[D2 ALL ] Lepsze hamulce na tył
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 lis 2017, 20:36
- Lokalizacja: Warszawa
Przejrzałem temat i jak to jest z tarczami 310mm? Pytanie dotyczy d2 FL. Tarcza s4b6 plus prosty adapter do jarzma czy nie ma tak łatwo? Czy jakaś inna tarcza około 310 mm w niezłej cenie pasuje w opcji : większa tarcza+zacisk i jarzmo d2+adapter do odsunięcia jarzma po obwodzie?
Ewentualnie czy podchodzi pod jarzmo d2 jakiś zacisk od innego modelu w którym nie występuje (lub występuje rzadziej) problem z zapiekającym się ręcznym?
Ewentualnie czy podchodzi pod jarzmo d2 jakiś zacisk od innego modelu w którym nie występuje (lub występuje rzadziej) problem z zapiekającym się ręcznym?
co znaczy w niezłej cenie?PanMariusz pisze:Czy jakaś inna tarcza około 310 mm w niezłej cenie pasuje w opcji : większa tarcza+zacisk i jarzmo d2+adapter do odsunięcia jarzma po obwodzie?
U mnie cały swap, składający się z elementow podany na stronie 8 wyszedł mnie 800zł na oryginalnych zaciskach z D2. Do tego linke od longa to powiedzmy ok. 900zł.
To jest ta tańsza opcja, o której pisach wcześniej chyba Krzychu.
raz dobrze zregenerowany zacisk, nie jakaś używka, nie powinien się zapiekać, jeśli ręczny używany jest regularniezacisk od innego modelu w którym nie występuje (lub występuje rzadziej) problem z zapiekającym się ręcznym?
to nie jest zwykły napęd...to
-
- Forum Audi A8
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 lis 2017, 20:36
- Lokalizacja: Warszawa
Chodzi mi o cenę tarcz porównywalną do tarcz 269 do d2, czyli powiedzmy do 15 procent drożej. Przy wymianie będę pewnie celował w coś pokroju textara, zwykła gładka tarcza.CINEK pisze:co znaczy w niezłej cenie?PanMariusz pisze:Czy jakaś inna tarcza około 310 mm w niezłej cenie pasuje w opcji : większa tarcza+zacisk i jarzmo d2+adapter do odsunięcia jarzma po obwodzie?
Wolałbym tez 310, ponieważ w planach mam 360 na przód, ale jeszcze sezon przelatam na seryjnym setupie i myślę, że na 330 w sytuacji awaryjnej samochód mógłby stracić stateczność i zacząć wyprzedzać tyłkiem przód.
Ja i nie tylko, mam 360 / 330 i jest to dla mnie idealna proporcja siły hamowania. Nic tyłem nie rzuca, ucieka.PanMariusz pisze:na 330 w sytuacji awaryjnej samochód mógłby stracić stateczność i zacząć wyprzedzać tyłkiem przód.
za tarcze 330 TRW płaciłem 330zł. Klocki TRW nieco ponad 100zł.
to nie jest zwykły napęd...to
Ma "ktoś" bo montowałem takie cuda nawet w kilku przed-liftach.Maroo pisze:Panowie a ma ktoś zamontowane tarcze z phaetona 335 z tyłu do przedlifta?W jakiej kombinacji?Zacisk ori plus adapter czy zacisk phaeton z innym jarzmem?
Krótko mówiąc - nic nie jest ori
Zaciski Phaeton, adaptery, tarcze 335x22mm, osłony pod większe tarcze, linki ręcznego custom na zamówienie.
Dla zachowania równowagi przód robiony był na S8D3 czyli tarcze 385x36mm.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
dobre jest dobre dopóki mam tylko ja?krzychu22.p1i pisze:Dlatego zrezygnowałem z d3 335mm. Za dużo robi sie tutaj tego kopii a szkoda bo to był jeden z pierwszych sprawnych ukończonych projektów za grosze. Teraz mam grubiej, ale szkoda klawiatury aby inżyniering wtórny się uaktywnił :p
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
-
- Forum Audi A8
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 lis 2017, 20:36
- Lokalizacja: Warszawa
Jasne, rozumiem to, że 360/330 to proporcja , która zdaje egzamin. Z tym, że ja pewnie przejeżdżę minimum pół roku na setupie 323 przód z większym tyłem. Druga sprawa, że na zimę dopiero co zmieniłem z 16 cali na 17 na paraboli 17x8J- nie znalazłem nigdzie konkretnej odpowiedzi czy w te felgi wszedłby setup 330.CINEK pisze:Ja i nie tylko, mam 360 / 330 i jest to dla mnie idealna proporcja siły hamowania. Nic tyłem nie rzuca, ucieka.PanMariusz pisze:na 330 w sytuacji awaryjnej samochód mógłby stracić stateczność i zacząć wyprzedzać tyłkiem przód.
za tarcze 330 TRW płaciłem 330zł. Klocki TRW nieco ponad 100zł.
Tak więc szukam odpowiedzi dla mnie i dla innych szukających osób- czy ktoś wkładał tarcze około 310 mm, które współpracują z seryjnym zaciskiem i jarzmem z d2 FL przy zastosowaniu prostego adaptera?
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Z tego co pamiętam 310 wkładał Kosmy: https://www.a8team.pl/profiles/7963.htmPanMariusz pisze:Tak więc szukam odpowiedzi dla mnie i dla innych szukających osób- czy ktoś wkładał tarcze około 310 mm, które współpracują z seryjnym zaciskiem i jarzmem z d2 FL przy zastosowaniu prostego adaptera?
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 lis 2017, 20:36
- Lokalizacja: Warszawa
pepi chyba też ma u siebie 310 z tego co wyczytałem.dice111 pisze:Z tego co pamiętam 310 wkładał Kosmy: https://www.a8team.pl/profiles/7963.htmPanMariusz pisze:Tak więc szukam odpowiedzi dla mnie i dla innych szukających osób- czy ktoś wkładał tarcze około 310 mm, które współpracują z seryjnym zaciskiem i jarzmem z d2 FL przy zastosowaniu prostego adaptera?
Widzę, że z d3 wymiary poza wysokością się pokrywają, jest 3,9 mm niższa, a nie jak w przypadku 330 z s5/q5 o 10mm, tak więc trzeba użyć adaptera, który nie jest tylko płaskim kawałkiem blachy, do którego przykręcamy jarzmo, ale jest dodatkowo sfrezowany o około 6mm, aby dać offset na zewnątrz? Czy są prostsze sposoby?
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Większą częścią powodu było to, że przód poszedł na lato większy więc tył siłą rzeczy po przeliczeniach.. A reszta to przez takich krzykaczy:maciu pisze:krzychu22.p1i napisał/a:
Dlatego zrezygnowałem z d3 335mm. Za dużo robi sie tutaj tego kopii a szkoda bo to był jeden z pierwszych sprawnych ukończonych projektów za grosze. Teraz mam grubiej, ale szkoda klawiatury aby inżyniering wtórny się uaktywnił :p
dobre jest dobre dopóki mam tylko ja?
Wsadź sobie ta ceramikę - serio i potestuj. Dla mnie to przerost, a zwłaszcza dlatego, że mam wyniki drogi hamowania na 3 rozmiarach opon 20" No ale jeśli po nurburingu lub w kielcach walisz test 50h z postojem tylko na tankowanie to ceramika jest twoim wybawieniem. Od siebie dorzucę, że cenę ceramiki masz nową skrzynkę z aso, co jest o wiele lepszym wyjściem.dice111 pisze:Równię dobrze mogę wpieprzyć do siebie ceramikę z Q7 V12 420/370, tylko po co ?
Z zawsze do tematu hamulców podchodziłem z tej strony aby było tanio, bez komplikacji i z dostępem do części za grosze a nie krocie Gdzie to na przód była dziwna bariera na 6t i 385mm 5-8tys to ja zrobiłem za 1600zł (po rekalkulacji) i było bee (nawet wypisałem obszerny post co trzeba, jakie kierownice, osłony, adaptery, przewody i w uj innych dupereli łącznie z wagą poszczególnych części i waga kpl zwrotnicy z tarczą). Wystarczyło kupić zacisk, adapter z biodra wyciąć ale i tak było źle bo, no właśnie sam nie wiem 18" nie wejdzie - wejdzie ale..
Mało tego, tak mam przygotowany adapter, że mogę tam wsadzić jak obecnie 400mm bez komplikacji. Tak jakby się wymieniało koła na zimowe więc mam zestaw hebli zima 385mm, lato 400mm. Oczywiście 400mm zdobyłem nowe w cenie 385mm więc mój zysk xD Wszystko mi zostało w 20".
No włożyli 310 z osranym paskiem wewnątrz, ale za to wiązkę do czujników zużycia klocków dołożylidice111 pisze: PS - pierwsi z tego typu swapami i tak byli Rosjanie, tak więc ..
Więcej w tej materii się nie wypowiem bo szkoda mi paznokcia, który powoli odrasta
Kalkulacyjnie to z tych średnic tłoczków to 360/300-310PanMariusz pisze:Jasne, rozumiem to, że 360/330 to proporcja , która zdaje egzamin.
Były tu takie rzeczy, 300mm z s4 jest najtańszym wyjściem i nie zostanie pasek bo klocek jest na całej powierzchni. Tylko pamiętaj aby adapter był grubości 10-12mm (różnica odsadzenia tarcz) a otwory przesunięte z 16-17mm. 310mm zostawi pasek bliżej osi. 300 i 310 wymaga adaptera z płaskownika i tyle. Są jeszcze tarcze 312mm z rs4 ale tutaj ich cena jest spora jak i same jarzma po 650zł/szt kosztowały jak je kupowałem z 3 lata wstecz.. Nie ma zamienników, dostępność używek, lipa.PanMariusz pisze:Tak więc szukam odpowiedzi dla mnie i dla innych szukających osób- czy ktoś wkładał tarcze około 310 mm, które współpracują z seryjnym zaciskiem i jarzmem z d2 FL przy zastosowaniu prostego adaptera?