części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] hamownia - ile mamy koni mechanicznych

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 02 paź 2013, 15:44

0-80 km/h (s): 4.6
0-100 km/h (s): 6.9
0-160 km/h (s): 16.3

Powyższe dane znalazłem do A8 4.2 310KM, można przyjąć, że jeśli trzyma się powyższych danych i mając zdjęty kaganiec zamyka licznik to raczej konie nie latają sobie po polu.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Gość

Post autor: Gość » 02 paź 2013, 15:59

Dokładnie Krzysiek. Najbardziej miarodajne co do sprawności naszych aut jest własnie pomierzenie rzeczywistych przyspieszeń. Skoro moje oscyluja w okolicy tych fabrycznych to uwazam że konie nie uciekły ani nie zdechły i papierki z hamowni to sobie mozna w... ;)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 paź 2013, 16:11

krzychu22.p1i pisze:Powyższe dane znalazłem do A8 4.2 310KM, można przyjąć, że jeśli trzyma się powyższych danych i mając zdjęty kaganiec zamyka licznik to raczej konie nie latają sobie po polu.
No właśnie, hamownia sobie a jazda drogowa i subiektywne odczucia kierowcy sobie :lol:

Jak pisałem powyżej max ile zmierzono moje ex S8 to 304KM...
to bardzo ciekawe poniekąd bo na 4-tym biegu ciągnął do 250km/h a ponieważ nie miałem w nim kagańca to w DE osobiście cisnąłem nim licznikowe 275-280km/h i jeszcze miałem gaz pod nogą a na obrotomierzu przy tej prędkości miałem coś koło 6000 czyli do czerwonego pola jeszcze kawałek było i wg. wykresu do wartości max KM jeszcze nie doszedłem....
te 275-280km/h to na kołach 20" i oponach 255/35R20....
a taki to był 300-konny "słabiak" :-P


Ale może się nie znam.... może jak by było zdrowe 360KM to by latał jeszcze lepiej :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 02 paź 2013, 16:16

FOSS, Nie martw sie bo jak nasze zdechłe konie robia nie raz takie spustoszenie na drogach to pomyśl ile tych koni zdycha z glodu we wszystkich tych nowoczesnych "eco" furach :D

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 04 paź 2013, 11:36

Mozna zapiac vaga i sprawdzic moment obrotowy, jest na ktoryms kanale pomiarowamym, bedzie wiadomo czy hamownia prawde mowi. To co sprawdzalem w swojej esce na hamowni to pokrywaly sie wartosci z vaga z wykresem. Jak mialem uwalone sondy i przeplywke to wychodzily podobne wartosci momentu ok 350Nm. Na nowej przeplywce bez problemu osiaga powyzej 3tys.obrotow 410Nm

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 paź 2013, 12:01

Zgodzę się z kolegą Arthur, ponieważ u siebie też czarowałem z blokami pomiarowymi i u mnie było przy 2000obr/min 340Nm , dalej go nie kręciłem .
Myślę że górą wartość Nm. moje autko trzyma :mrgreen: Koników może nie mam 299 , ale do 240km/h ładnie przyśpiesza :mrgreen:

Gość

Post autor: Gość » 04 paź 2013, 14:37

A tak juz kiedyś było o tym pisane ale przypomne od siebie że były takie tematy tez w klubie pumy i nexii w których bywałem i tez gdzies o astrze GSI tez to czytałem że normalne nie pałowane motory normalnie exploatowane w każdym z tych aut trzymały serie mocy na poziomie 95-100% i wykazywały to hamownie ale kazde z tych aut to oska z manualem więc sami wiecie że o wiele łatwiejsze do zhamowania.
Temat tez był poruszany na stronkach VW więc panowie nie tragizujcie bo nasze ósemkowe motory to przecie (szczególnie benzynki) jedne z lepszych i na pewno mają swoje moce. :)

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 08 paź 2013, 01:22

No dobra a jak wytłumaczycie, że jak hamują D3 z dieslami to silniki trzymają serię a nawet jest lepiej czasami :?:

Gość

Post autor: Gość » 08 paź 2013, 12:27

Mucholejkolator, Tez sie nad tym zastanawiałem i nie mam pojęcia ale nikt mi nie powie że benzynowy silnik który ma rozpędzac auto wg danych w 7sek do setki po stracie 30%mocy dalej to robi-to by było tez cos nie halo prawda?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 08 paź 2013, 12:44

Mucholejkolator pisze:No dobra a jak wytłumaczycie, że jak hamują D3 z dieslami to silniki trzymają serię a nawet jest lepiej czasami :?:
Wszystko zależy od hamowni i jej obsługi.
Apropos wyników tu jeden z kolegów poczynił małe wyjaśnienie: http://sportaudi.pl/viewtopic.php?p=37868#37868
Wystarczy wczytać się w tekst aby zauważyć jak dużo można popsuć podczas dokonywania pomiarów... i raczej nie jest to błąd w technice pomiarowej ale bardziej błąd w samych przeliczeniach z mocy zmierzonej na kołach.


Z naszych forumowych diesli to tylko jednostkowe przypadki kojarzę aby ktoś wrzucał wykres ale jak to hamowane u Mastersa czy kogoś innego ogarniętego to pewnikiem jest miarodajne.


Ja niestety swoje S8 hamowałem w Kreatorze Mocy i jakoś w wyniki tam uzyskane ciężko mi uwierzyć - największe kuriozum to pomiar przed programem 303,5KM i po programie 304KM.... a program modyfikowany przez gościa który pisze programy dla wielu firm tuningowych :lol:

hamowanie 1. 292,6KM 362Nm
hamowanie 2. 303,5KM 390Nm - nowa przepływka i podłubany wydech
hamowanie 3. 304,0KM 399Nm - nowy program

Wychodzi na to, że największy przyrost zanotowałem po zmianie przepływki a program to praktycznie nic nie wniósł do tematu, przy czym moje subiektywne wrażenia z jazdy były odmienne :-P


(Wykresy wrzucę potem bo dopiero je odnalazłem w wersji papierowej)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 08 paź 2013, 13:18

Słuchajcie, nie znam się na hamowniach do mierzenia aut 4x4.

Jak to jest?

Jedna ośka (np. tył) jest mierzona a przednia tylko na rolkach?
Lub odwrotnie....

Czy dwie osie są mierzone?

Bo jeżeli jedną to (będę pisał o D2Q)...
Co się dzieje z utratą momentu obrotowego na centralnym dyferencjale (nie możemy
go zblokować)? Chodzi o to, że torsen w D2 max przenosi 80% na daną oś.
20% pójdzie na drugą. I to by się zgadzało,

Czyli jak mierzymy tył to max 80% momentu powinna hamowania pokazać.
20% poleciało na przód. Z momentu i obr. wyliczana jest moc.

Jak jest wykonywany pomiar aut z 4x4 bez blokady centralnego dyferencjału?

Dla przykładu:
ABZ z 300KM da wynik na hamowni (mierząc jedną oś w granicach 80% czyli 240KM)
Silnik z S8 (360KM) da ~290KM.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 08 paź 2013, 13:45

marekp750 pisze:Bo jeżeli jedną to (będę pisał o D2Q)...
Co się dzieje z utratą momentu obrotowego na centralnym dyferencjale (nie możemy
go zblokować)? Chodzi o to, że torsen w D2 max przenosi 80% na daną oś.
20% pójdzie na drugą. I to by się zgadzało,

Czyli jak mierzymy tył to max 80% momentu powinna hamowania pokazać.
20% poleciało na przód. Z momentu i obr. wyliczana jest moc.

Jak jest wykonywany pomiar aut z 4x4 bez blokady centralnego dyferencjału?
Ciekawe pytanie.... nie zgłębiałem tego nigdy :roll:

Ale gdyby było tak jak piszesz to po programie miałbym w swoim Ex S8 380KM i 498,75Nm.... ale to chyba nie jest takie proste jak się wydaje :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Grain
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 04 maja 2010, 13:24
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Grain » 08 paź 2013, 23:03

marekp750,może umówimy się w jakiś dzień i podjedziemy do Słupska na hamownie? :-D
Było S8....:(

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 09 paź 2013, 08:29

zalezy od rodzaju hamowni, ale czesto rolki przod i tyl sa ze soba polaczone, lub elektronika mierzy obroty obu osi a hamulce elektrowirowe utrzymuja rowne predkosci

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 09 paź 2013, 23:03

Arthur pisze:zalezy od rodzaju hamowni, ale czesto rolki przod i tyl sa ze soba polaczone, lub elektronika mierzy obroty obu osi a hamulce elektrowirowe utrzymuja rowne predkosci
Ale ciekawe jak dokonywany jest pomiar... bądź co bądź u nas na jednej osi może być max 80% tego co generuje silnik więc powinny być chyba mierzone obie osie równolegle a wynik jakoś przeliczany co by suma wypadkowa dała jakieś wiarygodne info :roll:
Szkoda że nie zgłębiłem wtedy tego tematu :-x



Apropos mojeg Ex S8 - poniżej wykresy z hamowni.
1. Pomiar wstępny
2. Nowa przepływka
3. Nowy program

1. Obrazek 2. Obrazek 3. Obrazek

Na ostatnim wydruku wstawiono mi dla porównania wyniki z pierwszego pomiaru... podobno mieli zapamiętane w kompie. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że wyniki są takie same ale jak się wczytać to jednak jest to coś innego - ciekawe jak to się stało, że coś co mieli zapamiętane po upływie 2 tygodni trochę się zmieniło :-P
Ostatnio zmieniony 10 paź 2013, 17:31 przez FOSS, łącznie zmieniany 4 razy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl