[inne] hamownia - ile mamy koni mechanicznych
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
No właśnie, hamownia sobie a jazda drogowa i subiektywne odczucia kierowcy sobie :lol:krzychu22.p1i pisze:Powyższe dane znalazłem do A8 4.2 310KM, można przyjąć, że jeśli trzyma się powyższych danych i mając zdjęty kaganiec zamyka licznik to raczej konie nie latają sobie po polu.
Jak pisałem powyżej max ile zmierzono moje ex S8 to 304KM...
to bardzo ciekawe poniekąd bo na 4-tym biegu ciągnął do 250km/h a ponieważ nie miałem w nim kagańca to w DE osobiście cisnąłem nim licznikowe 275-280km/h i jeszcze miałem gaz pod nogą a na obrotomierzu przy tej prędkości miałem coś koło 6000 czyli do czerwonego pola jeszcze kawałek było i wg. wykresu do wartości max KM jeszcze nie doszedłem....
te 275-280km/h to na kołach 20" i oponach 255/35R20....
a taki to był 300-konny "słabiak" :-P
Ale może się nie znam.... może jak by było zdrowe 360KM to by latał jeszcze lepiej :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Mozna zapiac vaga i sprawdzic moment obrotowy, jest na ktoryms kanale pomiarowamym, bedzie wiadomo czy hamownia prawde mowi. To co sprawdzalem w swojej esce na hamowni to pokrywaly sie wartosci z vaga z wykresem. Jak mialem uwalone sondy i przeplywke to wychodzily podobne wartosci momentu ok 350Nm. Na nowej przeplywce bez problemu osiaga powyzej 3tys.obrotow 410Nm
Zgodzę się z kolegą Arthur, ponieważ u siebie też czarowałem z blokami pomiarowymi i u mnie było przy 2000obr/min 340Nm , dalej go nie kręciłem .
Myślę że górą wartość Nm. moje autko trzyma :mrgreen: Koników może nie mam 299 , ale do 240km/h ładnie przyśpiesza :mrgreen:
Myślę że górą wartość Nm. moje autko trzyma :mrgreen: Koników może nie mam 299 , ale do 240km/h ładnie przyśpiesza :mrgreen:
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
A tak juz kiedyś było o tym pisane ale przypomne od siebie że były takie tematy tez w klubie pumy i nexii w których bywałem i tez gdzies o astrze GSI tez to czytałem że normalne nie pałowane motory normalnie exploatowane w każdym z tych aut trzymały serie mocy na poziomie 95-100% i wykazywały to hamownie ale kazde z tych aut to oska z manualem więc sami wiecie że o wiele łatwiejsze do zhamowania.
Temat tez był poruszany na stronkach VW więc panowie nie tragizujcie bo nasze ósemkowe motory to przecie (szczególnie benzynki) jedne z lepszych i na pewno mają swoje moce.
Temat tez był poruszany na stronkach VW więc panowie nie tragizujcie bo nasze ósemkowe motory to przecie (szczególnie benzynki) jedne z lepszych i na pewno mają swoje moce.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Wszystko zależy od hamowni i jej obsługi.Mucholejkolator pisze:No dobra a jak wytłumaczycie, że jak hamują D3 z dieslami to silniki trzymają serię a nawet jest lepiej czasami :?:
Apropos wyników tu jeden z kolegów poczynił małe wyjaśnienie: http://sportaudi.pl/viewtopic.php?p=37868#37868
Wystarczy wczytać się w tekst aby zauważyć jak dużo można popsuć podczas dokonywania pomiarów... i raczej nie jest to błąd w technice pomiarowej ale bardziej błąd w samych przeliczeniach z mocy zmierzonej na kołach.
Z naszych forumowych diesli to tylko jednostkowe przypadki kojarzę aby ktoś wrzucał wykres ale jak to hamowane u Mastersa czy kogoś innego ogarniętego to pewnikiem jest miarodajne.
Ja niestety swoje S8 hamowałem w Kreatorze Mocy i jakoś w wyniki tam uzyskane ciężko mi uwierzyć - największe kuriozum to pomiar przed programem 303,5KM i po programie 304KM.... a program modyfikowany przez gościa który pisze programy dla wielu firm tuningowych :lol:
hamowanie 1. 292,6KM 362Nm
hamowanie 2. 303,5KM 390Nm - nowa przepływka i podłubany wydech
hamowanie 3. 304,0KM 399Nm - nowy program
Wychodzi na to, że największy przyrost zanotowałem po zmianie przepływki a program to praktycznie nic nie wniósł do tematu, przy czym moje subiektywne wrażenia z jazdy były odmienne :-P
(Wykresy wrzucę potem bo dopiero je odnalazłem w wersji papierowej)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Słuchajcie, nie znam się na hamowniach do mierzenia aut 4x4.
Jak to jest?
Jedna ośka (np. tył) jest mierzona a przednia tylko na rolkach?
Lub odwrotnie....
Czy dwie osie są mierzone?
Bo jeżeli jedną to (będę pisał o D2Q)...
Co się dzieje z utratą momentu obrotowego na centralnym dyferencjale (nie możemy
go zblokować)? Chodzi o to, że torsen w D2 max przenosi 80% na daną oś.
20% pójdzie na drugą. I to by się zgadzało,
Czyli jak mierzymy tył to max 80% momentu powinna hamowania pokazać.
20% poleciało na przód. Z momentu i obr. wyliczana jest moc.
Jak jest wykonywany pomiar aut z 4x4 bez blokady centralnego dyferencjału?
Dla przykładu:
ABZ z 300KM da wynik na hamowni (mierząc jedną oś w granicach 80% czyli 240KM)
Silnik z S8 (360KM) da ~290KM.
Jak to jest?
Jedna ośka (np. tył) jest mierzona a przednia tylko na rolkach?
Lub odwrotnie....
Czy dwie osie są mierzone?
Bo jeżeli jedną to (będę pisał o D2Q)...
Co się dzieje z utratą momentu obrotowego na centralnym dyferencjale (nie możemy
go zblokować)? Chodzi o to, że torsen w D2 max przenosi 80% na daną oś.
20% pójdzie na drugą. I to by się zgadzało,
Czyli jak mierzymy tył to max 80% momentu powinna hamowania pokazać.
20% poleciało na przód. Z momentu i obr. wyliczana jest moc.
Jak jest wykonywany pomiar aut z 4x4 bez blokady centralnego dyferencjału?
Dla przykładu:
ABZ z 300KM da wynik na hamowni (mierząc jedną oś w granicach 80% czyli 240KM)
Silnik z S8 (360KM) da ~290KM.
Ciekawe pytanie.... nie zgłębiałem tego nigdy :roll:marekp750 pisze:Bo jeżeli jedną to (będę pisał o D2Q)...
Co się dzieje z utratą momentu obrotowego na centralnym dyferencjale (nie możemy
go zblokować)? Chodzi o to, że torsen w D2 max przenosi 80% na daną oś.
20% pójdzie na drugą. I to by się zgadzało,
Czyli jak mierzymy tył to max 80% momentu powinna hamowania pokazać.
20% poleciało na przód. Z momentu i obr. wyliczana jest moc.
Jak jest wykonywany pomiar aut z 4x4 bez blokady centralnego dyferencjału?
Ale gdyby było tak jak piszesz to po programie miałbym w swoim Ex S8 380KM i 498,75Nm.... ale to chyba nie jest takie proste jak się wydaje :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ale ciekawe jak dokonywany jest pomiar... bądź co bądź u nas na jednej osi może być max 80% tego co generuje silnik więc powinny być chyba mierzone obie osie równolegle a wynik jakoś przeliczany co by suma wypadkowa dała jakieś wiarygodne info :roll:Arthur pisze:zalezy od rodzaju hamowni, ale czesto rolki przod i tyl sa ze soba polaczone, lub elektronika mierzy obroty obu osi a hamulce elektrowirowe utrzymuja rowne predkosci
Szkoda że nie zgłębiłem wtedy tego tematu :-x
Apropos mojeg Ex S8 - poniżej wykresy z hamowni.
1. Pomiar wstępny
2. Nowa przepływka
3. Nowy program
1. 2. 3.
Na ostatnim wydruku wstawiono mi dla porównania wyniki z pierwszego pomiaru... podobno mieli zapamiętane w kompie. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że wyniki są takie same ale jak się wczytać to jednak jest to coś innego - ciekawe jak to się stało, że coś co mieli zapamiętane po upływie 2 tygodni trochę się zmieniło :-P
Ostatnio zmieniony 10 paź 2013, 17:31 przez FOSS, łącznie zmieniany 4 razy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-