części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Wymiana napinacza (nastawnika) łańcucha

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 21 sty 2018, 00:25

wtf 5Nm?
tyle co nic.... nie zebym kwestionował... ale...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 sty 2018, 11:19

maciu pisze:wtf 5Nm?
tyle co nic.... nie zebym kwestionował... ale...
Tak, wg. ELSA 5Nm + 90° :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 21 sty 2018, 11:24

Sam nie mogłem uwierzyć że tak mało

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 21 sty 2018, 11:27

maciu, przecież masz czapkę aluminiową.. z kolei pompę wody mocniej się dokręca a są też śrubki m6 :P Różnica może być podyktowana konstrukcyjnie, materiałowo (obu elementów) i technicznie.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 21 sty 2018, 12:41

maciu pisze:wtf 5Nm?
tyle co nic.... nie zebym kwestionował... ale...
Wychodzi około 11-13Nm a to już bardzo dużo dla śrubki M6 ;)

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 21 sty 2018, 20:20

Wielkie dzieki panowie :)

Mam jeszcze jeden problem, skręciłem nowy nastawnik tym ściskiem, włożyłem go na miejsce juz z małymi problemami, ale żeby teraz włożyć walek to juz nie mam pomysłu. Wydaje mi sie ze ten łańcuszek jest za bardzo naciągnięty. Jak powinienem to zrobić poprawie ? W opisie to takie proste... :P

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 sty 2018, 21:29

koziolek pisze:Mam jeszcze jeden problem, skręciłem nowy nastawnik tym ściskiem...
Po pierwsze to jak to "skręciłeś tym ściskiem"?...
Pytam ponieważ nowy nastawnik przychodzi zawsze skręcony i bardziej niż fabrycznie się nie nie skręca <hmm>
koziolek pisze:... włożyłem go na miejsce juz z małymi problemami, ale żeby teraz włożyć walek to juz nie mam pomysłu. Wydaje mi sie ze ten łańcuszek jest za bardzo naciągnięty. Jak powinienem to zrobić poprawie ? W opisie to takie proste... :P
Tak właściwie to w opisie, jeżeli dysponujesz takim z ELSY, jest napisane aby robić to w 2 osoby :)

Oczywiście można to zrobić samemu, ale wtedy nastawnik z wałkami i łańcuchem montujesz na stole i później całość montujesz na głowicę. Da radę, robiłem to wielokrotnie ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 21 sty 2018, 21:43

kupiłem nastawnik używany z tym ściskiem już zamontowanym (nastawnik niby z małym przebiegiem, okaże się później) wykręciłem ten ścisk, żeby ścisnąć mój stary nastawnik, który był już bez ślizgów i wyszedł w miarę ok, ale po ściśnięciu ponownie tego "nowego" w którym założyłem nowe ślizgi już nie było tak łatwo, a wałek nie chce wejść tak jak w opisie Marcina bo tylko na tym polegam ;)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 sty 2018, 23:22

koziolek pisze:kupiłem nastawnik używany z tym ściskiem już zamontowanym...
Ok, rozumiem.
koziolek pisze:wykręciłem ten ścisk, żeby ścisnąć mój stary nastawnik, który był już bez ślizgów i wyszedł w miarę ok...
Właściwie nie potrzebnie bo ten stary, szczególnie bez ślizgów, i tak by wyszedł.
koziolek pisze:... ale po ściśnięciu ponownie tego "nowego" w którym założyłem nowe ślizgi już nie było tak łatwo, a wałek nie chce wejść tak jak w opisie Marcina bo tylko na tym polegam ;)
Cóż, przyznaję że nie wiem co jest w opisie Marcina i może dlatego nie rozumiem problemu.
Ja to robię, rzekłbym, zgodnie ze sztuką czyli rozpinam rozrząd i demontuję oba wałki wraz z nastawnikiem i łańcuchem.
I robiąc to w ten sposób to nie ma później większego problemu z ponownym montażem wałków i nastawnika.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 22 sty 2018, 00:12

rozumiem. miałem nadzieje, że obędzie się bez demontażu rozrządu bo Marcin jakoś to zrobił ;) jutro jeszcze raz do tego podejdę, może sie uda

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 22 sty 2018, 00:15

Bez rozpinania do opanowania.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 22 sty 2018, 00:20

masz jakąś rade na to? napinacz ściśnięty i "załapany" na swoim miejscu a wałek nie chce wejść

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 22 sty 2018, 00:20

Na spokojnie da rade bez sciagania rozrzadu. Nastawnik musi byc scisniety do konca i walek ssacy powinien wejsc pkd lekkim kątem. Ewentunlnie poruszaj nastawnikiem aby miejsce zrobic. Na pewno dasz rade <okok>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 22 sty 2018, 00:21

aaa i muszę dodać, że ja to robię na lewej głowicy (strona kierowcy) jeśli to ma jakieś znaczenie

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 22 sty 2018, 00:23

No i oczywiwcie wałka nie włożysz "jak wlezie" tylko musisz go na znakach ustawic...
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl