[D2 4.2PB ] Jaki olej silnikowy polecacie?
przeczytalem pare ładnych stron ale nadal nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie:
Jeśli nie wiem co było lane wcześniej, autko ma ok. 250 tyś km (i tak wiadomo że zazwyczaj więcej) to czy śmiało lać syntetyk, półsyntetyk czy jednak nie ryzykować i minerał???
Pytam ponieważ w buggym którego mam na hondzie 1.6 16v wymieniałem olej i zalałem półsyntetyk - co się okazało po odpaleniu dym z rury i wydmuchane uszczelniacze. Zalanie znów minerałem nic już nie pomogło - silnik do wymiany albo kapitalki.
Na szczescie drugi silnik do tej hondy to 500-1500pln ale boje sie tego w audi.
Mam D2 4.2 PB+LPG z 96 roku po zakupie oczywiscie przydaloby sie wymienic olej. W sklepie motoryzacyjnym gość stwierdził że najlepiej zalać minerał jeśli nie wiem kiedy i jaki olej był wcześniej zalany.
Tutaj znów czytam co chwile że 0W albo 5W. Chciałem dziś albo po weekendzie jechać na zmianę oleju i sam już nie wiem co zalać..... wolę wydać więcej na olej i jeździć spokojnie niżzaoszczędzić a potem 10x tyle włożyć w remont silnika....
Jeśli nie wiem co było lane wcześniej, autko ma ok. 250 tyś km (i tak wiadomo że zazwyczaj więcej) to czy śmiało lać syntetyk, półsyntetyk czy jednak nie ryzykować i minerał???
Pytam ponieważ w buggym którego mam na hondzie 1.6 16v wymieniałem olej i zalałem półsyntetyk - co się okazało po odpaleniu dym z rury i wydmuchane uszczelniacze. Zalanie znów minerałem nic już nie pomogło - silnik do wymiany albo kapitalki.
Na szczescie drugi silnik do tej hondy to 500-1500pln ale boje sie tego w audi.
Mam D2 4.2 PB+LPG z 96 roku po zakupie oczywiscie przydaloby sie wymienic olej. W sklepie motoryzacyjnym gość stwierdził że najlepiej zalać minerał jeśli nie wiem kiedy i jaki olej był wcześniej zalany.
Tutaj znów czytam co chwile że 0W albo 5W. Chciałem dziś albo po weekendzie jechać na zmianę oleju i sam już nie wiem co zalać..... wolę wydać więcej na olej i jeździć spokojnie niżzaoszczędzić a potem 10x tyle włożyć w remont silnika....
ezez pisanie na forum rozpocznij od działu powitań
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
Pozdrawiam, FOSS
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
Pozdrawiam, FOSS
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
A czy zna ktoś tą firmę
http://www.gulf.pl/oferta/oleje_do_samo ... owych.html
ofertę mają sporą, a w dosyć dużej sieci sklepów i hurtowni polecili mi te oleje.
Pewnie też ze względu, że sa dystrybutorami
http://www.gulf.pl/oferta/oleje_do_samo ... owych.html
ofertę mają sporą, a w dosyć dużej sieci sklepów i hurtowni polecili mi te oleje.
Pewnie też ze względu, że sa dystrybutorami
A czy oleje:Mucholejkolator pisze:
Podobno 3 oleje : Orlen Rally, Castrol TWS i Selenia Racing są produkowane w oparciu o bazę syntetyczną - mieszanina PAO i estrów. Czyli są to prawdziwe syntetyki.
Reszta to albo tzw. syntetyki hydrokrakowane, czyli oleje, które podobno szybko tracą swoje właściwości albo półsyntetyki.
Wybór należy do Ciebie ;-)
LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40
Motul 8100 X-Cess 5W40
Będą należały do syntetyków czy raczej do syntetyków hydrokrakowanych??
Obecnie ponoć moja S8 jest zalana Motul 8100 X-Cess 5W40, ale nie wiem czy nie przesiąść sie na LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Pod jaki adres e-mail wysyłałeś zapytnie?krzychu22.p1i pisze:Po zakupieniu oleju zrobiłem zdjęcia, spisałem numer z czołowej strony bańki (pod naklejką jest numer nadrukowany) i wysłałem te dane do motula w celu weryfikacji. Przyszło potwierdzenie, że jest to oryginał więc nie ma co trząść portkami. ;-) Nie zapomnij o filtrze oleju :-P
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno