynach wciskania tego ale jak ktoś się nudzi i szuka pracy to czemu nie .
Głowica się nie uszkodzi jedynie czym spotkałem się w literaturze której nie czytam bo raczej nie ma po co to była mowa o powietrzu które może zrobić poduszkę i wtedy może się spotkać zawór z tłokiem była chyba mowa o 30 min przed paleniem .
Coś mi świta
Jestem na poru forach i tutaj jak na razie jest ok z małymi wyjątkami ale kultura wypowiedzi niech pozostanie taka jaka jest .
Inna sprawa że niektórzy naczytali się literatury i doradzają tylko wszystkiego podchodzić trzeba z dystansem

adrian949

Post autor: adrian949 » 22 sty 2020, 08:58

Panowie z jaką siła dokrecic stopki wałków?

bartez83
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 2001
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Bartek
Lokalizacja: WLKP

Post autor: bartez83 » 22 sty 2020, 09:54

5Nm+ 1/4obrotu

adrian949

Post autor: adrian949 » 22 sty 2020, 11:53

Tu do AVP jest 10Nm
Obrazek

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 22 sty 2020, 12:05

ELSA pisze tak, jak bartez83 napisał. Niewykluczone, że moment wyjdzie taki sam (5+dokręcanie=10 bez dokręcania).

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 sty 2020, 13:45

z wyczuciem :P

bartez83
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 2001
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Bartek
Lokalizacja: WLKP

Post autor: bartez83 » 22 sty 2020, 14:05

Zaraz.Chwila.Panowie to trza na czuja.Aż szpilka się odezwie :P :P :P

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 sty 2020, 20:33

na dwa pyki
i o drugiego nie było :P
Ja tylko raz to to w motocyklu z odpowiednim momentem dokręcałem a teraz to już wiadomo ile bez klucza

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 22 sty 2020, 22:45

Ja demontowałem kilka razy wałki w BFM (może ze 20 razy) i nie wciskałem ręcznie popychaczy, tak jak wcześniej pisał Damian ELSA podaje czas około 30 min i to wszystko, tak na "chłopski rozum" dokręcając wałek to sprężyna zaworowa dociska popychacz,tylko co z zaworami które się "mijają" ?

adrian949

Post autor: adrian949 » 26 sty 2020, 16:40

Jestem po zmianie silnika, nastawniki wleciały nowe ori. W kanale 93 mam -4, 0. Coś z tym robić czy zostawić jak jest?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 26 sty 2020, 19:49

olej temat

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 sty 2020, 22:09

adrian949 pisze:Jestem po zmianie silnika, nastawniki wleciały nowe ori. W kanale 93 mam -4, 0. Coś z tym robić czy zostawić jak jest?
Wszystko jest w granicy tolerancji - tego się nie poprawia :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 27 sty 2020, 06:00

co prawda te -4 jak na nowe i ori to sporo mi udawało się w granicach plus minus dwa zmieścić raz były tylko zera
Ale tak naprawdę to walka z wiatrakami aby były zera
ten napinacz od paska masz nowy ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl