części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Lepsze hamulce na tył

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 05 maja 2018, 01:15

Żadne 17 nie wejdą na tył przy modyfikacji 330 + oryginalny zacisk. Ja rozważalem zmianę zimówek z 18 na 17 lub 19. Temat sam się rozwiązał :)

PanMariusz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 lis 2017, 20:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PanMariusz » 08 maja 2018, 07:45

Przejrzałem temat i jak to jest z tarczami 310mm? Pytanie dotyczy d2 FL. Tarcza s4b6 plus prosty adapter do jarzma czy nie ma tak łatwo? Czy jakaś inna tarcza około 310 mm w niezłej cenie pasuje w opcji : większa tarcza+zacisk i jarzmo d2+adapter do odsunięcia jarzma po obwodzie?

Ewentualnie czy podchodzi pod jarzmo d2 jakiś zacisk od innego modelu w którym nie występuje (lub występuje rzadziej) problem z zapiekającym się ręcznym?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 08 maja 2018, 09:21

PanMariusz pisze:Czy jakaś inna tarcza około 310 mm w niezłej cenie pasuje w opcji : większa tarcza+zacisk i jarzmo d2+adapter do odsunięcia jarzma po obwodzie?
co znaczy w niezłej cenie? <hmm>

U mnie cały swap, składający się z elementow podany na stronie 8 wyszedł mnie 800zł na oryginalnych zaciskach z D2. Do tego linke od longa to powiedzmy ok. 900zł.

To jest ta tańsza opcja, o której pisach wcześniej chyba Krzychu.
zacisk od innego modelu w którym nie występuje (lub występuje rzadziej) problem z zapiekającym się ręcznym?
raz dobrze zregenerowany zacisk, nie jakaś używka, nie powinien się zapiekać, jeśli ręczny używany jest regularnie
to nie jest zwykły napęd...to

PanMariusz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 lis 2017, 20:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PanMariusz » 08 maja 2018, 11:17

CINEK pisze:
PanMariusz pisze:Czy jakaś inna tarcza około 310 mm w niezłej cenie pasuje w opcji : większa tarcza+zacisk i jarzmo d2+adapter do odsunięcia jarzma po obwodzie?
co znaczy w niezłej cenie? <hmm>
Chodzi mi o cenę tarcz porównywalną do tarcz 269 do d2, czyli powiedzmy do 15 procent drożej. Przy wymianie będę pewnie celował w coś pokroju textara, zwykła gładka tarcza.

Wolałbym tez 310, ponieważ w planach mam 360 na przód, ale jeszcze sezon przelatam na seryjnym setupie i myślę, że na 330 w sytuacji awaryjnej samochód mógłby stracić stateczność i zacząć wyprzedzać tyłkiem przód.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 08 maja 2018, 11:43

Przy tych cenach 310 moim zdaniem jest bez sensu.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 08 maja 2018, 12:01

PanMariusz pisze:na 330 w sytuacji awaryjnej samochód mógłby stracić stateczność i zacząć wyprzedzać tyłkiem przód.
Ja i nie tylko, mam 360 / 330 i jest to dla mnie idealna proporcja siły hamowania. Nic tyłem nie rzuca, ucieka.

za tarcze 330 TRW płaciłem 330zł. Klocki TRW nieco ponad 100zł.
to nie jest zwykły napęd...to

Maroo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2016, 08:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Maroo » 08 maja 2018, 13:41

Panowie a ma ktoś zamontowane tarcze z phaetona 335 z tyłu do przedlifta?W jakiej kombinacji?Zacisk ori plus adapter czy zacisk phaeton z innym jarzmem?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 08 maja 2018, 14:12

Maroo pisze:Panowie a ma ktoś zamontowane tarcze z phaetona 335 z tyłu do przedlifta?W jakiej kombinacji?Zacisk ori plus adapter czy zacisk phaeton z innym jarzmem?
Ma "ktoś" bo montowałem takie cuda nawet w kilku przed-liftach.

Krótko mówiąc - nic nie jest ori ;)
Zaciski Phaeton, adaptery, tarcze 335x22mm, osłony pod większe tarcze, linki ręcznego custom na zamówienie.

Dla zachowania równowagi przód robiony był na S8D3 czyli tarcze 385x36mm.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 08 maja 2018, 15:20

Dlatego zrezygnowałem z d3 335mm. Za dużo robi sie tutaj tego kopii a szkoda bo to był jeden z pierwszych sprawnych ukończonych projektów za grosze. Teraz mam grubiej, ale szkoda klawiatury aby inżyniering wtórny się uaktywnił :p
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 08 maja 2018, 16:01

krzychu22.p1i pisze:Dlatego zrezygnowałem z d3 335mm. Za dużo robi sie tutaj tego kopii a szkoda bo to był jeden z pierwszych sprawnych ukończonych projektów za grosze. Teraz mam grubiej, ale szkoda klawiatury aby inżyniering wtórny się uaktywnił :p
dobre jest dobre dopóki mam tylko ja?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 08 maja 2018, 16:51

No dokładnie, nie czaje podejścia. Jeszcze jakby na tym zarabiał... Równię dobrze mogę wpieprzyć do siebie ceramikę z Q7 V12 420/370, tylko po co ?

PS - pierwsi z tego typu swapami i tak byli Rosjanie, tak więc .. :]
Black Cars Matters

PanMariusz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 lis 2017, 20:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PanMariusz » 08 maja 2018, 18:53

CINEK pisze:
PanMariusz pisze:na 330 w sytuacji awaryjnej samochód mógłby stracić stateczność i zacząć wyprzedzać tyłkiem przód.
Ja i nie tylko, mam 360 / 330 i jest to dla mnie idealna proporcja siły hamowania. Nic tyłem nie rzuca, ucieka.

za tarcze 330 TRW płaciłem 330zł. Klocki TRW nieco ponad 100zł.
Jasne, rozumiem to, że 360/330 to proporcja , która zdaje egzamin. Z tym, że ja pewnie przejeżdżę minimum pół roku na setupie 323 przód z większym tyłem. Druga sprawa, że na zimę dopiero co zmieniłem z 16 cali na 17 na paraboli 17x8J- nie znalazłem nigdzie konkretnej odpowiedzi czy w te felgi wszedłby setup 330.

Tak więc szukam odpowiedzi dla mnie i dla innych szukających osób- czy ktoś wkładał tarcze około 310 mm, które współpracują z seryjnym zaciskiem i jarzmem z d2 FL przy zastosowaniu prostego adaptera?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 08 maja 2018, 18:59

PanMariusz pisze:Tak więc szukam odpowiedzi dla mnie i dla innych szukających osób- czy ktoś wkładał tarcze około 310 mm, które współpracują z seryjnym zaciskiem i jarzmem z d2 FL przy zastosowaniu prostego adaptera?
Z tego co pamiętam 310 wkładał Kosmy: https://www.a8team.pl/profiles/7963.htm
Black Cars Matters

PanMariusz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 lis 2017, 20:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PanMariusz » 08 maja 2018, 19:53

dice111 pisze:
PanMariusz pisze:Tak więc szukam odpowiedzi dla mnie i dla innych szukających osób- czy ktoś wkładał tarcze około 310 mm, które współpracują z seryjnym zaciskiem i jarzmem z d2 FL przy zastosowaniu prostego adaptera?
Z tego co pamiętam 310 wkładał Kosmy: https://www.a8team.pl/profiles/7963.htm
pepi chyba też ma u siebie 310 z tego co wyczytałem.
Widzę, że z d3 wymiary poza wysokością się pokrywają, jest 3,9 mm niższa, a nie jak w przypadku 330 z s5/q5 o 10mm, tak więc trzeba użyć adaptera, który nie jest tylko płaskim kawałkiem blachy, do którego przykręcamy jarzmo, ale jest dodatkowo sfrezowany o około 6mm, aby dać offset na zewnątrz? Czy są prostsze sposoby?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 08 maja 2018, 20:44

maciu pisze:krzychu22.p1i napisał/a:
Dlatego zrezygnowałem z d3 335mm. Za dużo robi sie tutaj tego kopii a szkoda bo to był jeden z pierwszych sprawnych ukończonych projektów za grosze. Teraz mam grubiej, ale szkoda klawiatury aby inżyniering wtórny się uaktywnił :p

dobre jest dobre dopóki mam tylko ja?
Większą częścią powodu było to, że przód poszedł na lato większy więc tył siłą rzeczy po przeliczeniach.. A reszta to przez takich krzykaczy:
dice111 pisze:Równię dobrze mogę wpieprzyć do siebie ceramikę z Q7 V12 420/370, tylko po co ?
Wsadź sobie ta ceramikę - serio i potestuj. Dla mnie to przerost, a zwłaszcza dlatego, że mam wyniki drogi hamowania na 3 rozmiarach opon 20" No ale jeśli po nurburingu lub w kielcach walisz test 50h z postojem tylko na tankowanie to ceramika jest twoim wybawieniem. Od siebie dorzucę, że cenę ceramiki masz nową skrzynkę z aso, co jest o wiele lepszym wyjściem.

Z zawsze do tematu hamulców podchodziłem z tej strony aby było tanio, bez komplikacji i z dostępem do części za grosze a nie krocie :) Gdzie to na przód była dziwna bariera na 6t i 385mm 5-8tys to ja zrobiłem za 1600zł (po rekalkulacji) i było bee (nawet wypisałem obszerny post co trzeba, jakie kierownice, osłony, adaptery, przewody i w uj innych dupereli łącznie z wagą poszczególnych części i waga kpl zwrotnicy z tarczą). Wystarczyło kupić zacisk, adapter z biodra wyciąć ale i tak było źle bo, no właśnie sam nie wiem 18" nie wejdzie - wejdzie ale.. :)

Mało tego, tak mam przygotowany adapter, że mogę tam wsadzić jak obecnie 400mm bez komplikacji. Tak jakby się wymieniało koła na zimowe więc mam zestaw hebli zima 385mm, lato 400mm. Oczywiście 400mm zdobyłem nowe w cenie 385mm więc mój zysk xD Wszystko mi zostało w 20".
dice111 pisze: PS - pierwsi z tego typu swapami i tak byli Rosjanie, tak więc .. :]
No włożyli 310 z osranym paskiem wewnątrz, ale za to wiązkę do czujników zużycia klocków dołożyli ;)

Więcej w tej materii się nie wypowiem bo szkoda mi paznokcia, który powoli odrasta :)
PanMariusz pisze:Jasne, rozumiem to, że 360/330 to proporcja , która zdaje egzamin.
Kalkulacyjnie to z tych średnic tłoczków to 360/300-310
PanMariusz pisze:Tak więc szukam odpowiedzi dla mnie i dla innych szukających osób- czy ktoś wkładał tarcze około 310 mm, które współpracują z seryjnym zaciskiem i jarzmem z d2 FL przy zastosowaniu prostego adaptera?
Były tu takie rzeczy, 300mm z s4 jest najtańszym wyjściem i nie zostanie pasek bo klocek jest na całej powierzchni. Tylko pamiętaj aby adapter był grubości 10-12mm (różnica odsadzenia tarcz) a otwory przesunięte z 16-17mm. 310mm zostawi pasek bliżej osi. 300 i 310 wymaga adaptera z płaskownika i tyle. Są jeszcze tarcze 312mm z rs4 ale tutaj ich cena jest spora jak i same jarzma po 650zł/szt kosztowały jak je kupowałem z 3 lata wstecz.. Nie ma zamienników, dostępność używek, lipa.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl