części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ - ] RS8 D3 - projekt czas zacząć

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 25 lis 2014, 12:55

i kolejny temat idzie w tę samą stronę(jak ten o zmianie zderzaka). Jest metka, jest cena.. ale samemu zrobi sie taniej :)

Projekt zacny... Trzymam kciuki i mam nadzieje zobaczyć kiedyś ten egzemplarz :)

Tam w normalnych warunkach jest mało miejsca, nie wyobrażam sobie jak jeszcze trzeba tam coś dokładać :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 25 lis 2014, 12:59

SENTENZA pisze: 2. Kompresor (mechaniczna sprężarka) obciąża silnik, co powoduje, że zaczyna on znacząco więcej spalać paliwa. Turbo jest napędzane spalinami, które i tak by poszły w eter. Dlatego można powiedzieć, że energia z turbo jest darmowa :)
Energia z turbo nie jest wcale darmowa, to dodatkowy opor w wydechu, cos jak katalizatory. Owszem mniej mocy zabiera niz kompresor.

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 25 lis 2014, 13:57

drago_o pisze:i kolejny temat idzie w tę samą stronę(jak ten o zmianie zderzaka). Jest metka, jest cena.. ale samemu zrobi sie taniej :)

Projekt zacny... Trzymam kciuki i mam nadzieje zobaczyć kiedyś ten egzemplarz :)

Tam w normalnych warunkach jest mało miejsca, nie wyobrażam sobie jak jeszcze trzeba tam coś dokładać :D
drago_o: ja do ceny nic nie mam :) mtm to mtm... na pewno tam jest wszystko dobrze dopracowane :) ale nie zmienia to faktu, że ich ceny powodują, że ludzie wolą kupić coś innego niż tuningować. Przynajmniej właściciele samochodów używanych :) przy kupnie nowego i danie do mtm ta cena, aż tak nie straszy :)
Korton pisze: Energia z turbo nie jest wcale darmowa, to dodatkowy opor w wydechu, cos jak katalizatory. Owszem mniej mocy zabiera niz kompresor.
Opory które dodaje turbo są tak niskich rzędów, że można je pominąć. Chyba że interesuje nas taka różnica w spalaniu jak ok. 100ml więcej na 100km...
A jak ktoś się bardzo upiera to można usunąć katalizatory (które również są dodatkowym oporem i to już bardziej znaczącym) i wtedy już mamy napędzanie turbin gratis :)

P.S. Link to specyfikacji A8 K500 MTM: http://www.zeperfs.com/en/fiche5225-aud ... m-k500.htm

26l/100km spalanie :)
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 25 lis 2014, 14:16

SENTENZA, a myslisz ze na turbinach spalanie bedzie duzo mniejsze??? :D

Nie no napewno turbo jest duzo fajniejsze pod wzgledem dzwieku, choc duzo bardziej skomplikowane w wykonaniu ;) Poczyniles rozsadny ruch robiac Bi... W obu przypadkach spalanie nie wzrasta tak tragicznie poprzez opory tylko przez samo dawkowanie paliwa, choc oczywiscie kompresor w jakims stopniu ma sporo wiekszy wplyw na hamowanie silnika ;) Mysle jednak ze przy zakresach 500HP nie ma tu takiej tragedii ;) No i z turbo jest wieksze pole manewru, praktycznie ogranicza Nas tylko wytrzymalosc silnika :D U mnie w ABZ najrozsadniejszym rozwiazaniem jest jednak kompressor, bo u mnie wystarczylo by te 100 , 150 hp wiecej ;)

3mam kciuki jeszcze bardziej widzac Twoje postepy ;) I nie powiedzialbym ze porwales sie z motyka na slonce, ja bym to ujal tak, ze bierzesz udzial w swoistej wyprawie na Mount Everest... I jestes juz wiecej niz w polowie drogi na szczyt :D

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 25 lis 2014, 15:09

robertas pisze: a myslisz ze na turbinach spalanie bedzie duzo mniejsze??? :D
Jeśli chodzi o turbiny to zakładając, że styl jazdy by się nie zmienił to auto powinno palić nawet mniej ;) czego nie można powiedzieć o kompresorze :P tam spalanie wzrośnie przy zachowaniu tego samego stylu jazdy :)

Tylko szansa, że styl jazdy się nie zmieni jest bliska zeru... Zresztą po co robić takie modyfikacje jak ma się z nich nie skorzystać.

Ale biorąc pod uwagę spalanie to głównym czynnikiem podnoszącym jego wartość jest zakończenie prawej dolnej odnogi :)
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

Gość

Post autor: Gość » 25 lis 2014, 15:51

Kolega śmiga RS6+ C5 i wcale nie ma wiekszego spalania ode mnie. Jeździ jak ja normalnie,gdy potrzeba ma czym depnąć i gdy chce tez lecz wowczas już to zaczyna ssać :)

Ja u siebie tez bym raczej widział kompresorek i 100PS więcej wystarczy,wtedy nawet skrzynka nie powinna jęczeć zabardzo bo tę moc wykorzystywał bym kiedy trza.

Lecz koszta tych modyfikacji nie budzą mego zadowolenia.... Za podobne pieniądze bym chyba zrobił lepsza modyfikacje z turbinkami i więcej było by radości.

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 25 lis 2014, 16:26

A z kompresorem będzie więcej palił :) i to 2-3 litry :) dla jednych to pikuś, dla innych do ok. 15pln więcej na 100km :)

każda metoda ma swoich zwolenników i przeciwników :)
ja być może nie jestem obiektywny bo sam robię bi-turbo i nie ukrywam, że duże znaczenie dla mnie ma cena :) gdybym na to nie patrzył to bym sobie kupił S8 D4 4.0 TFSI i po problemie. Gazu się nie da założyć ale przecież mnie stać :) spalanie też by mnie nie interesowało :)
ale, że mam ile mam to kupiłem A8 D3 4.2MPI, zagazowałem i teraz dokładam 2 dmuchawki :) całe autko na gotowo wyniesie mnie ok 70kpln czyli niecałe 17keuro. I autko porobione całkowicie, nie będzie wymagało wkładu finansowego. Za tę kasę nie da się kupić nic lepszego :) a jak ktoś coś znajdzie lepszego w tej kasie to niech rzuci pierwszy we mnie kamieniem :P
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

pycho
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 112
Rejestracja: 11 lip 2010, 11:45
Lokalizacja: WS

Post autor: pycho » 25 lis 2014, 18:16

r4q pisze:Widziałem kiedyś jakiś filmik z D2 z kompresorem od MTM ale w ofercie u nich nigdzie nie widzę <niewiem> może ślepy jestem :P
a nie jest to przypadkiem to samo co na : http://www.pes-tuning.com/ ?
Bo to mnie ostro interesuje i jak szczęście dopisze to może kiedyś u mnie wyląduje :D
takie coś znalazłem
Kobiety należy trzymać krótko, maksymalnie do rana...

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 lis 2014, 21:43

SENTENZA pisze:Projekt MTM nazywa sie K500 i zawiera wiele rzeczy, m.in. kompresor podnoszący moc o 165KM :)
Koszt samego zestawu z kompresorem to ok 8000-9000eur. (prawie tyle co moje d3 :D )
wg tego co mowi Pan Rother w tym filmiku, to cena samego kompresora to koszt z rzedu 28.000&#8364; natomiast caly pakiet MTM to koszt + 60.000&#8364; <jezu> za cooo, kurde za kawalek karbonu na przodzioe i tyle i 4 rurki z tylu... :D nie liczac kompresora

czyli generalnie Ciebie to o wiele, wiele mniej wyniesie ;) a efekt bedzie podobny... trzymam kciuki <okioki>
to nie jest zwykły napęd...to

r4q
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 228
Rejestracja: 18 lis 2013, 19:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: r4q » 26 lis 2014, 00:15

SENTENZA pisze: ale, że mam ile mam to kupiłem A8 D3 4.2MPI, zagazowałem i teraz dokładam 2 dmuchawki :)
A ciekaw jestem jak się gaz będzie z tym spisywał... ? Robiłeś wcześniej jakieś rozeznanie czy będziesz testował na własnej skórze dopiero?
Czy może rezygnacja z LPG przy takich modach już ?

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 26 lis 2014, 00:28

r4q pisze:A ciekaw jestem jak się gaz będzie z tym spisywał... ? Robiłeś wcześniej jakieś rozeznanie czy będziesz testował na własnej skórze dopiero?
Czy może rezygnacja z LPG przy takich modach już ?
Pewnie, że robiłem. Z lpg nie będzie problemu. Obecnie mam BRC. Na tej samej wersji jeździ S55 AMG W221 mojego kumpla. Tam jest 5.5 V8 bi-turbo ok 550KM. Jedynie co to on ma dodatkowy reduktor. Gazownik powiedział, że nie będzie problemu :) rezygnacja z LPG nie wchodzi w grę :) podtlenek lpg to dobra rzecz dla mojego portfela :)
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 26 lis 2014, 08:20

jakie ma być doładowanie? 0,6-0,7?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 26 lis 2014, 09:25

maciu pisze:jakie ma być doładowanie? 0,6-0,7?
Tego jeszcze nie wiem. Silnik BFM z racji tego że w oryginale jest wolnossący jest lepiej doprężony od dołu. W teorii przy tym samym doładowaniu co w RSie powinna być większa moc. Dokładnych parametrów nie znam. Nawet nie wiem jak to będzie sterowane skoro komputer zostaje ten co jest.
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 26 lis 2014, 09:33

Pewnie czymś takim - http://www.poturbowani.pl/c/634/jednost ... iczny.html

Chociaż na 100% nie dam sobie ręki uciąć
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 15 gru 2014, 20:01

....i jam tam projekt wygląda?? Zbliża się już ku końcowi, czy jeszcze daleka droga? :)
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl