części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 94 4.2PB ] Wymiana rozrządu

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 05 paź 2011, 09:57

Masz żle złożony rozrząd, można to sprawdzić w blokach pomiarowych czy są dobrze wałki ustawione.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 05 paź 2011, 19:35

W moim przypadku ,po awarii rozrządu auto pracowało na 4 cylindry . Okazało się że padł czujnik położenia wałków na prawej głowicy

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 05 paź 2011, 20:26

hipcio pisze:Masz żle złożony rozrząd, można to sprawdzić w blokach pomiarowych czy są dobrze wałki ustawione.
Możesz kolega opisać to w których blokach i czym się sugerować? Bo ja nie miałem pojęcia że można to w ten sposób sprawdzić a chętnie bym u siebie zobaczył jak to jest.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 05 paź 2011, 20:53

U mnie mechanik sprawdzał po prostu czy i gdzie nie ma iskry , i okazało się że na prawej głowicy był problem z iskrą .Za czoł mi wypalać świece nad gazem bo myślał .ze są świece zasyfione .po tygodnio męki nic nie zrobił żeby odpalić auto dowiedziałem się różnych dziwnych a zarazem szokujących mnie wiadomości od jego młodego ucznia .Okazało się że nie podłączył auta pod kąpa bo po prostu nie miał VAGA . dopiero mu dostarczyłem . no i następny problem który zajoł mu cały dzionek nawet nie wiedział gdzie podłączyć interfajs . gdzięś dowiedział się że w okolicy lewarka zmiany biegów i zerwał mi ta obudowę ,, drewno,, no ale do tematu po podłączeniu do kompa od razu wywaliło czujnik położenia wałka roz.... czujnik hela koszt 80 zł i było OK.

Dodam że czujnik znajduje się w głowicy w jej tylnej części

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 paź 2011, 21:02

kowal nie mechanik :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 05 paź 2011, 21:10

A mówił że V-ki naprawia. tylko nie powiedział że A8 nigdy nie miał w swoich rękach . :cry:

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 paź 2011, 22:12

tutenhamon pisze:... Za czoł mi wypalać świece nad gazem bo myślał .ze są świece zasyfione... nie podłączył auta pod kąpa bo po prostu nie miał VAGA... nawet nie wiedział gdzie podłączyć interfajs... zerwał mi ta obudowę ,, drewno,, ...
Ja pierdziu, nie zostawiajcie samochodów u takich druciarzy :/
Ja nie zajmuję się zawodowo naprawianiem samochodów ale jak to czytam to śmiem twierdzić że jestem od niego o niebo lepszy :evil:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 06 paź 2011, 09:56

Gabriel pisze:
hipcio pisze:Masz żle złożony rozrząd, można to sprawdzić w blokach pomiarowych czy są dobrze wałki ustawione.
Możesz kolega opisać to w których blokach i czym się sugerować? Bo ja nie miałem pojęcia że można to w ten sposób sprawdzić a chętnie bym u siebie zobaczył jak to jest.

Można sprawdzic tylko w wersjach po lifcie

W grupie 093 pole 3 i 4.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 06 paź 2011, 20:19

Dodam jeszcze że za blokady które wypożyczył a mnie próbował oszukać że musiał kupić ,chciał mnie skasować 400 zł. na szczęście pod jego nieobecność porozmawiałem sobie z uczniem i wiedziałem na czym stoję i nie dałem nabić się w butelkę.

FOSS masz rację żeby nie zostawiać autek u ,,druciarzy,, ale nie było wyjścia , w mojej miejscowości żaden mechanik nawet nie chciał rozmawiać o przyjęciu auta do warsztatu po usłyszeniu A8 4,2.z drugiej strony , przynajmniej byli uczciwi .
Ostatnio zmieniony 02 sie 2013, 11:49 przez tutenhamon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 03 lut 2012, 12:32

Witam z racji że puszcza mi symeryng gdzieś pod rozrządem przymierzam się do jego wymiany. mam pytanko do kolegów czy taki zestaw będzie dobry.
1.Pasek Gates
2. Wszystkie roki Ina włącznie z tłumikiem
3. Pompa wody SKF
4. Wszystkie uszczelniacze jakie tylko są z przodu( firmy nie pamiętam)
Na razie wszystko było dobierane na sztuki ale powiedzieli mi, że w komplecie będzie taniej.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 03 lut 2012, 13:03

daro72 pisze:Witam z racji że puszcza mi symeryng gdzieś pod rozrządem przymierzam się do jego wymiany. mam pytanko do kolegów czy taki zestaw będzie dobry.
1.Pasek Gates
2. Wszystkie roki Ina włącznie z tłumikiem
3. Pompa wody SKF
4. Wszystkie uszczelniacze jakie tylko są z przodu( firmy nie pamiętam)
Na razie wszystko było dobierane na sztuki ale powiedzieli mi, że w komplecie będzie taniej.
Daro leci prawa strona (chodzi o olej i uszczelniacz wałka z przodu)?

Powiem tak, ostatnio kika maszynek robiłem (rozrządy) i w ABZ'tach
w większości przypadków to leci olej z pod uszczelki głowicy.
Nie uszczelniacza wałka.

W trzech przypadkach śruby głowicy były luźne, dokręcenie ich ograniczyło
wycieki oleju ale nie zlikwidowało całkowicie. 75Nm i dokręcanie (procedury
dokręcania nowych śrub nie można zastosować).
Zwróć na to uwagę.

U ciebie może być uszczelniacz ale nie musi. Częściej leci z uszczelki
z tyłu za obudową paska rozrządu nr: 077103487A
Wpisz w ETK'a nr i będziesz wiedział o co chodzi.

Ale tak jak pisałem wcześniej wymiana tej uszczelki, wymiana uszczelniacza
i dalej leci olej po połączeniu głowicy z blokiem od przodu, później na obudowę
filtra oleju i łapę przedniej poduszki, później na dół na altka.
W większości przypadków to z pod głowicy.

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 03 lut 2012, 15:05

U mnie jak zauważyłem leci ewidentnie wzdłuż osłon rozrządu. Na razie jest za zimno i nie chce mi się za to zabierać. Ale jak tylko troszkę odpuści to zaraz się za to zabieram. Uszczelniacze wszystkich wałków nie są aż tak drogie więc i tak je chyba wszystkie wymienię. Jeśli to będzie pod głowicą to pewnie będę robił wszystko co się da. Czyli całą hydraulikę, odmy, uszczelnienie chłodniczki oleju, pewnie i przepustnicę bo ostatnio miałem z nią problem. Myślę, że to do czego będzie dostęp i co będzie konieczne.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 03 lut 2012, 19:40

Ta pogoda nie zachęca do roboty przy aucie :-( . Ja też mam trochę rzeczy do zrobienia, ale na szczęście nic pilnego - czekam do wiosny i zaszyję się w garażu :-)

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 21 cze 2012, 18:12

Chciałbym zobaczyć w jakim stanie jest mój pasek rozrządu, więc czy można odkręcić tylko osłonę paska czy nie da rady? Kupując auto sprzedawca klepał się w serce że rozrząd wymieniony :mrgreen: ale wiadomo dobry kit nigdy nie jest zły.....

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 21 cze 2012, 19:40

Możesz odkrecic lewą obudowę i bedziesz widział pasek rozrządu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl